Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hilko73

Gefeliciteerd met je officiële bedrijfsstart!

Binnenkort een programma op Discovery? De naam van je bedrijf is al mooi genoeg voor een programma, wat je allemaal bouwt doet de rest ;)
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Barracuda_82

Voorlopig is het nog zeker een parttime onderneming, dus erg hard zal het niet gaan. Of ik moet inderdaad een programma op Discovery krijgen ofzo hahaha.

Beetje saai programma dan, want dan zie je me 's ochtends opstaan en van 08:30 tot 17:00 achter een computer moeilijk zitten kijken en daarna in de werkplaats met een hamer op een stuk ijzer slaan hahaha.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

hilko73

Niets waar geen scriptje voor geschreven kan worden... ;D
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

razorx

Citaat van: Barracuda_82 op 29-01-2020 08:26:10
..
Bad Decision Works is official now! 🎉
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Hartelijk gefeliciteerd en succes!

MichielM850

Gefeliciteerd man! Eindelijk je 'eigen' baas.

Succes en ik wacht met smart op de Discovery afleveringen.  :eusa_dance:
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km

Barracuda_82

Eergister ben ik even bij die Unimog wezen kijken waar ik laatst die bussen voor gedraaid heb. Die zitten inmiddels in het frame gelast en de boel staat inmiddels op deze dragers (die dus de flex in het frame op moeten vangen en er voor zorgen dat de camper-opbouw er niet af scheurt tijdens het terreinrijden):





Daarna ben ik ook nog even een mal gaan maken om verstevigingsplaten voor de voorste draagarmen van een 240 van te maken:



Even later in CAD:



En gister zijn ook de opdrachtgevers van die voltige bok het resultaat op komen halen (dat ben ik, in die bak):



Dat ding is best goed geworden, al zeg ik zelf. Was effe goed nadenken over alle afmetingen e.d., maar ik denk dat het wel snor zit:



RVS beugels:



En een inklapbaar onderstel om het ding makkelijk te verplaatsen:





Die bokken schijnen nogal schaars te zijn, dus misschien komen er nog wel meer van zulke opdrachten mijn kant op. Ik ben benieuwd  8)
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Maestro12

Die bokken zijn behoorlijk duur als je die moet kopen, maar is het onderstel breed genoeg om stabiel te staan?
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

T5-4life

Is mooi geworden die voltige bok. Dat is toch iets met kunstjes op een paard?
Dit is dus het oefenpaard?
C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

Barracuda_82

Citaat van: Maestro12 op 31-01-2020 09:52:37
Die bokken zijn behoorlijk duur als je die moet kopen, maar is het onderstel breed genoeg om stabiel te staan?

Ja, als het goed is wel. Ik ben er zelf een keer op gaan zitten en heb het niet voor elkaar gekregen om hem te laten wankelen. En in de afbeeldingen die ik heb gevonden zijn ze vaak nog smaller. En daarnaast wil je die ook niet té breed maken, want dan heb je meer kans dat je er op valt als een oefening fout gaat.

Citaat van: T5-4life op 31-01-2020 10:35:49
Is mooi geworden die voltige bok. Dat is toch iets met kunstjes op een paard?
Dit is dus het oefenpaard?

Klopt. Dit soort kunstjes:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Walter

Citaat van: Maestro12 op 31-01-2020 09:52:37
Die bokken zijn behoorlijk duur als je die moet kopen, maar is het onderstel breed genoeg om stabiel te staan?

Johan gaat nog een filmpje plaatsen waarin hij sierlijk heen en weer zwalkt, handstand maakt en met driedubbelgefiptesalto, voor de bonuspunten, eraf springt. Tenminste, dat heb ik toch ergens gelezen?  :angel: :eusa_whistle:

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Gefeliciteerd met je eigen bedrijf!  :eusa_clap:

hilko73

Citaat van: Walter op 31-01-2020 11:26:03
Johan gaat nog een filmpje plaatsen waarin hij sierlijk heen en weer zwalkt, handstand maakt en met driedubbelgefiptesalto, voor de bonuspunten, eraf springt. Tenminste, dat heb ik toch ergens gelezen?  :angel: :eusa_whistle:
En daarna een "Hans van Zetten" doen: "Hij STAAT!!"  :eusa_clap: :eusa_dance:
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Barracuda_82

Citaat van: Walter op 31-01-2020 11:26:03
Johan gaat nog een filmpje plaatsen waarin hij sierlijk heen en weer zwalkt, handstand maakt en met driedubbelgefiptesalto, voor de bonuspunten, eraf springt. Tenminste, dat heb ik toch ergens gelezen?  :angel: :eusa_whistle:

Ehhhh.... nee, dat lijkt me niet zo verstandig






Vandaag eindelijk weer verder kunnen werken aan de spoorverbreders op de vooras. Dit is de situatie voor de verbreding:



Dit is de kit gemonteerd. De spacer op de draagarm heeft nog geen ringen of borging, maar dat komt in de definitieve versie wel. Kroonmoeren met splitpennen en van die verende ringen. Ik wil echt niet hebben dat dit losloopt bij een klant  :-\



Daarna staat het wiel zo. Dit is nog met de veerpoten bovenin helemaal naar binnen getrokken. Bij een 240 kun je bovenop de veerpoten een centimeter of 2/3 naar binnen of buiten trekken.



Ik was bang dat het heel raar breed zou worden op de vooras, maar het valt best mee. Als ik de wielen de volgende keer wat rechter zet, dan valt het helemaal niet meer op. En misschien rol ik de voorschermen ook nog wat naar buiten, dan is het helemaal onopvallend.



Daarnaast ben ik ook druk achter de computer bezig met het ontwerpen van een versie van mijn logo die geschikt is om te lasersnijden, zodat ik mooi mijn logo in die draagarm verstevigingsplaten heb staan.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Vandaag ging ik aan de 240 werken, maar aangezien er echt rotweer voorspeld was heb ik het voorste stukje van mijn werkplaats opgeruimd en de auto met zijn neus binnen gezet. Voor de werkzaamheden hoef ik niet veel ruimte aan de zijkant van de auto te hebben, dus dat ging wel:



Uiteindelijk is dit de stand van de wielen geworden met de 50mm verbreding op de draagarmen en de stuurstangen:



Van de voorkant ziet het er in ieder geval indrukwekkend uit:



In de wielkasten vooraan lopen de wielen nu wel iets meer aan (dat was voorheen ook al in de bochten), dus heb ik daar nog wat meer weg geslepen:



Nu loopt het nog steeds een klein beetje aan, maar da's alleen maar op het vlakke deel van de binnenkuip en die wil ik niet weg halen, want dan komt de modder echt óveral terecht.

Daarna ben ik meteen achter de computer gekropen om daar het ontwerp van de spacers te finetunen en klaar te maken voor productie. Ik heb een berg bouten en kroonmoeren besteld, zodat ik de definitieve versie kan voorzien van moeren die onmogelijk los kunnen lopen.





Tussen de bedrijven door heb ik ook nog een oude Sievert brander opgelapt. Alle messing delen netjes gepolijst, de slang vervangen en de fles geschilderd. Waarom geel? Omdat ik dat ding ontzettend hard kwijt was in mijn werkplaats, en nu heb ik hem de meest opvallende kleur gegeven die ik had liggen.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Jelmar

Hoe staat het voorwiel ten opzichte van het midden in de voorste wielkast? Kan zijn dat je onbedoeld iets teveel caster hebt toegevoegd aan het geheel.
850R