Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barracuda_82

Citaat van: V70R^2 op 10-03-2019 14:31:45
Wel leuk bedacht, misschien is het traject gewoon veel te lang met die kleine diameter, beetje ruimer zal toch wel wat meer decibellen moeten geven.

Ja, dat had ik idd ook al bedacht. Probleem is alleen dat je dan te krap uit komt aan de achterkant, zoals je op die laatste foto kan zien gaat het nu al aardig krap langs de ophanging van de achteras. Die beweegt natuurlijk ook én de demper zelf moet ook nog kunnen bewegen.

En daarnaast had ik alleen nog maar genoeg lengte liggen in 25mm :P
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Zojuist heb ik de V70 afgegeven bij de garage voor zijn jaarlijkse APK. Laten we allen handen vast houden en bidden voor een goede afloop...

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

De voorlopige uitslag is zojuist al binnen gekomen:

- De knipperlichten zijn niet oranje genoeg. Dat wist ik, want ik zet er altijd van die oranje lampjes in met zo'n chrome laagje, maar ik vergeet die altijd terug te wisselen voor de APK.
- De mistlampen moeten afgesteld worden. Geen idee, ik gebruik die dingen nooit; dus trek de stekkers er maar uit
- De band linksvoor zit verkeerdom gemonteerd. Geen idee welk blind ei die ooit gemonteerd heeft, maar gezien de eerdere beunshit die ik al tegen ben gekomen op de auto verbaasd het me ook niet.
- Notitiepunt over te veel olie onder de auto. Dat komt natuurlijk door al die lekkage's die ik in het voorjaar heb gehad. Dat heb ik nooit schoon gemaakt. Gelukkig geen afkeur op dit punt.
- En dan één echt afkeurpunt: de handrem doet het niet. Gewoon helemaal niet. Dat gaan ze nu uitzoeken en ik wordt nog gebeld. Ik gebruik dat ding nooit, dus dat wist ik niet, anders had ik het zelf kunnen fixen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

En de offerte voor de reparaties is binnen. Net iets meer dan 350 euro. Daar kan ik wel mee leven.

Volgens de garagist was dit het probleem met de handrem: "gebroken buiten mantel, vocht in gekomen, zitten vast zijn niet meer gangbaar". Lijkt me niet vreemd voor een 22 jaar oude auto met een automaat waarvan de handrem nooit gebruikt wordt.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

hilko73

Er staan in ieder geval geen onzinpunten op het lijstje.
Ik heb al zoveel achterlijks als apk 'afkeur' gezien dat ik er zelf maar bij blijf.
Gaat bijna altijd in één keer goed.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Walter

netjes toch.

kennis van me vroeg me of het klopte dat zijn auto afgekeurd kon worden op een distributieriem die vervangen moest worden.  :eusa_wall: Je kunt het als garage natuurlijk proberen...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Miyel

De handrem van onze auto's doen het vrijwel nooit goed. Loskomen van remvoering is veel voorkomend.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

de Boeing

Ik moet er ook op letten om mijn handrem vaker te gebruiken (gangbaar houden) .

Maar vind 350 toch wel stevige prijs (al is het ook wel flinke klus om die kabels in zijn geheel te vervangen; middenconsole los en deel van binnenbekleding achter eruit? en dan wellicht nog wat prullen aan trommels in remschijven, ok mss toch niet zo heel gekke prijs...)

Barracuda_82

Citaat van: de Boeing op 20-03-2019 12:41:23
Maar vind 350 toch wel stevige prijs (al is het ook wel flinke klus om die kabels in zijn geheel te vervangen; middenconsole los en deel van binnenbekleding achter eruit? en dan wellicht nog wat prullen aan trommels in remschijven, ok mss toch niet zo heel gekke prijs...)

Die 350 is niet alleen voor de handrem, maar ook voor de APK zelf, 4 knipperlicht lampjes vervangen, band omdraaien en alle wielen balanceren.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

henry classic v70

Citaat van: hilko73 op 20-03-2019 10:24:32
Er staan in ieder geval geen onzinpunten op het lijstje.
Ik heb al zoveel achterlijks als apk 'afkeur' gezien dat ik er zelf maar bij blijf.
Gaat bijna altijd in één keer goed.

Nou, ééntje wel dan... :eusa_think:
"De knipperlichten zijn niet oranje genoeg. Dat wist ik, want ik zet er altijd van die oranje lampjes in met zo'n chrome laagje"....
Dat heb ik al ruim 9 jr en nog steeds dezelfde lampjes, nooit iets over gehoord, ook niet bij een steekproef
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hilko73

Toch is "niet oranje genoeg" een echt bestaand APK-afkeurpunt.
Oranje gekleurde lampjes worden na verloop van tijd witter in uitstralen. Te wit = afkeur.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

elianmars

Citaat van: hilko73 op 20-03-2019 16:22:23
Toch is "niet oranje genoeg" een echt bestaand APK-afkeurpunt.
Oranje gekleurde lampjes worden na verloop van tijd witter in uitstralen. Te wit = afkeur.

Maar dat zijn de gewone oranje lampjes. Daarvan laat de oranje laag los. Ik heb ook al jaren de chromen versie en nog nooit een opmerking over gekregen. De huidige zitten inmiddels ruim 8 jaar in de V70.

Barracuda_82

Ik heb de chinesium versie van die chrome knipperlichtjes en die zijn echt niet zo oranje als je eigenlijk zou willen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Ewout Schalkwijk

Volvo en handrem is een beruchte combi tot aan de NN. Zou vreemd zijn als die bij een automaat niet stuk zou zijn. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

haasje

knipperlichten aan de voorzijde mogen zelfs wit zijn, echter moet links en rechts wel hetzelfde zijn.