Auteur Topic: Waar heb je je vandaag aan geërgerd?  (gelezen 6430 keer)

FGG

• Grinden is gewoon dots op de mobs gooien en doorlopen naar de volgende.
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • ... (voorheen 855 20V, 854 20V, V70 tdi en C70 T5)
    • Emerald
Re: Waar heb je je vandaag aan geërgerd?
« Reactie #30 Gepost op: 10-07-2018 10:12:47 »
Ach, als men dit soort taal op een vluchtig medium als een internetforum bezigt kan ik er in de meeste gevallen nog wel overheen lezen. Pas echt kwalijk wordt het als ik dit soort taalgebruik in officiële sollicitatie brieven tegenkom. En dat gebeurt heel wat vaker dan ik verwacht had eigenlijk.
Ik ben zeker niet heilig, maak best wel eens een taalfout maar het verschil tussen een slordigheid of niet kunnen schrijven vind ik zeker voor een brief waarmee je een goede indruk wil maken onaanvaardbaar.
Ligt dit aan ons onderwijs of aan desinteresse?  

Een combinatie denk ik, in het onderwijs zullen ze het niet op die manier leren, nouja ik weet dat ze het niet op die manier leren haha.

Maar als t er echt goed in zit dan zou je t in t dagelijks gebruik zoals op een forum ook al beter doen waarschijnlijk...

Hoe vaak ik ook t woord lagen of laggen al niet voorbij heb zien komen dat ik echt ff moest denken van joh wat staat er nou :(

Ik ben zeker geen taalpurist oid alsjeblieft zeg :P maar dit is toch wel een soort van verbastering hoor...

Men neemt gewoon heel makkelijk genoegen met spelfouten, als t minder geaccepteerd zou zijn dan zou men er meer op letten om 't beter te doen lijkt me. In zeeland gebruiken we als (as) en dan met t zelfde doel. Bijvoorbeeld mij broertje is langer as (als) mij... moet natuurlijk zijn dan mij.

Nu heb ik sinds een jaartje of 4 een vriendin, uit Apeldoorn, die ook nog eens een tijdje docent Nederlands is geweest...  ;D
Nou ik was me van geen kwaad bewust, het as en dan zat er zo ingebakken.... maar dat is er onderhand wel uit  ;D

Mja zo sluipen er gewoon dingen in die gepaard gaan met een manier van spreken of dialect, tegenwoordig is het natuurlijk super hip om jezelf een accent aan te meten als een half gebrekkig Nederlands sprekende (in Nederland geboren) Marokkaan dus ja dan is 't ook wel logisch dat je ook zo gaat schrijven (typen).

Je weet!!!! ;D

Moet natuurlijk zijn: "Mijn broertje is langer dan ik."  :-*

Dat is sowieso vreemd. Dan moet 't zijn: mijn broer is langer dan ik óf mijn broertje is korter dan ik

;D

Citaat van: Lars
Dan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

arjenT5R

• Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • Online Online
  • I love it when a beun comes together!
« Reactie #31 Gepost op: 10-07-2018 10:31:13 »
Als ik!!!

Etters  :D ;D
Een 20T daar red je levens mee ;D

The Volvoboy

• Koen
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '98 - V70 2.3 T5 SE
« Reactie #32 Gepost op: 10-07-2018 10:34:49 »
Nee, dan is 'ie even lang... ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 572.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 339.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16" Perfo - 291.000km
'99 - Volvo V70 2.4 140pk Polar - Dark Olive

arjenT5R

• Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • Online Online
« Reactie #33 Gepost op: 10-07-2018 10:37:24 »
Nee, dan is 'ie even lang... ;D

Moet dit nou weer?
Uiteindelijk draait t altijd maar weer om 1 ding he ;D

Spin!

• Bananenmaffia
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Helaas voor mijn vrouw spaar ik 1:1 schaalmodellen
    • Volvomakelaar
« Reactie #34 Gepost op: 10-07-2018 11:01:08 »
Je vraagt je soms af wat ze nog leren op school. Als ze al zo snel vergeten hoe men de Nederlandse taal gebruikt (wat wij wijze uilen zien op fora en social media) hoe zit het dan met wiskundige of biologische wetten?

Zorgen? Nee, we kunnen nog heel veel aan die generatie verdienen voordat het ons geld gaat kosten.  :eusa_shhh:

arjenT5R

• Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • Online Online
« Reactie #35 Gepost op: 10-07-2018 11:06:24 »
Achterin zitters generatie... 't gaat simpelweg te goed... ook dat klapt vanzelf weer een keer ;D

leons850

• "Tokkies gonna tokkie" zeggen ze op het internet...
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • S70 T5M MY98 LPI Schutten tuning
« Reactie #36 Gepost op: 10-07-2018 11:24:41 »
Ach, als men dit soort taal op een vluchtig medium als een internetforum bezigt kan ik er in de meeste gevallen nog wel overheen lezen. Pas echt kwalijk wordt het als ik dit soort taalgebruik in officiële sollicitatie brieven tegenkom. En dat gebeurt heel wat vaker dan ik verwacht had eigenlijk.
Ik ben zeker niet heilig, maak best wel eens een taalfout maar het verschil tussen een slordigheid of niet kunnen schrijven vind ik zeker voor een brief waarmee je een goede indruk wil maken onaanvaardbaar.
Ligt dit aan ons onderwijs of aan desinteresse? 

Een combinatie denk ik, in het onderwijs zullen ze het niet op die manier leren, nouja ik weet dat ze het niet op die manier leren haha.

Maar als t er echt goed in zit dan zou je t in t dagelijks gebruik zoals op een forum ook al beter doen waarschijnlijk...

Hoe vaak ik ook t woord lagen of laggen al niet voorbij heb zien komen dat ik echt ff moest denken van joh wat staat er nou :(

Ik ben zeker geen taalpurist oid alsjeblieft zeg :P maar dit is toch wel een soort van verbastering hoor...

Men neemt gewoon heel makkelijk genoegen met spelfouten, als t minder geaccepteerd zou zijn dan zou men er meer op letten om 't beter te doen lijkt me. In zeeland gebruiken we als (as) en dan met t zelfde doel. Bijvoorbeeld mij broertje is langer as (als) mij... moet natuurlijk zijn dan mij.

Nu heb ik sinds een jaartje of 4 een vriendin, uit Apeldoorn, die ook nog eens een tijdje docent Nederlands is geweest...  ;D
Nou ik was me van geen kwaad bewust, het as en dan zat er zo ingebakken.... maar dat is er onderhand wel uit  ;D

Mja zo sluipen er gewoon dingen in die gepaard gaan met een manier van spreken of dialect, tegenwoordig is het natuurlijk super hip om jezelf een accent aan te meten als een half gebrekkig Nederlands sprekende (in Nederland geboren) Marokkaan dus ja dan is 't ook wel logisch dat je ook zo gaat schrijven (typen).

Je weet!!!! ;D

Moet natuurlijk zijn: "Mijn broertje is langer dan ik."  :-*

Dat is sowieso vreemd. Dan moet 't zijn: mijn broer is langer dan ik óf mijn broertje is korter dan ik

;D

Ik snap wat je bedoelt, echter gaat mijn zin zowaar bij mij op.
Mijn jongere broer(tje) is langer dan ik.
Mijn oudere broer is kleiner dan ik.

Met het verkleinen wil ik aangeven dat hij jonger is dan ik.
Blijft wel een raar dingetje. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

rpakuypers

• S70-2.4-MT & 740-GL-MT-B230K
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 10-07-2018 12:00:18 »
Ach, het maakt allemaal niet uit :

Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn.
De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.

Groet,
Roger

Sbv

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '95 850 T-5R, '99 S70R, '00 V70R en 14 XC60 D4 AWD
« Reactie #38 Gepost op: 10-07-2018 12:23:27 »
 ;D maar het klopt wel

vincen tdi

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • DOP T-5R
« Reactie #39 Gepost op: 10-07-2018 12:28:11 »

Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn.
De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.

Groet,
Roger

Het leest alleen wel een stuk langzamer.

Om nog maar te zwijgen over het opschrijven. 🤪
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Piet

• AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 10-07-2018 12:44:43 »
Juist als je het snel leest maakt de lettervolgorde tussen de eerste en laatste letter in de woorden niet uit.
"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-

T5-4life

• Hugo
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 10-07-2018 13:06:42 »

Groet,
Roger

Het leest alleen wel een stuk langzamer.

Om nog maar te zwijgen over het opschrijven. 🤪
Veel oenfeen hlept ;)
C70 T5 coupé 1998 232.000 km
C70 T5 cabrio 2000 224.000 km
S80 D5 2005 209.000 km

vincen tdi

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • DOP T-5R
« Reactie #42 Gepost op: 10-07-2018 13:09:16 »
Goed opschrijven helpt meer. :eusa_snooty:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

peteRRR

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 10-07-2018 13:33:40 »
Onze generatie werd in die tijd opgevoed op school met een slag Lat,.....als je volgens de leraar niet je best
deedt kwam die geregeld angeslopen ( dat dacht tie dan  ;D ) met die Lat en sloeg dan loeihard net naast je vingers
op je tafeltje,....en dat wel meerdere keren per jaar.

Kweet niet wat dat voor desinteresse wekt om eigenlijk de les juist helemaal niet meer serieus te nemen.

Groet

Edit : En aan de andere kant wisten we haarscherp waneer we sommige leraren/leraressen knettergek konden krijgen
         met het heule klasje,...dat lieten we dan ook niet leggen ;D
« Laatst bewerkt op: 10-07-2018 13:42:38 door peteRRR »
Don't let your past steal your present

arjenT5R

• Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • Online Online
« Reactie #44 Gepost op: 10-07-2018 13:34:58 »
Ja.... totdat er ergens lagen staat wat totaal niet klopt in t zinsverband... kost wel ff moeite om daar lachen uit te maken :P

Gelukkig vat iedereen t sportief op en kunnen we er met z'n allen om lagen he ;) ;D