Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM

Gouwe handjes man!
Mooi werk wat je allemaal maakt; je zou er jaloers op worden...

BBS

WOW!! :o

Wat je ogen zien, tekenen je handen en maak je met het gereedschap nog zelf ook!

Indrukwekkend! :D :D
Volvoloos....

760Turbo

Over 'gouden handjes' gesproken.. Klasse hoor!! :eusa_clap:
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

Barracuda_82

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Walter

schitterend Johan! Misschien moet je dat inderdaad vaker doen, gewoon om te ontspannen. Misschien helpt het de migraine terug te dringen

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

big ben

Who are you ??  ;D......ik lees met regelmaat je vorderingen door, wat een mooie "dingen" maak je allemaal  :eusa_clap: :eusa_clap:

tom480

Mooie basis voor een Oklahoma Smoker  :D!
- R1200GS -

Barracuda_82

Wat een complimenten allemaal.. ik begin er van te blozen  :)




Dit weekend niet veel tijd gehad om in de werkplaats aan de gang te zijn. In de tijd wel een plateau gemaakt aan de zijkant van de BBQ:



En een spoedje om 8 bussen te draaien voor een Unimog project. En dat ging van een stuk 55mm staf:



Via wat precies binnendraaiwerk om het gat precies 20mm te krijgen:



Naar deze 8 bussen die de pennen gaan dragen die de opbouw achterop de Unimog omhoog gaan houden (het wordt een camper met een afneembare opbouw):

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Geen echt nieuws van het front, behalve dat ik voor die  Unimog U437 1550L camperombouw wat bussen en pennen aan het maken ben. Wel een leuk plaatje om mijn verhoogde 240 te zien naast zijn andere (kleinere) unimog:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Even een paar weken vakantie gehad en lekker offline geweest, dus even een wat langere update met veel foto's, want ik heb natuurlijk niet stil gezeten. Maar volgens mij vindt niemand dat erg, al die plaatjes.

Voor kerst heb ik eerst nog even een kerstwens opgenomen. Daarvoor heb ik de gelifte 240 en een televisie gebruikt:



En het resultaat kun je hier bekijken.

De dagen rond kerst heb ik wel lekker rustig aan gedaan en ben ik bijna niet in mijn werkplaats geweest. Alleen even op eerste kerstdag met mijn neefje om met hem een kerstboompje te maken van een paar oude tandwielen. Effe de tijd doden voor het eten.



Daarnaast ben ik met twee opdrachten bezig. Als eerste een zogenaamde "voltige bok" voor een 10-jarig kind die aan deze sport doet en graag thuis in de tuin wil oefenen zonder een paard in de tuin te hebben. Beetje crappy foto in de volle werkplaats, maar het zijn dus twee aan elkaar gebakken oliedrums met een onderstel:



Bovenop de ton zitten een aantal ogen en handvatten om het paard te simuleren. Op het ding komt nog een polypress schuimrubber mat, zodat het kind niet rechstreeks op een oliedrum duikelt als een oefening fout gaat.



Op tweede kerstdag was het tijd voor wat anders te bouwen, namelijk mijn andere hobby: LEGO verzamelen. Dit is de nieuwe batmobile die ik, als een ekte autist, eerst helemaal gesorteerd en uitgelegd op onze eettafel (3.05 bij 1.10 meter, ook zelf gemaakt, trouwens):



En het resultaat:



Na de kerst en de lego eerst even weer wat bussen gedraaid voor de eerder genoemde Unimog camper ombouw. Deze keer 4 op maat gedraaide bussen voor een set geharde assen die de opbouw van de camper gaan dragen:



En het belangrijkste project in de vakantie was het afronden van de BBQ voor mijn werk. Van dit stapeltje 48 kilo gebruikt RVS materiaal...



Naar dit eindresultaat:







Luchttoevoer-regel-klep:



Verwijderbare luchtrooster voor makkelijk schoonmaken (de kolen resten kun je gewoon in dat gat vegen, dan komt het onderuit de poot gevallen):



Met logo van mijn werk, natuurlijk:



Naast dit alles heb ik ook nog even een nieuw stuk gereedschap gescored, namelijk een mooie ronddraaitafel, waarmee je best precies een circel patroon kan maken. Nu op de boormachine nog niet echt van heel veel waarde, maar als ik dadelijk een keer een freesbank heb geeft het vooral heel veel mogelijkheden (tandwielen, boutpatronen, wieladapters, etc):



En toch nog even een plaatje met een auto:



Op weg naar een petjes-meeting afgelopen zaterdag op de woonboulevard in Den Bosch. Waar ik letterlijk iemand hoorde roepen "WAT DE FACK IS DAT?!!!" toen ik het terrein op kwam rijden. Missie geslaagd. Belangrijkste was om even bij te kletsen met mijn vriend in zijn Datsun. En natuurlijk de verbaasde reacties van de mensen die op zulke meetings af komen.


Johan van Tongeren - www.baddecision.works

razorx

  ;D Jij ook een gelukkig Nieuwjaar!  ;D
Je hebt niet stil gezeten. Vind die 240 super cool.

Vulk


Sbv

Geen problemen met je achterbumper en de lak met de uitlaat zoals deze nu is ?

Barracuda_82

Citaat van: razorx op 06-01-2020 17:33:35
  ;D Jij ook een gelukkig Nieuwjaar!  ;D
Je hebt niet stil gezeten. Vind die 240 super cool.

Ohja, de beste wensen nog :-D

Citaat van: Sbv op 06-01-2020 19:25:20
Geen problemen met je achterbumper en de lak met de uitlaat zoals deze nu is ?

Nee joh, d'r komen niet zo veel vlammen uit hoor. Al het zwart wat er nu op zit is het regenwater wat er in valt en er uit komt gespoten samen met alle roet als ik de auto start.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works