Sjors V70R awd

Gestart door sjorsR73, 17-05-2018 21:38:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM

Het verlagings probleem voldoet zich natuurlijk alleen icm nivomats. Voor een normale demper dient de veer aangepast te worden.
Volvo heeft de verlaging echter nooit icm normale dempers geleverd, dus veren verkrijgen zou ook wel eens lastig kunnen zijn.

Ik denk dat men in Belgie met deze oplossing inderdaad niet accoord zal gaan.

sjorsR73

Bedankt voor de uitgebreide uitleg, de foto's en het filmpje. Gaat helemaal goedkomen zo!  :eusa_clap:

Peultje

#17
In mijn vaderland ben ik met deze modificatie al een aantal malen probleemloos door de APK gekomen. Ik weet natuurlijk niet of dat zijn oorzaak vindt in de onkunde van de keurmeester (hoewel ook een steekproefkeurmeester er geen commentaar op had) of aan de vaderlandse regelgeving op dit gebied.

Wat ze bij mijn zuiderburen voor maatstaven hanteren weet ik niet. Puur mechanisch valt er denk ik weinig kwaads op mijn constructie aan te merken. De krachten en hun richting zullen ter plekke door de ingreep niet verschillen. De minieme gewichtstoename door de vier busjes buiten beschouwing latend.

Er treden alleen krachten in de richting van de lengte van de bouten op. Deze krachten veranderen niet door de ingreep. Ik heb dezelfde boutsterkte  gebruikt dus er is wat dat aangaat geen extra risico op falen. Dwarskrachten treden ter plekke niet op. De nivomat is immers aan de bovenzijde scharnierend opgehangen en kan daar dus geen moment opnemen wat betekent dat er aan de onderzijde ter plekke van de bussen geen dwarskrachten zijn. Dwarskrachten worden immers door de ophanging van de draagarm opgenomen. Als die dat niet doet door speling daarin moet je daar wat aan doen.

Ook treedt er ter plekke geen moment (noch een buigend, noch een torsiemoment) op. De dwarskrachten aan de bovenzijde zijn immers nul want deze bovenzijde is in mogelijke richtingen van die dwarskrachten star via de draagarm met de onderzijde verbonden.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

KIM

Het zit m meer in de wijze van keuren. Zelfbouw dingen zijn niet toegestaan en ook tunings componenten zoals bijvoorbeeld een BBK of verlagingsveren zijn alleen mogelijk als er een attest bij zit.

Ik zou je oplossing zonder meer toe passen hoor; ik zie nergens een verzwakking ofzo.

arjenT5R

Daarom zorgen dat t er origineel uit ziet. Lekker in de tectyl blubberen ;D

Verlagingsveren zwart spuiten etc...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Timo

Keuring in Belgiƫ is hit and miss..

Soms heb je geluk met de controleur soms niet. Ben zo eens afgekeurd voor een LPG tank die daar al 5jaar hing maar plots was het illegaal. Verantwoordelijke werkplaats etc ook komen kijken toen..

Garage gebeld, die op hun beurt keuring gebeld en de regels van de LPG uitgelegd. Mocht terug naar de keuring om groen attest (= goedgekeurd) te ontvangen........ man man.


Met de 855 zonder problemen goedgekeurd met veel roest (echt rot; kon een schroevendraaier door) in de kuip achter links achterwiel.




Gewoon zorgen dat je koplampen juist zijn afgesteld  :eusa_angel:



Zou me verbazen als je voor deze aanpassing een rode kaart krijgt..
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

sjorsR73

Gelukkig geen problemen bij de keuring! Nu inschrijven en rijden maar!  :eusa_dance: :eusa_dance:

Marc O.

Citaat van: sjorsR73 op 06-06-2018 08:41:29
Gelukkig geen problemen bij de keuring! Nu inschrijven en rijden maar!  :eusa_dance: :eusa_dance:

Mooi man! Binnenkort maar weer eens afspreken dan :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

sjorsR73

Top! Doen we! Ik heb inmiddels ook de originele radio getest, zelfs de cassettespeler werkt nog. In Lommel nog een dubbelcassette van Iron Maiden - Live after Death gevonden!!! Hoe vet is dat....

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Auk

Jeetje wat een combo! Zo zou ik 'm nog wel eens willen hebben.
Auke
Volvo. for life