Waar heb je je vandaag over verheugd?

Gestart door Vulk, 29-06-2018 09:58:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spin!

Citaat van: rpakuypers op 02-08-2018 23:37:52
Vandaag de eerste vlucht gemaakt met mijn nieuwe DJI Phantom 4 Pro Obsidian ...................... onlangs alle certificaten behaald en ga vanaf september de lessen op ons ROC verzorgen.

Groet,
Roger

Wat kost dat nou? Certificaten om met een drone te mogen vliegen? Heb ook een leuke drone maar ben sinds kort ook zzp'er Dus je bent overgeleverd aan regeltjes. Niet dat ze niet te omzeilen zijn, maar ik kan niet altijd mijn vader optrommelen om als burger te vliegen. (Want dan heb je 0,0 papieren nodig).

www.vm-parts.nl

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

rpakuypers

Citaat van: Spin! op 03-08-2018 10:17:59
Citaat van: rpakuypers op 02-08-2018 23:37:52
Vandaag de eerste vlucht gemaakt met mijn nieuwe DJI Phantom 4 Pro Obsidian ...................... onlangs alle certificaten behaald en ga vanaf september de lessen op ons ROC verzorgen.

Groet,
Roger

Wat kost dat nou? Certificaten om met een drone te mogen vliegen? Heb ook een leuke drone maar ben sinds kort ook zzp'er Dus je bent overgeleverd aan regeltjes. Niet dat ze niet te omzeilen zijn, maar ik kan niet altijd mijn vader optrommelen om als burger te vliegen. (Want dan heb je 0,0 papieren nodig).

Een tweedaagse cursus ROC-Light (Drone's tot 4kg) omtrent alle regelgeving, kaartlezen, meteorologie en een vaardigheidsproef kost om en nabij de 750 euro en dan doe je examen op een locatie die afgenomen wordt door EuroUSC-Benelux. Doe daar nog een fatsoenlijke drone bij en dan ben je ongeveer 2500 euro verder en dan mag je minder dan iemand zonder papieren ........

Groet,
Roger

rpakuypers

Citaat van: T5-4life op 03-08-2018 11:34:44
Dat is zeker een mooie drone  :eusa_clap:

filmpje

Klopt, absoluut een toppertje.

Groet,
Roger

widebody

Pakketje gekregen vandaag:


in combinatie met:



Ikke blij ;D

razorx

Citaat van: rpakuypers op 03-08-2018 11:45:59
Citaat van: Spin! op 03-08-2018 10:17:59
Citaat van: rpakuypers op 02-08-2018 23:37:52
Vandaag de eerste vlucht gemaakt met mijn nieuwe DJI Phantom 4 Pro Obsidian ...................... onlangs alle certificaten behaald en ga vanaf september de lessen op ons ROC verzorgen.

Groet,
Roger

Wat kost dat nou? Certificaten om met een drone te mogen vliegen? Heb ook een leuke drone maar ben sinds kort ook zzp'er Dus je bent overgeleverd aan regeltjes. Niet dat ze niet te omzeilen zijn, maar ik kan niet altijd mijn vader optrommelen om als burger te vliegen. (Want dan heb je 0,0 papieren nodig).

Een tweedaagse cursus ROC-Light (Drone's tot 4kg) omtrent alle regelgeving, kaartlezen, meteorologie en een vaardigheidsproef kost om en nabij de 750 euro en dan doe je examen op een locatie die afgenomen wordt door EuroUSC-Benelux. Doe daar nog een fatsoenlijke drone bij en dan ben je ongeveer 2500 euro verder en dan mag je minder dan iemand zonder papieren ........

Groet,
Roger
Merkwaardig inderdaad.
Leuk speelgoed is het zeker!

razorx

#171
Sinds jaren gebruik ik Teamviewer om mijn klanten op afstand te helpen met hun ICT problemen.
De licentie was tot en met versie 10 eenmalig. Dus blijvend geldig. Met versie 11 nam mijn toenmalige zakenpartner een wat ongelukkige beslissing door die versie te kopen.
Vanaf dat moment veranderde de blijvende licentie in een abonnement. Schrik niet: Het bedrag varieerde afhankelijk van de opties tussen de  € 400 en € 1500 per jaar! Al eerder noemde ik het woord graaicultuur. Op een zeker moment wil je alleen maar weg bij zo een stel hebberts.

Kennelijk zag een werknemer van TeamViewer dat ook zo en begon met AnyDesk dat vergelijkbare functionaliteit geeft. Dit product kost slechts 60 euro per jaar.

Dit scheelt mij een stevig bedrag per jaar voor een op sommige vlakken iets beter en op andere vlakken iets slechter product. Valt prima mee te werken.

classicT5

Bizar. Laatst ook meegemaakt dat licentie met 30% verhoogd werd. Navraag waarom, secu onderbouwing hadden ze niet.


KIM

Wij bouwen elearnings voor verschillende klanten en maken daarvoor gebruik van verschillende tools. Een van de leveranciers heeft besloten ons af te rekenen per deelnemer aan de elearnings. Klinkt mij een beetje als geld verdienen over de rug van een ander en maakt het voor ons en de klant onbetaalbaar om nog langer gebruik te maken van deze tool.
Onze licentie bij hun stopt dus binnenkort

Overigens gebruiken wij op het werk Splashtop voor remote desktop; iets dat ik al langer privé gebruik en erg over te spreken ben.

V70geRwin


razorx

Citaat van: KIM op 03-08-2018 23:00:42
Wij bouwen elearnings voor verschillende klanten en maken daarvoor gebruik van verschillende tools. Een van de leveranciers heeft besloten ons af te rekenen per deelnemer aan de elearnings. Klinkt mij een beetje als geld verdienen over de rug van een ander en maakt het voor ons en de klant onbetaalbaar om nog langer gebruik te maken van deze tool.
Onze licentie bij hun stopt dus binnenkort

Overigens gebruiken wij op het werk Splashtop voor remote desktop; iets dat ik al langer privé gebruik en erg over te spreken ben.
Hier mag je best meer over vertellen, zowel het eerste als het tweede.
Saskia werkt met Learndash om de lessen te doseren. Met een s ;) in combinatie met wat ander pakketten kan je hier een leuke e-verkoop mee maken. :)

gjsmit

Verheugd dat ik zelf mn koppeling heb vervangen van mn peugeot partner klusautootje van '99
Weinig tot geen sleutelervaring.....maar met youtube kom je een eind  ;D
Een monsterklus als je dat op de oprit moet doen met een bak van een kilo of wat boven je hoofd !!!
Maar met veel gesteun en veel geduld toch gelukt  :eusa_dance:
Ook een ashoes vervangen.....en de carterpan opnieuw in vloeibare pakking gezet ivm olielekkage.
Best wel een beetje trots  :)

elianmars

Citaat van: gjsmit op 10-08-2018 21:58:08
Verheugd dat ik zelf mn koppeling heb vervangen van mn peugeot partner klusautootje van '99
Weinig tot geen sleutelervaring.....maar met youtube kom je een eind  ;D
Een monsterklus als je dat op de oprit moet doen met een bak van een kilo of wat boven je hoofd !!!
Maar met veel gesteun en veel geduld toch gelukt  :eusa_dance:
Ook een ashoes vervangen.....en de carterpan opnieuw in vloeibare pakking gezet ivm olielekkage.
Best wel een beetje trots  :)

:eusa_clap:  :eusa_clap:

volvobug

Citaat van: gjsmit op 10-08-2018 21:58:08
Verheugd dat ik zelf mn koppeling heb vervangen van mn peugeot partner klusautootje van '99
Weinig tot geen sleutelervaring.....maar met youtube kom je een eind  ;D
Een monsterklus als je dat op de oprit moet doen met een bak van een kilo of wat boven je hoofd !!!
Maar met veel gesteun en veel geduld toch gelukt  :eusa_dance:
Ook een ashoes vervangen.....en de carterpan opnieuw in vloeibare pakking gezet ivm olielekkage.
Best wel een beetje trots  :)

Klus al geklaard dus Gerjan, mooi dat het gelukt is!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Ik heb me verheugd over het enthousiasme waarmee mijn nieuwe aankoop thuis is ontvangen  :D

En over het plezier dat ik er zelf al de eerste 100 km aan heb beleefd  ;D (turbo, automaat, dynaudio, open dak,...)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.