Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Thanks man :) ja mijn tiggie heeft wel puls idd zou daar eens wat mee moeten gaan spelen idd.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Weer wat verder met de 2JZ uitlaat:

Twee lambda bungs op het eerste stukje uitlaat:


Een 45 graden olieretour gemaakt (zelfgemaakte flens, stukje verwarmingskoppeling? en een gedraaid busje waar de retourleiding mooi in past)


En een kleine v-band flens voor de externe wastegate op het spruitstuk:


Verder zijn alle uitlaatdelen helemaal gelast nu, maar da's niet zo boeiend om te laten zien.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

classicT5

Afdeling gouden handjes aan het werk ;) Mooi hoor!

Ries van de Zilverschuit

Meer dan goud zelfs ... Wel heel wat anders dan bits en bytes op een beeldscherm.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Barracuda_82

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 13-07-2019 12:00:07
Meer dan goud zelfs ... Wel heel wat anders dan bits en bytes op een beeldscherm.

Ja, da's best een groot contrast! Ik heb vaak mensen in mijn werkplaats (bijvoorbeeld via Marktplaats) en die vragen dan wat ik voor werk doe en als ik dan antwoord dat ik programmeur ben kijken ze altijd alsof ze water zien branden. Blijft leuk :D

Op kantoor zijn ze er inmiddels ook wel aan gewend dat er vaak stukken plaatstaal bezorgd worden. Da's ook wel grappig. Vandaag toevallig weer twee stukken Zincor waarik mijn nieuwe wielkuipen van ga maken:



En een stuk chromoly buis en wat gelenklagers om mijn nieuwe draagarmen van te maken voor de achteras:



Jammer alleen dat die linkse lasbus de verkeerde maat is. Gelukkig heb ik er maar 1 nodig voor de maten, want ik ga zelf een speciale bus draaien voor in de as om die lagers op z'n plek te houden.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Gister na de pauze kwam mijn langverwachte pakketje uit Engeland toevallig ook nog binnen. Helaas vlak daarna weer gevloerd door migraine, maar dat mocht de pret niet drukken:



Toen in de avond de medicijnen hun ding hadden gedaan en de migraine weer de deur uit was alles uitgepakt en in elkaar gezet:



Helaas nog niet kunnen proberen, want de aansluiting voor het gas is nog verkeerd. Hopelijk kan ik die vandaag een andere op laten persen. Of een verloopstukje regelen.



Daarna aan de gang gegaan met de draagarmen. Als eerste twee vulbussen gedraaid zodat het nieuwe gelenklager net zo breed wordt als het originele bevestigingspunt:



Toen de draagarm doormidden gezaagd:



Daarna een stuk chromoly buis op maat gezaagd en het eerste schot gemaakt:



Er komen nog één of twee schotten achter en ribben vooraan. Daarnaast ga ik het achterste deel van de draagarm nog "boxen", wat inhoudt dat ik de boven en onderkant die nu open zijn dicht maak met plaatstaal. Hiermee wordt het één rigide geheel, inplaats van de slappe banaan die het nu is.

Dus als je je nu afvraagt "is dit wel stevig genoeg?": dit is pas een kleine stap in het geheel en nog lang niet klaar.


Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Ziet er geweldig uit weer kerel! Ben zeer benieuwd wat het eindproduct gaat zijn!

Hoe zit dat met dat zincor? Watvoor dikte gebruik je en waarom?
En waarom zincor en niet bijvoorbeeld volledig gegalvaniseerd plaat?

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Zincor heeft een heel dun laagje zink waar je gewoon fatsoenlijk doorheen kan lassen. Gegalvaniseerd staal wil je niet lassen, van de troep die daar af komt ga je dood.

Ik gebruik 1mm dikte. Dat bewerkt fijn en is niet te dun. 0,8 is te dun en 1,25 is weer te dik in mijn ervaring.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

#1163
Thanks :eusa_clap:

edit:

Ik heb idd zincor 0,8mm staan maar erger me er altijd aan dat het zo dun is idd.
Kga voor m'n nieuwe project maar een plaat 1mm dik bestellen ja...

Wel handig dat jij met dezelfde dingen bezig bent  ;D

Heb wat jaren geleden ongeveer een hele 240 helemaal opnieuw in elkaar gelast is heel stevig geworden hoor maar misschien niet op de meest efficiënte manier gedaan.
Drm wel handig om weer wat nieuwe inzichten te krijgen zo op deze manier.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Inmiddels is de draagarm klaar. Alleen nog voor een lasje, maar die doe ik als allerlaatste, zodat ik die chromoly buis nog in kan korten als dat nodig blijkt te zijn.

Hier samen met zijn broertje van de andere kaaant:



Inmiddels gister ook een paar busjes gedraaid om het lager aan de as-kant te centreren. De bevestigingsbus waar dit lager in valt maak ik na mijn vakantie, want daarvoor moet ik eerst nog een prop 55mm alu bestellen, want het grootste wat ik nog had liggen was 40mm.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Walter

De V12-in-een-740-man heeft gewoon zelf een plasmasnijder gemaakt, gewoon omdat het kan... https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=78870&page=7&fup=1629284#real1629284

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Barracuda_82

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Inmiddels alweer bijna een weekje terug van vakantie en langzaam weer wat aan het knutselen.

Ik ben begonnen aan draagarm nummer twee voor de 240:


En daarnaast de nieuwe cat-delete voor de 911 gepast en afgetekend om de klep er in te gaan maken:



En meteen even het sierstukje van de demper vervangen:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works