Waar heb je je vandaag over verheugd?

Gestart door Vulk, 29-06-2018 09:58:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: Snellebaksteen op 08-11-2018 10:29:46
Stuurverwarming.
Dat mist de D5 echt.
Het duurt zo allemachtig lang voordat dat hok een beetje warm wordt, echt belachelijk.
Ik heb een carter verwarming op 220v, die op een eenvoudige tijdschakelaar aangaat, dat scheelt al behoorlijk maar alsnog is het interieur gewoon echt koud.
Stuurverwarming is echt een optie die ik eigenlijk nooit gebruik. Het zit wel op mijn auto. De voorruit verwarming echter is wel erg prettig maar als de standkachel aan is dan heb je die ook niet nodig

Markbakker

#256
Citaat van: Spin! op 08-11-2018 09:51:21
Ja heerlijk is dat! Ik had dan geen standkachel op de V60, maar starten op afstand wel. Bijkomend voordeel is dat de stoelverwarming dan ook gelijk aan ging. Instappen in een auto die altijd warm is, heerlijk! En als je 's avonds in bed ligt en je twijfelt of je het ding op slot hebt staan dan druk je op de knop et voila...nooit meer uit bed!

Over een paar jaar gaan we met een XC90 T8 rijden, dan kan het weer. Eerst nog het varkentje spekken.
Citaat van: Chris op 08-11-2018 10:21:59
Heerlijk hè!?

Maaruh... je weet dat er ook een timer op zit?;D Nog handiger. Ik zet hem altijd 's avonds aan als ik hem wil gebruiken. Tijd invoeren waarop je weg wil, en als je instapt is hij heerlijk warm en ontdooit als het heeft gevroren. Ik gebruik de standkachel eigenlijk ook alleen met vorst / sneeuw. De stoel en stuurverwarming zijn zo snel warm dat ik het eigenlijk nog niet echt nodig vind bij temperaturen boven het vriespunt. Als ik het toch koud vind als ik weg rij zet ik de standkachel aan bij wegrijden zodat het sneller opwarmt.

Ja echt heeeeerlijk:)

Hahah ja dat weet ik, maar moet het boekje nog even doorlezen, want mij is nog niet helemaal duidelijk wanneer ik ik de timer instel of hij dan op de ingestelde tijd op temperatuur is of dat hij op die tijd wordt geactieveerd.

Markbakker

#257
Citaat van: Sbv op 08-11-2018 10:49:53
Stuurverwarming is echt een optie die ik eigenlijk nooit gebruik. Het zit wel op mijn auto. De voorruit verwarming echter is wel erg prettig maar als de standkachel aan is dan heb je die ook niet nodig

Stuurverwarming heb ik ook niet, de elektrische voorruitverwarming heb ik wel, ben benieuwd hoe dat in de winter is. Enige nadeel is dat ik helemaal onderin de voorruit een sterretje heb, nog onder de motorkap zeg maar. Hoop dat die te repareren is anders wordt het denk een duur grapje.

Sbv

Citaat van: Markbakker op 08-11-2018 11:01:05
Ja echt heeeeerlijk:)

Hahah ja dat weet ik, maar moet het boekje nog even doorlezen, want mij is nog niet helemaal duidelijk wanneer ik ik de timer instel of hij dan op de ingestelde tijd op temperatuur is of dat hij op die tijd wordt geactieveerd.
Het is de tijd waarop jij een warme auto zou willen. Stel je wilt om 6 uur wegrijden dan stel je de timer op 6 uur in en dan is de auto lekker op temperatuur

Chris

Citaat van: Markbakker op 08-11-2018 11:01:05
Ja echt heeeeerlijk:)

Hahah ja dat weet ik, maar moet het boekje nog even doorlezen, want mij is nog niet helemaal duidelijk wanneer ik ik de timer instel of hij dan op de ingestelde tijd op temperatuur is of dat hij op die tijd wordt geactieveerd.

Wat Sander zegt: instellen op de tijd dat je weg wil. Dan is de auto ontdooid en als het goed is op temperatuur om die tijd. De standverwarming stopt ook wel als hij die tijd bereikt heeft. Dus ga je een kwartier later weg, dan is de auto alweer wat afgekoeld.

Citaat van: Markbakker op 08-11-2018 11:08:22
Stuurverwarming heb ik ook niet, de elektrische voorruitverwarming heb ik wel, ben benieuwd hoe dat in de winter is. Enige nadeel is dat ik helemaal onderin de voorruit een sterretje heb, nog onder de motorkap zeg maar. Hoop dat die te repareren is anders wordt het denk een duur grapje.

Mijn pa heeft eigenlijk altijd Ford gereden en heeft inmiddels de zoveelste auto met voorruitverwarming. Het is geweldig, hoewel met een standkachel zoals Sander zegt eigenlijk minder nodig. Overbodig vind ik het niet, want je ontwasemd je ruit veel sneller dan met de blower. Het is inderdaad wel een dure grap als je een nieuwe ruit moet hebben, ze zijn gewoon een heel stuk duurder. Toch heeft mijn pa het nu ook weer, ondanks dat het geen lease auto meer is maar eigendom. Het is een keus. Niet teveel bumperkleven dus maar :eusa_whistle:....

elianmars

Citaat van: )()()sT op 08-11-2018 10:06:05
XC90 T8? Als je veel bij de garage wilt staan lijkt me dat een goed plan.


;D

Mijn broer heeft er in 2,5 jaar tijd nog niks bijzonders mee gehad  :eusa_think:

widebody

#261
Nieuwe winterset:



Ook 17"alleen nu 215-45 ipv 225-50


The Demon

Citaat van: widebody op 11-11-2018 13:31:39
Nieuwe winterset:


Ook 17"alleen nu 215-45 ipv 225-50


Onder de Picanto?  :o

Taranis

Citaat van: The Volvoboy op 06-11-2018 15:12:18
Niet vandaag, maar afgelopen zondag.. De laatste 3 rondjes Nürburgring van dit jaar gedaan (waarschijnlijk). ;D

https://youtu.be/KjbgEG2OSdk

Om vervolgens de caravan weer aan te koppelen en naar huis te rijden. ;D

Gaaf! :D Het is al jaren geleden dat ik een rondje over de ring heb gedaan maar zo begint het wel weer te kriebelen ;D

Knap dat je je niet laat verleiden om de BMW bij de eerste mogelijkheid voorbij te steken maar netjes je rust bewaart :)

widebody

Citaat van: The Demon op 11-11-2018 13:56:54
Onder de Picanto?  :o
hmm. Foto's zijn niet meegekomen zie ik nu

elianmars

Citaat van: widebody op 11-11-2018 13:31:39
Nieuwe winterset:



Ook 17"alleen nu 215-45 ipv 225-50



Vanwaar de keuze voor behoorlijk kleinere banden, Marc?

Chris

Citaat van: Taranis op 11-11-2018 16:23:15
Gaaf! :D Het is al jaren geleden dat ik een rondje over de ring heb gedaan maar zo begint het wel weer te kriebelen ;D

Knap dat je je niet laat verleiden om de BMW bij de eerste mogelijkheid voorbij te steken maar netjes je rust bewaart :)

Jij ook al dus ;D! Ik heb sinds wij er dat weekendje zijn geweest de drang er ook zelf eens over heen te sturen...

Met dit filmpje krijg ik dat nog wat meer. Misschien moet er toch iets bij komen waarmee dat kan :eusa_shifty:...

Taranis

We mishandelen de cabrio volgend jaar wel een keer ;)

Als de CNC-boer eens opschiet met m'n 320mm brackets  >:(

Chris

Citaat van: Taranis op 11-11-2018 20:24:37
We mishandelen de cabrio volgend jaar wel een keer ;)

Als de CNC-boer eens opschiet met m'n 320mm brackets  >:(

Ja, die remmen is dan wel een dingetje :eusa_shifty:...

Maaruh.. klinkt als een plan 8).

Taranis

Ik voel een datumprikkertje aankomen  8)