Auteur Topic: Bad Decision Works - V70R + 245  (gelezen 45683 keer)

Aad A en 1 gast bekijken dit topic.

Barracuda_82

• Lid 100+
  • Offline Offline
Re: Bad Decision Works - V70R + 245
« Reactie #840 Gepost op: 06-01-2019 17:10:11 »
Ik blijf het prachtig vinden hoe iemand op deze manier met oude ambachten bezig is. :eusa_clap:
Heerlijk om te zien en te lezen hoe je hier mee omgaat!

Elke keer dit topic lezen doet mij een glimlach op het gezicht toveren :D

Dat vind ik leuk om te lezen. Dit soort reacties doet me ook steeds updates blijven posten :)

Barracuda_82

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #841 Gepost op: 08-01-2019 14:00:20 »
Na wat uurtjes afstellen, schoonmaken en uitproberen van de nieuwe draaibank ben ik begonnen aan mijn eerste projectje. Ik heb besloten om de tapijzer sleutel te maken die That Old Tony maakt in één van zijn laatste video's. Dat ding ziet er zo uit:

En omdat ik niets anders had liggen dan messing ben ik hem daar in na aan het maken. Waarschijnlijk niet het beste materiaal, maar da's niet zo erg. Het doel is in dit geval iets leren maken, en niet zo zeer een zinnig gereedschap te krijgen. Dit is alvast 1 van de armpjes van de sleutel:

classicT5

• Jeroen
  • Lid 1000+
  • Online Online
  • Geslacht: Man
« Reactie #842 Gepost op: 08-01-2019 15:04:42 »
Gaaf, mooi gedaan!

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #843 Gepost op: 08-01-2019 15:16:52 »
Zo te zien genoeg geleerd :D tijd om DIN 1.2379 in te spannen :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Barracuda_82

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #844 Gepost op: 08-01-2019 15:43:17 »
Zo te zien genoeg geleerd :D tijd om DIN 1.2379 in te spannen :D

Wie??

big ben

• Clublidnr: 85011751
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Groene 20 klepper
« Reactie #845 Gepost op: 08-01-2019 16:56:36 »
Wie??

Zo te zien heeft het met materiaal te maken

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #846 Gepost op: 08-01-2019 17:58:45 »
Koudwerkstaal of gereedschapsstaal :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MichielM850

• Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
« Reactie #847 Gepost op: 09-01-2019 07:31:30 »
Heel vet allemaal. Erg tof om te zien dat je zo langzamerhand steeds verder van het keyboard verwijderd raakt en de oldschool ambachten uit aan het oefenen bent.  :eusa_clap:
'96 - Volvo 850 R 2.3 241pk - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 144pk - Dark Olive Pearl - 616.000km

Barracuda_82

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #848 Gepost op: 15-01-2019 08:34:00 »
Inmiddels al weer bijna een week verder en ik heb natuurlijk niet stil gezeten. Afgelopen weekend had ik eigenlijk gepland om de uitlaat van de V70 te fixen, maar omdat het continue regende ben ik lekker binnen gebleven en heb ik mooi die tapsleutel afgemaakt waarvan ik eerder al een hendeltje postte:

Omdat ik (nog) geen freesbank heb was de klem in het midden voornamelijk handwerk, maar met een boormachine, slijpsteen en een goede vijl kom je een eind:

Gister heb ik nog effe een taphulp opgehaald. Toen ik die klemmetjes van de tapsleutel aan het maken was heb ik zitten vloeken toen ik met de hand die draad moest maken, dus toen maar meteen zo'n hulpje opgesnord op Marktplaats. Mooi simpel concept. Misschien maak ik daar nog een keer een eigen versie van. Ik heb op deze in ieder geval al meteen de knop op de bovenkant aangepast. Die had geen vlakke kant op de as, dus dat heb ik gemaakt. En het lock-schroefje heb ik vervangen door een hendeltje die ik effe snel gedraaid had, zodat ik wat meer grip zou hebben bij het tappen in dik spul:

Daarnaast heb ik zaterdag ook nog even twee aandrijfassen ingekort uit een '59 Plymouth Sports Fury van een goede vriend. Omdat ie een ander diff gaat monteren moest er 4mm af. Ik was bang dat het iets gehard staal zou zijn, maar mijn simpele beitels gingen er doorheen als een mes door de boter. Ik kon gerust 1mm per keer afdraaien.

En ook heb ik nog effe het laatste stukje gedaan voor de 740 uitlaat die ik in opdracht aan moest passen (16T flens, wideband bung en flexstuk inlassen):

En als laatste heb ik weer een nieuwe video gemaakt van het opknappen van mijn mooie machineklem die ik laatst ook aangeschaft heb. De video duurt 24 minuten. Da's best lang, maar ik kijk zelf graag ook naar kanalen van mensen die gereedschap opknappen (Tysytube, my mechanics, hand tool rescue, etc) en ik vind het altijd wel ontspannend om zo'n proces op m'n gemakt te bekijken :)

Klik om naar youtube te gaan. En vergeet niet te subscriben  ;)

classicT5

• Jeroen
  • Lid 1000+
  • Online Online
« Reactie #849 Gepost op: 15-01-2019 08:41:33 »
Weer leuk om te lezen en zien war je mee bezig bent.

Als je van metaalbewerking houdt, urchfabb op u-buis is dan ook wel leuk om te kijken. Ben onder de indruk van zijn metaalbewerkingsvaardigheden.

Barracuda_82

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #850 Gepost op: 15-01-2019 08:48:01 »
Die kende ik nog niet. Ik heb hem toegevoegd aan mijn abonnementen.

De kanalen waar ik de laatste tijd vooral naar kijk zijn iets meer gericht op verspanen dan op plaatwerken. Als ik het zo snel zie lijkt die Urchfab wat meer van het plaatwerken. Maar da's ook heel leuk!

De kanalen die ik vooral volg zijn: Abom79, That old Tony, TysyTube Restorations, AvE, Colin Furze, Engineering Explained, Machine Thinking, Bad Obsessions Motorsport (binky!), etc.

hilko73

• Buurman tuner ;D
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #851 Gepost op: 16-01-2019 22:32:46 »
Lekker bezig daar!

Wat betreft de ergernissen: gewoon negeren. Doe ik met mijn V70 ook. Die rammelt best wat links en rechts enzo, maar hij doet 't tenminste wel altijd ;D
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

classicT5

• Jeroen
  • Lid 1000+
  • Online Online
« Reactie #852 Gepost op: 17-01-2019 09:00:35 »
Bedankt voor je u-buis kanalen, zitten aantal tussen die ik nog niet kende.

Binky is geweldig, knap wat die gasten allemaal bedenken en maken.

Barracuda_82

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #853 Gepost op: 23-01-2019 13:45:35 »
Nog een kanaal waarvan ik de afgelopen dagen alle video's achter elkaar heb gekeken: Clickspring. Die man werkt zó precies en mooi... daar krijg je kippenvel van (als je er van houdt, tenminste).

Anyway, ik heb weer wat nieuws. De afgelopen tijd, sinds de aankomst van de draaibank, ben ik vooral druk geweest met die machine en da's weinig noemenswaardig, maar ik heb toch wat te tonen.

Als eerste weer een nieuwe aanwinst, een flinke vingerzetbank. Capaciteit 1000mm en max dikte 2mm (volgens de specs).

Hij zet heel mooi, maar het ding is eigenlijk veel te groot voor mijn kleine werkplaats. Misschien moet ik hem toch maar weer weg doen en een kleinere werplaatspers aanschaffen met wat zet-mallen.

Ondertussen heb ik van een goede vriend een mooie trui gekregen voor in mijn werkplaats:

De V70 roffelt lekker verder.

En het laatste project waar ik mee bezig ben is het bouwen van een schakelmechanisme voor de 240. Ik heb het ontwerp van een MKM shifter als voorbeeld genomen:

Gister alleen een klein ongelukje gehad waar ik een flinke jaap van in mijn rechter hand aan overgehouden heb (bewegend beeld: https://www.instagram.com/p/Bs8iKp4hs9S/).
Hopelijk geneest het snel en kan ik snel weer verder werken aan dit project. Ik heb mijn les geleerd in ieder geval.

Ik neem het hele proces op en zorg dat ik er daarna een mooie video van maak voor de liefhebbers.

de geneRaal

• Black stone leerling
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Er was eens...........
« Reactie #854 Gepost op: 23-01-2019 18:13:14 »
Bloederig filmpje :eusa_whistle:
Mooi shirt trouwens  ;)
Blackstone under construction