Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

#1365
Citaat van: Barracuda_82 op 02-12-2019 10:00:28
En, als ik het goed doe, ziet het er misschien ook wel cool uit.
Ik heb jou nog niets zien maken wat niet "seriously cool" is, dus dat komt vast wel goed  8)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

marc-850

Als je de deur openmaakt, komt er dan al automatisch een trapje onderuit?
;D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Citaat van: Stefan op 02-12-2019 16:59:27
Ik heb jou nog niets zien maken wat niet "seriously cool" is, dus dat komt vast wel goed  8)



Citaat van: marc-850 op 02-12-2019 17:12:43
Als je de deur openmaakt, komt er dan al automatisch een trapje onderuit?
;D

Neen, helaasch  ;D Ik wil nog wel een keer rocksliders maken, dat komt wel een beetje in de buurt:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Inmiddels een lap van 5mm dik rubber gescored om spatlappen van te maken. Het is 1,40 breed en een meter of 3 lang. Moet genoeg zijn  ;D



Daarnaast ben ik druk met de bedrading van de imperial. Ik heb een of andere militaire koppeling gekregen van een vriend en die ben ik aan het bedraden. Eén draad voor massa en twee geschakelde draden, zodat ik de lampen die vooruit schijnen apart kan schakelen van degene die achteruit en opzij schijnen.

Hopelijk kan ik het zo aansluiten dat ik met 1 schakelaar de boel uit kan schakelen, en zodra het ingeschakeld is de vooruit lampen geschakeld zijn met groot licht en de achteruit met de achteruit versnelling. Dat laatste vooral omdat mijn oprit nogal donker is en ik niet over mijn planten of mijn V70 wil rijden.



Gister heb ik naast die bedrading ook nog aan het dakrek zelf gewerkt. Ik ga de configuratie van de lampen iets aanpassen omdat er nog een 50cm ledbalk bij komt en ik niet tevreden was over de alu plaat die er voor op bevestigd was. En het ding wordt ontdaan van de afbladderende poedercoating, zodat ik hem netjes opnieuw kan schilderen. Daarna nog de bevestigingspunten van de achterste lampen en dan kan ie weer terug op de auto.

Ondertussen heb ik ook ontdekt dat het niet handig is om door de modder te gaan crossen als er nog een gat in je wielkast zit. De modder zat echt óveral in de kofferbak:



En na dat gat gedicht te hebben met aquaband heb ik nog even de paravan afgeplakt om zwart te spuiten, zodat ik de snowcaps er op kan gaan plakken en het mooi zwart kijkt onder die kapjes:



Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Citaat van: Barracuda_82 op 04-12-2019 08:59:05
... Dat laatste vooral omdat mijn oprit nogal donker is en ik niet over mijn planten of mijn V70 wil rijden...

Die kun je makkelijk hebben met die terreinwielen joh!

Weer lekker bezig. Waar zou je zijn zonder aquaband met dit project  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Barracuda_82

Citaat van: volvobug op 04-12-2019 09:59:49
Weer lekker bezig. Waar zou je zijn zonder aquaband met dit project  ;D

Ja, da's echt het beste spul wat ik recentelijk ontdekt heb. Superblij nog steeds met die suggestie.

Vrees overigens niet; het is allemaal tijdelijk. Ik ga in het voorjaar die wielbakken achter helemaal wegslijpen en vervangen door een vlakke plaat. Da's makkelijk én geeft meer bodemvrijheid, wat bij een 240 met zo'n enorme overhang achter wel handig is.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Gister best veel gedaan aan de imperial, maar geen foto's van gemaakt. Ik wil het ding dus ontdoen van z'n lak en er nog wat verbeteringen in aanbrengen, dus heb ik mijn werkbank helemaal leeg geruimd en het ding er op geparkeerd.

De aluminium plaat op de voorkant is er al van af. Die vond ik niet mooi genoeg en daar ga ik iets anders voor maken. Daarnaast komt er nog een 50cm lange LED bar extra voorop en vier kleintjes achterop.

Zondag besteld op Ali (in een duits warehouse) en gister al binnen:



Ik heb even gerekend en kom totaal op ongeveer 475 watt aan LED verlichting. Ik denk dat dat wel genoeg moet zijn.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

henry classic v70

Citaat van: Barracuda_82 op 05-12-2019 08:36:25
Ik heb even gerekend en kom totaal op ongeveer 475 watt aan LED verlichting. Ik denk dat dat wel genoeg moet zijn.

Daarmee verander je nacht in dag   :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Ik wilde net wat foto's van de laatste ontwikkelingen aan de 240 gaan uploaden, maar ik heb helemaal nergens foto's van gemaakt. Dus even een tekstuele update: de nieuwe 40cm ledbar zit voorop de imperial, met een speciale beugel die de originele alu beugeltjes vervangt. De imperial is helemaal geschuurd en netjes in de Hammerite gezet. En ondertussen ben ik ook alle bedrading in orde aan het maken, zodat het straks (nadat ik de relais in de auto aangesloten heb) alleen nog een kwestie is van een stekker aansluiten en klaar. Later hierover meer (waarschijnlijk pas in de kerstvakantie).
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Nu met foto's! Sinds gister zit het dakrek weer op de auto. Helemaal geschuurd en netjes in de lak en met de nieuwe LED bars er op:







In de kerstvakantie heb ik hopelijk tijd om de boel ook echt aan te sluiten.

De 240 gaat even op een lager pitje, want ik ga de komende weken even wat opdrachten af proberen te ronden. Als eerste een RVS BBQ die ik als kerstgeschenk van/voor mijn mijn collega's ga maken. Dinsdag ben ik daarvoor naar de oud ijzer boer gereden om wat rond de zoeken in de bergen met oud ijzer. Daar heb ik dit uit getrokken:





Effe een tekening maken om een beetje een idee te krijgen van wat ik er van wil maken:



En na wat las en draaiwerk zit er al een deksel op:



Actiefoto:



Daarnaast heb ik gister ook 2 oliedrums opgehaald als basis voor het neppaard wat ik ga maken:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

razorx

En je kan nog goed tekenen ook!  :eusa_clap:

Barracuda_82

Citaat van: razorx op 12-12-2019 11:45:39
En je kan nog goed tekenen ook!  :eusa_clap:

Ja, eigenlijk moet ik daar vaker iets mee doen. Ik heb een shitload aan gereedschap daarvoor, maar ik heb er te weinig tijd voor. Soms denk ik wel eens: ik moet wat minder in die garage zitten en meer aan de keukentafel om te tekenen...





Ik heb nog niet zo'n tekening van de R en die nieuwe 240.. misschien leuk voor in de kerstvakantie.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.