Zo, weer een paar dagen verder. Gelukkig weer lekker veel tijd gehad om aan de Volvo(s) te werken. Vrijdag heb ik weer effe de oude remblokken terug gezet, deze keer ingespoten met heldere tectyl. Hielp natuurlijk weer niks, maar toch weer wat geprobeerd. Het piepen is wel echt veel erger geworden nu. Ik denk dus dat ik toch nieuwe blokken ga bestellen, dan wordt het iig wat minder erg. Hopelijk kom ik er dan de winter mee door zonder gek te worden.
Daarnaast nog een leuke verrassing aan de bijrijderskant toen ik de wielen er af had:

Donderdag gaat ie naar de garage om dit te fixen, want hier heb ik dus echt geen zin in om zelf aan te beginnen.
En toen ik toch bezig was heb ik even een andere grill opnieuw zwart gespoten. Deze keer met plastidip. Hopelijk is dat wat duurzamer dan gewone lak:

Nadat ik dit gedaan heb ben ik effe naar Venlo gereden om een nieuwe aanwinst voor de werkplaats op te halen, namelijk een fijn aambeeld. Nu kan ik dus lekker timmeren, zonder alles krom te slaan:

Donderdag heb ik ook een makkelijke(re) manier bedacht om alle duizend sierlijstgaten in de 240 te vullen. Materiaal opbouwen om een gat te vullen op dun plaatmateriaal is vervelend, zeker met TIG, dus bedacht ik dit:

Dan met een mageneetje dat afgezaagde boutje op z'n plek houden:

Dan heb je iets om je vlamboog op te concentreren en warm te stoken en fik je minder snel door het dunne plaatwerk:

Effe de flapperdisc er over en je ziet er niks meer van:

Alleen aan de achterkant hou je natuurlijk een boutkopje over, maar een dikke kwak bitumen lost dat ook wel op:

Nu is het een kwestie van vullen, schuren, vullen, schuren, etc...

En als laatste heb ik gister met twee vrienden de achteras gemonteerd met de nieuwe IPD reactiestangen en hebben we de panhardstang opnieuw afgesteld zodat de as mooi op z'n plek hangt. Daarna konden we beginnen met slijpen in de wielkasten. Hier zat aardig wat roest én er moet wat ruimte gemaakt worden voor de nieuwe wielen. Deze passen qua breedte wel in de kasten, maar als ze inveren lopen ze keihard aan. Dus twee vliegen in één klap: de roest wegslijpen én meer ruimte maken:

Nu is er wel wat meer ruimte, maar nog eigenlijk niet echt genoeg... als ik in de kofferbak ga staan en een beetje op-en-neer hops, dan raakt de band de wielkast al weer. En dit ziet er natuurlijk ook niet uit...

Nu kan ik dit wel weer strak krijgen (stuk massief rond er in lassen en netjes recht kloppen), maar hiermee ga ik nog niet de ruimte krijgen die ik nodig heb... dus maar een set fender flares besteld. Dan komt er voor 5cm en achter 7cm bij. En hierdoor kan ik dus dermate meer wegslijpen van de schermen dat ik zeker voldoende ruimte heb. Nu moet ik alleen weer op zoek naar nieuwe wielen...