Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

Ik zie het nu pas van die pook: schunnig mooi!

Emiel

Wijsstok i.p.v. duimstok? :eusa_think:

Gave pook, lekker clean.

Barracuda_82

Thanks voor de feedback heren :)

Over de ruitenwisser: we zijn nu een dag en drie ritjes verder en ik ben zó blij dat ik die piep gefixed heb. Nu lijkt het ineens weer gewoon een fatsoenlijke degelijke auto.

Ongeloveloos hoe vervelend zoiets in je hoofd kan worden en hoe hard je daardoor het plezier in een auto kan verliezen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Miyel

Pff.. je had dus ook met wat wd40 er weer een 'fatsoenlijke degelijke auto' van kunnen maken  :evil: ;D ;D :eusa_silenced:
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

classicT5

FF grote Bahco op die shifter, stukje draaien en het past :) Echt mooi geworden!

Barracuda_82

Citaat van: Miyel op 04-02-2019 21:59:01
Pff.. je had dus ook met wat wd40 er weer een 'fatsoenlijke degelijke auto' van kunnen maken  :evil: ;D ;D :eusa_silenced:

Nou ja, dat is dus wat ik de vorige keer heb gedaan en wat blijkbaar niet voldoende is geweest. Dat heeft één rit gewerkt en daarna was het gejank weer terug.

Citaat van: classicT5 op 04-02-2019 22:02:54
FF grote Bahco op die shifter, stukje draaien en het past :) Echt mooi geworden!

Ja, dat was mijn eerste ingeving ook, maar zo rol ik niet. Dit moet ik natuurlijk veel te ingewikkeld oplossen.

Maar zonder gekheid: dat platte deel van die stang past nét door het scharnierpunt van de shifter. Daar kunnen dus geen dikkere stukken in zitten, of dat onderste deel gedraaid. Ik moet dus iets verzinnen waarbij ik die shifter door de as kan steken en er dáárna iets op kan bevestigen wat verbindt met de schakelstang van de versnellingsbak.

Ik ben gisteravond al begonnen aan een oplossing, maar ik had helaas niet voldoende tijd om het af te maken:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Het versnellingspook project staat heel even on-hold, omdat ik even een fatsoenlijke oplossing moet verzinnen om alle speling weg te krijgen. Ik heb bovenstaande kogelkop inmiddels af, en alles past perfect in de auto, maar ondanks dat mijn hele systeem spelingsvrij is, kan ik de pook toch nog van links naar rechts bewegen. Geen idee waarom. Ik heb het vergeleken met andere mensen met een M90, en die hebben dat allemaal veel minder sterk dan ik. En het vreemde is dat er van het originele schakelsysteem nu bijna niets meer over is, behalve de schakelstang die de bak in gaat. Ik ben dus bang dat daar iets mis is. De bak schakelt verder gewoon goed, maar die pook zit nog steeds los als de auto in versnelling staat. Ik ga dus proberen iets te verzinnen om dit in mijn schakelsysteem op te lossen, in plaats van in de bak zelf.

Anyway, ondertussen heb ik mijn HBM bandzaag verkocht en een andere zaagmachine gekocht. Eentje met een betere "footprint" dan die bandzaag. Het is een Bewo 250 geworden. Een oudje. Da's niet erg, afgezien van de lak die wel een opfrisbeurt zou mogen krijgen:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Nice goin! Mooie machine :) zit een flinke elektromotor op zeg!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

De V70 is inmiddels ontdaan van zijn Nuka Cola stickers en voor het eerst sinds het eind van de zomer gewassen. Ik herken de auto bijna niet meer terug nu hij weer zo glimt:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Miyel

Best een mooie wagen, zonder reclame stikkers en die zwarte b/c stijlen.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Barracuda_82

Hmm, ik zou zweren dat ik een heel stuk getypt had over de vorderingen aan de 240, maar er is ergens iets mis gegaan met het posten. Effe overnieuw dan maar:

Anyway, omdat het zondag zo'n mooi weer was heb ik de deuren uit de 240 gehaald, zodat ik die de komende dagen klaar kan gaan maken in de werkplaats:


De gaten van de sierlijsten moeten hier natuurlijk ook dicht gelast, maar de voordeur had linksonder ook een lelijke roestplek (zie de foto hierboven) die ik ga fixen:




Dat bleek alleen wat lastiger dan gedacht. Ik had mooi tot vlak voor de felsrand van de deur alles weggeslepen en een nieuw stukje gemaakt, maar nu blijkt er ín die felsrand door Volvo een bepaald goedje (een soort seam sealer?) gebruikt te zijn wat enorm reageert tijdens het lassen. Wat goed te zien is op deze foto. Rechts gaat alles goed, links is elke las een krater:


Om dit te fixen moet ik dus de hele hoek er uit slijpen en opnieuw opbouwen. Wat meer werk dan gehoopt, maar dat overleven we wel.

Verder heb ik een doos met spulletjes ontvangen waarmee ik de 240 én de V70 netjes kan maken. De V70 heeft wat plekjes in de lak die ik ga fixen en voor de 240 heb ik een paar liter Thinner (voor de plakresten) en een kilo plamuur om al het plaatwerk superstrak te krijgen, zodat de wrap er heel mooi op komt.



En ik was maandag deze mooie V70R nog tegen gekomen. Verder helemaal niet relevant, maar ik vond het de moeite waard om er een foto van te maken:
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

henry classic v70

Zeker de moeite waard Johan, mooie flash-green RN, zie je niet zo vaak
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

de geneRaal

Lekker bezig met lassen ;)
Ga je de hele auto strakmaken?
Dan zal je denk ik net genoeg aan een kilo plamuur hebben :eusa_think:
Leuk project :eusa_clap:
Blackstone under construction

Barracuda_82

Citaat van: de geneRaal op 20-02-2019 17:33:53
Lekker bezig met lassen ;)
Ga je de hele auto strakmaken?
Dan zal je denk ik net genoeg aan een kilo plamuur hebben :eusa_think:
Leuk project :eusa_clap:

Hahaha ja, ik vroeg me ook al af of het voldoende zou zijn om maar één kilo te bestellen :P

Maar ja, het idee is om alle gaatjes van de sierstrips en stootstrips dicht te lassen. En de gaten van de dakdragers. En de knipperlichten in de zijschermen. En de antenne op de D-stijl. En de ruitenwisser- en sproeier in de achterklep. En de gaten voor de koplampwissers.

Bij elkaar om-en-nabij de 90 gaten. Ik heb ze een tijdje geleden geteld, maar weet niet meer precies hoeveel het er waren. Genoeg in ieder geval om een tijdje zoet te zijn met lassen. Nu valt het lassen zelf wel mee, maar sommige van de gaten zijn aan de binnenkant moeilijk te bereiken. Dan moet ik gaan klooien met magneetjes, stokjes en andere hulpstukjes om de propjes op z'n plek te houden die ik er in las.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

de geneRaal

Om de gaatjes die je dichtlast goed te vullen kan je beter aluminium/silicium plamuur nemen.
Dat zakt niet in na verloop van tijd.
En het is kneppelhard ::)
Dan heb je wel genoeg aan die kilo :D


Blackstone under construction