Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Tsja vanaf '99 zijn ze het anders gaan doen ;D zal ook wel een reden voor zijn.

Dit was waarschijnlijk voor toen een prima oplossing, M4.3 had het iig niet dus het is sowieso een verbetering.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Vandaag ben ik met m'n nieuw-tweedehandse afstandbediening naar de dealer in Oss gegaan om deze in te laten leren op mijn auto. Helaas kwam de monteur na een paar minuten al weer naar buiten met de auto en de mededeling dat ie het niet kon omdat de immobilizer code niet bekend was omdat het een buitenlandse auto is. Ofzoiets. Ze gingen het verder uitzoeken en opnemen met Zweden via een "melding" ofzoiets en kwamen er dan nog later op terug.

Daarna ben ik door gereden naar een sleutelmaker om een fatsoenlijke sleutel te laten maken voor de V70. Nu zat er een half gammel, niet werkend, klapsleutelding aan van een nieuwere volvo. Na een uur en 6 keer op-en-neer lopen van de auto naar de sleutelman hebben we het opgegeven.

Wat vreemd was: de chip heeft ie netjes over gezet en met de nieuwe sleutel kon ik de auto wel gewoon open maken, maar zodra ik hem in het contact stak kon ik hem niet omdraaien. En het werd nog vreemder: als ik een beetje doorduwde kon ik de cylinder in het slot gewoon helemaal rond draaien... is dat normaal?

Daarna startte de auto ook niet meer met de originele, lelijke sleutel. Daarna hebben we alles weer teruggebouwd in die klapsleutel behuizing en toen werkte alles weer als een zonnetje. Heel vreemd.

Maar goed, ook nog een nieuw interieurfilter meegenomen voor de V70. Dat bleek geen overbodige luxe te zijn:


Meteen ook de "kickplate" aan de passagierskant vervangen. Hetgeen wat er in zat was beschadigd en (natuurlijk) afgebroken op de ophangpunten. Ik kwam achter die plaat nog een USB kabel tegen en ik werd al effe blij omdat ik dacht dat ik misschien stiekem zo'n GROM unit (ofzoiets) heb, maar helaas was het een kabel die nergens op aangesloten was. Ook raar.



Daarna de V70 maar even aan de kant gezet en de 240 voorzien van zomerwielen en een wasbeurtje om daarna naar een schadehersteller te gaan voor een zogenaamde "schouwing". Ik zei "lijkschouwing" en daar moesten ze om lachen. Haha.



Dat is iets wat sommige verzekeraars blijkbaar willen (ZLM in mijn geval) om te checken of je de boel niet gaat flessen als je iets anders dan WA verzekerd op een oude frikandel. De schadehersteller maakt dan wat foto's en een rapport en geeft dat dan door.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Gisteravond nog "even" naar Leusden gereden om daar een betere motorkap op te halen bij Wouter (ook actief op het forum). Niet helemaal schadevrij, maar altijd tien keer beter dan de roestige kap die ik er op had zitten:



Tegen de tijd dat ik thuis was was het al donker en kon ik eindelijk zien wat alle LED's in het interieur zouden doen. Ik hou niet zo van kermislampjes en gelukkig pakt het netjes uit. Niet te blauw, maar mooi wit licht.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

MikeyQR

Je bent lekker bezig deze R weer mooi te maken. 8)

Ook ik moet nog wat plaatwerk gaan vervangen, ook mijn motorkap is niet de mooiste meer.

razorx

Het is zoals Arjen zegt wat het is. Mooi is anders.
Het wordt in het management alleen gebruikt om het vermogen bij lage temperatuur te verminderen.
Ik zet dat uit. Dat levert bij gewone Nederlandse temperaturen een verbetering op.

Barracuda_82

Citaat van: razorx op 10-05-2018 14:38:13
Het is zoals Arjen zegt wat het is. Mooi is anders.
Het wordt in het management alleen gebruikt om het vermogen bij lage temperatuur te verminderen.
Ik zet dat uit. Dat levert bij gewone Nederlandse temperaturen een verbetering op.

Ik zet dat uit? Alsin: je programmeert zelf je ECU? Tell me more!!  ;D Ik wil het  :D
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

razorx

#36
Onder Ecu tuning vind je het tuners deugd topic. Daar lees je alles over Motronic 4.4 zelf tunen. Enjoy!
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,85362.0.html

Barracuda_82

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

dielie850

Goed bezig 8)
Ben afgelopen zondag nog bij Wouter geweest voor 2 nette voorschermen voor mijn R :D
Dat gedoe met het contactslot heb ik ook wel es last van dat de hele cylinder doordraait :eusa_wall:
Zit er over te denken om de complete slotenset te vervangen :D

V70R^2


Piet

Citaat van: V70R^2 op 10-05-2018 20:30:24
Citaat van: Barracuda_82 op 10-05-2018 16:52:46
OMG feest!

Welcome to the dark side! ;D

;D
But I have to warn you..there's no returning from the dark side ...

arjenT5R

Oh oh ohhhhh hoe kan je dat topic dan weer gemist hebben ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

freefall

Citaat van: Piet op 11-05-2018 01:17:22
Citaat van: V70R^2 op 10-05-2018 20:30:24
Citaat van: Barracuda_82 op 10-05-2018 16:52:46
OMG feest!

Welcome to the dark side! ;D

;D
But I have to warn you..there's no returning from the dark side ...

En tijd voor een krantenwijk extra ;D

Er gaat wat peut doorheen heheh
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 11-05-2018 10:19:44
Oh oh ohhhhh hoe kan je dat topic dan weer gemist hebben ;D
Dat was een beetje zelfbescherming... "niet op tuning klikken, johan... niet doen!"

Maar als ik dan lees dat het zo makkelijk is in een V70, dan begint het toch weer te kriebelen.

Ik ga me de komende tijd even inlezen en dan zie ik wel wat ik ga doen met die kennis. De V70 is als het goed is al gechipt door BSR, dus echt veel meer vermogen er uit gaan halen is niet echt nodig, vooral met het oog op de levensduur van de automaatbak (famous last words). Maar wat datalogging is natuurlijk altijd leuk om te doen.

Citaat van: freefall op 11-05-2018 10:40:43
En tijd voor een krantenwijk extra ;D

Hahahahah een krantenwijk :D
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

freefall

Citaat van: Barracuda_82 op 11-05-2018 10:42:38
Citaat van: arjenT5R op 11-05-2018 10:19:44
Oh oh ohhhhh hoe kan je dat topic dan weer gemist hebben ;D
Dat was een beetje zelfbescherming... "niet op tuning klikken, johan... niet doen!"

Maar als ik dan lees dat het zo makkelijk is in een V70, dan begint het toch weer te kriebelen.

Ik ga me de komende tijd even inlezen en dan zie ik wel wat ik ga doen met die kennis. De V70 is als het goed is al gechipt door BSR, dus echt veel meer vermogen er uit gaan halen is niet echt nodig, vooral met het oog op de levensduur van de automaatbak (famous last words). Maar wat datalogging is natuurlijk altijd leuk om te doen.

Citaat van: freefall op 11-05-2018 10:40:43
En tijd voor een krantenwijk extra ;D

Hahahahah een krantenwijk :D
Citaat van: Piet op 11-05-2018 01:17:22
Citaat van: V70R^2 op 10-05-2018 20:30:24
Citaat van: Barracuda_82 op 10-05-2018 16:52:46
OMG feest!

Welcome to the dark side! ;D

;D
But I have to warn you..there's no returning from the dark side ...

Much to learn this padawan has
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am