mijn 850!

Gestart door Emielb, 14-06-2018 22:03:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emielb


Na meerdere automerken gehad te hebben wilde mijn vrouw en ik toch eens een Volvo proberen. Bij de plaatselijke handelaar zag ik naast een hoop v70's toch wel een hele gave auto staan, een volvo850, met 235000km. Nooit gaf ik iets om auto's maar dit vond ik meteen geweldig. Prachtig model natuurlijk en piekfijn van binnen. Mijn vrouw had meer met een v70 en we besloten om in beide een ritje te maken. Ik wist natuurlijk al welke het zou worden. Even dacht ik nog dat ik alles in de strijd moest gooien maar naar dat ritje mijn vrouw was ook om. Wat een fijne auto! Het rijden, de stoelen, en het geluid natuurlijk. Wauw, dit is dus een 5 cilinder! En zelfs de claxon klinkt mooi.
Ik ben nu sinds een paar dagen de trotse bezitter van een 850 en overal rijd ik heen met een grote glimlach op mijn gezicht. Maar nu wil ik me ook echt eens verdiepen in een auto. Het voelt niet goed om deze auto als een stuk vuil te behandelen. Ik wil meteen wat onvolkomenheden zo op het eerste gezicht gaan aanpakken. Later moet ik me ook wat meer in de techniek verdiepen.
-De raamrubbers komen een beetje los bij het omhoog draaien. Hoe ik die het beste vastzetten?
-Boven op de achterklep in de rand roest het een beetje. Maar dit komt vaker voor las ik al eerder
-Wat me misschien nog het meeste zorgen baart is als ik bijvoorbeeld een parkeer haven links stevig instuur een beetje een krakend geluid maakt. Niet naar rechts. Is het iets dat ik moet laten nakijken?
Ongetwijfeld zullen er nog wel maar meer dingetjes zijn maar naast bovenstaande ben ik superblij met de 850.
Nu nog even kijken hoe ik een foto kan oploaden.

san

Welkom..plaatjes komen vanzelf😉

henry classic v70

Welkom op 't forum
Ja, dat geluid van zo'n 5 cilinder... blijft gaaf  :eusa_dance:
Wat betreft de raamrubbers: je kunt proberen deze er voorzichtig af te halen om vervolgens het metalen gedeelte wat aan te knijpen echter wanneer ze er lastig af gaan en de rubbers buigen krijg je vaak niet meer goed recht terug geplaatst.
De roest op de achterklep kan zijn veroorzaakt door een strip die daar te lang (lees: wordt krokant) heeft gezeten, vaak wordt deze strip er uitgetrokken om dit te voorkomen.
Dat kraken bij max. stuuruitslag zou het ontbreken van een dot vet kunnen zijn op de stuuruitslagbegrenzer, eerst bijv. wat kettingvet (voor motorfietsen, gebruik ik altijd) op de begrenzer dan kijken of het nog kraakt.

succes  ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

san

Ik weet niet waar je vandaan komt..maar soms is het handig om dit in je profiel te zetten,zodat je wat kunt afspreken om samen te doen.

V70geRwin

Welkom en veel plezier met je 850  :eusa_clap:

Heb je al plaatjes  ;D

razorx

Welkom hier!
Een dot kopervet op de draagarm, daar waar hij de stuuruitslag begrenzer raakt doet meestal wonderen.

Heb je het gekraak al eerder dan bij volledige stuuruitslag, is het wat anders.

Emielb

Wat een tips. Bedankt. Weet nog even niet waar alles zit maar dat kan ik uitzoeken.

henry classic v70

Citaat van: Emielb op 15-06-2018 22:15:21
Wat een tips. Bedankt. Weet nog even niet waar alles zit maar dat kan ik uitzoeken.

Stuuruitslagbegrenzer zit aan de voorkant van de draagarm, is een kunststof blokje
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Wouter1973

Citaat van: henry classic v70 op 15-06-2018 22:22:27
Citaat van: Emielb op 15-06-2018 22:15:21
Wat een tips. Bedankt. Weet nog even niet waar alles zit maar dat kan ik uitzoeken.

Stuuruitslagbegrenzer zit aan de voorkant van de draagarm, is een kunststof blokje
Dat wil zeggen: als deze er nog zit. Heb zelf al wel eens gehad (bij oude draagarmen) dat het blokje gewoon weg was.

marc-850

Dat kraken zou ook de homokineet kunnen zijn.

henry classic v70

Citaat van: marc-850 op 16-06-2018 18:55:11
Dat kraken zou ook de homokineet kunnen zijn.

...of een veerpootlager maar eerst het makkelijkste uitsluiten  ;)
Homokineet kraakt toch niet echt maar tikt meer toch? dat was bij mij wel tenminste
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4