Auteur Topic: Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240  (gelezen 125104 keer)

Menno3274

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (412-21) '97
Re: Bad Decision Works - V70R + 245 + 245
« Reactie #1455 Gepost op: 09-02-2020 19:42:05 »
En nadat ik vandaag wat geknutseld heb voor Menno3274's S70 (ik zal het gras niet voor zijn voeten weg maaien) heb ik gewerkt aan het laatste ontbrekende puzzelstukje van de hoge 240, namelijk de stabilisator stang. Ik rij dus al lang rond zonder, en dat omhellen in de bocht begint een beetje te vervelen.

Thnx. Verhaaltje komt straks, dus doe je ding maar hoor ;)

Barracuda_82

• Bad Decision Works
  • Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #1456 Gepost op: 10-02-2020 08:53:21 »
Gisterochtend heb ik tijdens storm #ciara even die nieuwe stabistang links en de stabistang gemonteerd en een testrit gedaan:

Nu ik een paar maanden zonder stabi's rond gereden heb kan ik nu wel echt 100% bevestigen dat het wel echt veel fijner rijdt om ze wel te hebben. Ik ga dus ook nog op zoek naar een setje voor op de achteras. Hopelijk vind ik een complete set van een turbo, zoals ik ook op mijn andere 240 heb. Die zijn nog een slag dikker.

Na die testrit was alles voorzien van een mooi laagje modder, maar als je goed kijkt zie je in die verschillende tinten bruin nog de nieuwe stabi-links:

Tijdens zo'n testrit probeer ik trouwens élke stoeprand, kuil, modderpoel, heuvel, etc mee te pakken om zo alle nieuwe componenten maximaal op hun donder te geven. Ik kom er liever nu achter als iets niet goed gefabriceerd is dan wanneer een klant er hetzelfde mee doet. Maar tot nu toe houdt alles zich nog perfect. Waarschijnlijk omdat ik het allemaal over-engineer, maar liever dat dan een ongeluk op m'n geweten hebben.

Maar goed, na die rit effe lekker gedouched en warm achter de computer gekropen om de laatste dingen te ontwerpen voor de lasersnijder. De logo plaatjes die ik op producten kan lassen natuurlijk:

Maar ook een nieuwe set met verstevigingsplaten voor de achterste draagarmen, waarmee ik een complete set aan kan bieden:

En daarna kon ik mijn eerste bestelling plaatsen bij de lasersnijder:

Nu nog toegang krijgen tot de online module van de lokale ijzerboer (Van Raak Staal in Oss) zodat ik een berg buizen en kokers kan bestellen en dan kan ik de eerste liftkits in elkaar draaien en gaan verkopen. De eerste set is al verkocht en er is wat interesse vanuit Amerika. Hopelijk nog steeds als ze horen wat verzenden gaat kosten (ik schat nu zo'n 100 tot 150 euro), maar dat zien we dan wel weer.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Menno3274

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • S70 T5 (412-21) '97
« Reactie #1457 Gepost op: 10-02-2020 09:28:03 »
Als ik dan een keer voor dat logo kom kunnen we wel even een rondje rijden in dat gele monster  :P

Barracuda_82

• Bad Decision Works
  • Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #1458 Gepost op: 10-02-2020 10:01:09 »
Als ik dan een keer voor dat logo kom kunnen we wel even een rondje rijden in dat gele monster  :P

Dat gaan we zeker doen!

Barracuda_82

• Bad Decision Works
  • Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #1459 Gepost op: 12-02-2020 08:29:17 »
Gisteren de V70 klaar gemaakt voor de verkoop. Alle papieren bij elkaar gezocht, de rolhoes er weer in, alles opgeruimd en de auto netjes gewassen. Wel een erg dubbel gevoel, zeker toen ik in de wasstraat nog door de eigenaar aangesproken werd dat het zo'n mooie auto is.

Daarna ben ik nog even nieuwe kentekenplaten gaan halen voor de 240. Die waren - op z'n zachtst gezegd - niet meer zo mooi:

Verder ben ik druk met CAD tekeningen maken, zoals deze van het 240XC logo:

En visitekaartjes ontwerpen:

)()()sT

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V60D3+ | 850 T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
« Reactie #1460 Gepost op: 12-02-2020 11:04:03 »
Maak jij ook complete catback’s? 8)

Barracuda_82

• Bad Decision Works
  • Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #1461 Gepost op: 12-02-2020 11:52:48 »
Maak jij ook complete catback’s? 8)

Ik kan en wil veel maken, maar dát nu weer net niet... Ik vind het leuk om uitlaten te maken, maar ik ben niet ingericht om een complete uitlaat te bouwen. Als je dat enigszins fatsoenlijk wil doen (en dan vooral fysiek gezien) dan moet je een brug hebben en daar heb ik helaas niet de gelegenheid voor.

Kleine aanpassingen aan uitlaten geen probleem en al helemaal welkom als het gewoon op mijn werkbank gebouwd kan worden, maar een complete uitlaat pas maken zit er helaas niet in.

)()()sT

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V60D3+ | 850 T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
« Reactie #1462 Gepost op: 15-02-2020 14:55:20 »
Okidoki. Ik neem wellicht even contact met je op. Ik zou onder de T-5R wel weer een enkele willen, maar wellicht als tussenoplossing de huidige dubbele fixen. Die is op het Y-stuk krokant.

The Demon

• When God made me, He broke all the rules!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • +600.000 km and still going strong!
« Reactie #1463 Gepost op: 15-02-2020 19:41:07 »
Okidoki. Ik neem wellicht even contact met je op. Ik zou onder de T-5R wel weer een enkele willen, maar wellicht als tussenoplossing de huidige dubbele fixen. Die is op het Y-stuk krokant.
Anders even Wibo (Webster) contacten?

)()()sT

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V60D3+ | 850 T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
« Reactie #1464 Gepost op: 15-02-2020 22:34:51 »
Dat kan natuurlijk ook ;-)

Barracuda_82

• Bad Decision Works
  • Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #1465 Gepost op: 16-02-2020 12:39:11 »

Dat soort reparaties zijn meer dan welkom :)

volvobug

• Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 2.5 10v '97 LPi & V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
« Reactie #1466 Gepost op: 16-02-2020 19:36:51 »

Joh, dat los je zo op:

;D

https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,65248.msg1781331.html#msg1781331
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Barracuda_82

• Bad Decision Works
  • Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #1467 Gepost op: 17-02-2020 10:36:43 »
Nu ik aan het wachten ben op de bestelling van lasergesneden delen kan ik "effe" mijn werkplaats onderhanden nemen en aan mijn webshop werken... hopelijk kan ik die laatste binnenkort online knallen:

En in de werkplaats gaat alles op de schop... ik ga een nieuwe kast bouwen tegen 1 wand waarin spullen netjes opgeborgen kunnen worden zonder dat ze onder het stof komen, en waar ruimte is voor materiaal. Ook ben ik de grote vakjeskast opnieuw aan het inrichten, want dit is met de post gekomen:

En dat moet natuurlijk netjes gesorteerd in de kast:

Daarnaast ook de vaste wielen van de gereedschapskar een kwartslag gedraaid, zodat ie makkelijk in en uit de kast getrokken kan worden waar ie dadelijk in komt te staan:

Ondertussen nog de kolomboor en slijpsteen (300 en 100kg respectievelijk) van plek gewisseld en nog een Tomos frame gered door een bus uit te boren:

En gister ook twee kastjes met roldeuren opgehaald om dingen mooi stofvrij op te bergen:

Lelijk, twee verschillende kleuren deurtjes, dus meteen de roldeuren rood gemaakt:

En ik heb een GoPro mount gemaakt voor Michiel:

En een bergje staal opgehaald om de eerste liftkits van te gaan maken:

En ik heb een matrijs gemaakt:

Om M14 carosserieringen in een bepaalde vorm te kunnen persen:

Zodat ze precies aansluiten op de demper van een 240:

Zodat ik daarmee een spacer kan maken die mooi in de veerpoot van een gelifte 240 kan liggen:

Daarnaast heb ik ook een boormal gemaakt om dadelijk de draadeindjes voor de draagarm spacers te kunnen voorzien van een gaatje voor een splitpen:

En als laatste nog een bonusplaatje van de 240:

Menno3274

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • S70 T5 (412-21) '97
« Reactie #1468 Gepost op: 17-02-2020 12:13:49 »
Kijk eens aan. Weer lekker bezig. Straks een mooi georganiseerde werkplaats :)

Barracuda_82

• Bad Decision Works
  • Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #1469 Gepost op: 20-02-2020 10:44:54 »
Kijk eens aan. Weer lekker bezig. Straks een mooi georganiseerde werkplaats :)

Ja, da's wel echt een must als je zo'n kleine werkplaats hebt waar zó veel spullen en machines in moeten staan. En mijn ervaring is: als er geen goed systeem is om dingen in op te bergen, dan eindigt het allemaal op de werkbank en dat werkt echt zó demotiverend als je ergens aan moet werken.

Anyway, het hoofddoel is dus om meer opbergruimte te maken én om te zorgen dat de meeste dingen afgesloten opgeborgen kunnen worden. Omdat ik veel met de slijptol werk heb ik veel last van (slijp)stof en dat spul komt echt overal, dus beter om alles zo op te bergen dat er geen/minder stof op komt.

Dus eerst één wand helemaal leeg gehaald en alles aan de kant gezet. Daarna met een paar kokers 40x40 een frame opgezet waar precies Bisley kastjes onder kunnen en de nieuwe kasten met schuifdeuren in kunnen liggen. Boven de kast die er nu al in ligt komt de andere, bredere kast. Die past er precies in, als het goed is. In de overgebleven ruimte komt een schap waar bronmateriaal kan liggen.

Links, waar nu die wit/rode doosjes op de grond staan, komt een schuin deel waar kokers en buizen in kunnen staan. Dat wordt (een deel van) mijn voorraad staal. Tegen de tegenoverliggende wand komt nog een rek met staal.

In dat schuine deel komen ook nog een paar kleine schappen waar de voorraad massief draaimateriaal kan liggen.

Aan de rechterkant zit de groepenkast van de krachtstroom in de weg, dus kan ik niet tot aan het plafond werken en heb ik besloten daar een werkbankje te maken. Daar staat voorlopig even de slijpmachine op, maar daar moet tzt een (zelfbouw)bandschuurmachine komen. En een klein zetbankje, verwerkt in de rand.

Nog een beetje rommelig nu het in aanbouw is, maar als het straks klaar is zul je zien dat het hopelijk wat georganiseerder is geworden allemaal :)

In de tussentijd zijn ook de visitekaartjes binnen gekomen:

En ik ben dinsdag nog even bij de oud-ijzer boer langs geweest om wat extra staal te scoren, waarmee ik een (profiel)buigmachine wil gaan bouwen over een tijdje.

Oja, en Michiel's 360 graden GoPro houder is ook klaar en Michiel heeft hem al succesvol in gebruik genomen: