Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Citaat van: de geneRaal op 24-10-2018 17:19:37
Aangemeld op het volvo forum
Account nog steeds niet geactiveerd :eusa_whistle:
Al zeker 2 dagen terug :eusa_think:


Zijn denk ik bang voor 850 forum gebruikers geworden :P ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

san

Ik kan op een of andere manier ook niet inloggen? Wel een hoop reclame en niet echt overzichtelijk.

Wouter1973

#347
Ik vind het inderdaad aardig stil hier de laatste tijd. Weinig nieuwe berichten. Wel een handjevol actieve forumgebruikers, maar het gevoel dat er een grote massa Volvo 850 liefhebbers actief is hier ontbreekt een beetje. Komt misschien ook omdat andere fora wat meer gebruikt worden. Ik vind zelf de Facebook pagina van de Volvo 850 Club best fijn. Veel interactie, foto's, en ook regelmatig nieuwe liefhebbers die zich melden. Nadeel op FB is weer dat de duidelijke rubricering die ik hier op dit forum fijn vind ontbreekt.
Misschien wordt dit forum steeds meer een soort uitgebreid naslagwerk, en moet je voor wat meer interactie op Facebook zijn. :eusa_think:

arjenT5R

#348
De wereld verandert en ontwikkeld continu zo ook de online wereld natuurlijk...

Ik persoonlijk vind de facebook volvo groepjes letterlijk om te kotsen...

Iedereen vraagt maar raak en men braakt de grootste onzin antwoorden uit.

Hier gaat t momenteel ook niet erg lekker veel discussie escaleert het lijkt wel of we niet normaal meer met elkaar kunnen communiceren.

Op werkelijk iedere slak wordt zout gelegd en iedere post gaat op een weegschaaltje.
Hoe zou dit bedoelt kunnen zijn? Bij de minste verdenking gaat het weegschaaltje naar vervelend, naar, provocerend en we antwoorden direct vanaf t paard in volledig harnas.

En ik ben bang dat bovenstaand niet over gaat als dingen blijven zoals ze zijn.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

peteRRR

#349
Weet je wat misselijk makend is op dit ogenblik dat als er armoe ( wat ook grotendeels gecreëerd is ) geroken wordt dat er dan weer prooi gedrag ontstaat.

En dan niet gesproken over de misselijke vermommingen  :eusa_wall:

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

arjenT5R

Citaat van: peteRRR op 24-10-2018 22:46:26
Weet je wat misselijk makend is op dit ogenblik dat als er armoe geroken wordt dat er dan weer prooi gedrag ontstaat.

En dan niet gesproken over de misselijke vermommingen  :eusa_wall:

Groet



Ik weet niet Peter of dat zo is of dat het een soort gelijkgezindheid is.
Op dit moment denk ik dat er toch wel een bepaald persoon is die veel problemen naar zicht toe trekt.
En dat op die manier dus ook aantrekt.
Actie = reactie en dat zie je de hele tijd gebeuren....
Maar degene die dit dus steeds uitlokt heeft schijnbaar van zichzelf niet door dat dit aan de hand is offfffff hij doet het er om vanwege onbekende reden.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 24-10-2018 22:23:14
De wereld verandert en ontwikkeld continu zo ook de online wereld natuurlijk...

Ik persoonlijk vind de facebook volvo groepjes letterlijk om te kotsen...

Iedereen vraagt maar raak en men braakt de grootste onzin antwoorden uit.

Hier gaat t momenteel ook niet erg lekker veel discussie escaleert het lijkt wel of we niet normaal meer met elkaar kunnen communiceren.

Op werkelijk iedere slak wordt zout gelegd en iedere post gaat op een weegschaaltje.
Hoe zou dit bedoelt kunnen zijn? Bij de minste verdenking gaat het weegschaaltje naar vervelend, naar, provocerend en we antwoorden direct vanaf t paard in volledig harnas.

En ik ben bang dat bovenstaand niet over gaat als dingen blijven zoals ze zijn.



Wat zou je willen veranderen dan Arjen?

peteRRR

#352
Citaat van: arjenT5R op 24-10-2018 22:52:39
Ik weet niet Peter of dat zo is of dat het een soort gelijkgezindheid is.
Op dit moment denk ik dat er toch wel een bepaald persoon is die veel problemen naar zicht toe trekt.
En dat op die manier dus ook aantrekt.
Actie = reactie en dat zie je de hele tijd gebeuren....
Maar degene die dit dus steeds uitlokt heeft schijnbaar van zichzelf niet door dat dit aan de hand is offfffff hij doet het er om vanwege onbekende reden.



Arjen ik reageer toch ook niet negatief op die persoon en heb heus wel door wat er speelt hoor,...je kies daar zelf voor ;)

Het zijn primaire reacties.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

arjenT5R

Citaat van: arjen850 op 24-10-2018 22:55:59
Wat zou je willen veranderen dan Arjen?

Het negatieve kader / karakter moet weg... het blijft maar oplaaien... denk gewoon eens een paar bans dr op klappen...

Citaat van: peteRRR op 24-10-2018 22:57:22
Arjen ik reageer toch ook niet negatief op die persoon en heb heus wel door wat er speelt hoor,...je kies daar zelf voor ;)

Het zijn primaire reacties.

Groet

Nuja net zoals dat ik niet vrijuit ga, wat ik me zeer goed bewust ben... ga jij dat ook niet en zeker niet als je t over primaire reacties hebt.

Het kost mij moeite iemand die het forum even een sanctie op legt door alle foto's te verwijderen vervolgens weer serieus te nemen als hij daarna weer allerlei reacties gaat plaatsen alsof er niets aan de hand is.

Actie is reactie en dat zie je duidelijk gebeuren het forum bijt terug... want uiteindelijk is het forum de gebeten hond...
Zeker in dit geval, zeker nu je duidelijk ziet dat de boel aan t aftakelen is.



Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelis-b

Ik heb me verbaasd over een privé bericht van een forumlid die mij verzoekt om per direct het forum te verlaten omdat ik de boel zou verzieken en omdat ik mijn foto's heb verwijderd. Laat deze persoon nou juist een van de personen zijn die de aanleiding was dat ik mijn foto's heb verwijderd. Het wordt steeds gekker.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjenT5R

Citaat van: cornelis-b op 24-10-2018 23:07:53
Ik heb me verbaasd over een privé bericht van een forumlid die mij verzoekt om per direct het forum te verlaten omdat ik de boel zou verzieken en omdat ik mijn foto's heb verwijderd. Laat deze persoon nou juist een van de personen zijn die de aanleiding was dat ik mijn foto's heb verwijderd. Het wordt steeds gekker.



Eerst even in de spiegel kijken en nadenken?

Eerst een topic openen dat je alle foto's van t forum af haalt (een stukje ziel uit het forum haalt).

Vervolgens wordt alles weg gegooid.

Maakt iemand een grapje bij een reactie van je, hey joh doe er ff een fotootje bij...

Hop en t escaleert weer, terwijl er misschien wel echt gewoon serieus gevraagd wordt om een foto.

Wie is dan in dit geval de oorzaak van het conflict, wie heeft het verder aangewakkerd, en wie gooit er nog eens olie op t vuur?

En waar ben ik in dit hele plaatje? Mijn reacties staan je niet aan en daarom ga je foto's verwijderen, dat noemt men handelen uit machteloosheid. Een klein kind gaat huilen, een volwassene deelt een mep uit... en een keyboard warrior gaat zijn foto's van het forum verwijderen.

Wederom vingertje wijzen naar iedereen... das simpel... maar eens kijken naar wat je zelf nu fout doet?

Dat schijnt erg lastig te zijn.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelis-b

Je mag mij een "keyboard warrior" noemen hoor maar kijk zelf eens in de spiegel Arjen. Als er op heel veel posts van mij alleen maar commentaar komt en elke keer gezeur van maak eens een filmpje en wat voor materiaal gebruik je en noem maar op dan is het voor mij een keer over. Ik wil graag ervaringen delen maar als dat elke keer eindigt in commentaar en gezeur ben ik er een keer klaar mee.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

peteRRR

Tis heel simpel Arjen,...als je tijden lang achter je broek wordt gezeten krijg je ook van deze handelingen ( foto's ).
En het om keren en de schuld verplaatsen klopt eigenlijk niet.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Ozzzz

Citaat van: cornelis-b op 24-10-2018 23:07:53
Ik heb me verbaasd over een privé bericht van een forumlid die mij verzoekt om per direct het forum te verlaten omdat ik de boel zou verzieken en omdat ik mijn foto's heb verwijderd. Laat deze persoon nou juist een van de personen zijn die de aanleiding was dat ik mijn foto's heb verwijderd. Het wordt steeds gekker.

Het wordt inderdaad steeds gekker, zat ff je profiel te bekijken maar dat mot je ff aanpassen soi: leeftijd 62 = leeftijd 12
Get a live... get a 850

arjenT5R

Citaat van: cornelis-b op 24-10-2018 23:27:18
Je mag mij een "keyboard warrior" noemen hoor maar kijk zelf eens in de spiegel Arjen. Als er op heel veel posts van mij alleen maar commentaar komt en elke keer gezeur van maak eens een filmpje en wat voor materiaal gebruik je en noem maar op dan is het voor mij een keer over. Ik wil graag ervaringen delen maar als dat elke keer eindigt in commentaar en gezeur ben ik er een keer klaar mee.

Ik geef hierboven ook heel netjes aan dat ik heus wel weet dat ik op sommige vlakken ook fout zit toch.
En ja ik heb eens gevraagd naar welk materiaal je gebruikt... dat is toch niet zo'n vreemde vraag en is niet meteen bedoelt om je zwart te maken.
Het is de reactie daar op die dan vaak vrij heftig is en waardoor de boel escaleert.
Bovenstaand voorbeeld over gebruikt materiaal is trouwens al meer dan een jaar oud.

En ja ik erger me aan topic naam abs bagger van een beun en als je vervolgens dan iemands goedbedoelde youtube filmpje af gaat lopen kraken dan kan je tegen reactie verwachten.
Eigenlijk ben je met het afkraken van dat filmpje toch al net zo erg als degene die vervolgens jou handel af kraakt?
Maar dat lijk je niet te zien.

Als ik dan vervolgens vraag om zelf een filmpje te maken dan zit je ook weer op de kast.... maar zo'n vreemde vraag is dat toch niet?
Want je kraakt immers net iemand anders filmpje af en dan heb ik zoiets laat dan maar zien hoe t wel moet toch?

Door jezelf zo in de spotlight te zetten als grote R bumper reparateur en ABS controller soldeerder kun je ook wel eens wat kritiek verwachten en daar is het een forum voor. De manier waarop je die kritiek neemt lijkt het probleem in deze.
Niet alles is altijd per definitie altijd rot bedoelt. Het is maar net waar erger je je aan?

En ja hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind, dus als je jezelf veel in the spotlight zet dan krijg je ook veel reacties want daar is het dan in eerste instantie toch om te doen. En die reacties zijn wel eens kritisch.
Nogmaals het is hoe je zo'n reactie incasseert een post kan nog zo rot bedoelt zijn maar als t antwoord daar op heel positief is dan kan de "stoker" zoals je het zou kunnen zien er alsnog bar weinig mee.

De reactie op de reactie is hetgeen dat escalerend werkt.

Citaat van: peteRRR op 24-10-2018 23:28:10
Tis heel simpel Arjen,...als je tijden lang achter je broek wordt gezeten krijg je ook van deze handelingen ( foto's ).
En het om keren en de schuld verplaatsen klopt eigenlijk niet.

Groet

Als je tijden lang het gevoel hebt dat iets zo is dan wordt dat idee vanzelf werkelijkheid.

Als het eens 1 of 2 kritische posts op een topic was met flink wat pagina's dan was t veel.
Kritiek handelen daar draait het om...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!