Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: FGG op 28-02-2019 13:06:51
Zijn er eigenlijk wel 100% elektrische sedans...? :eusa_think:

Ja, de Renault Fluence, maar die is al niet meer te koop en wil je ook niet hebben.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: V70R^2 op 28-02-2019 13:49:46
Dat vind ik ook raar, Tesla model 3 is gewoon karig/kaal en veel te duur in NL

Dat een Model 3 veel geld kost is duidelijk, maar je kunt hem toch niet echt karig noemen. Als EV is ie overigens belangrijk beter dan alle andere EV's. Kwalitatief laat het echter te wensen over, da's wel jammer.
...The Nile isn't just a river in Africa...

V70R^2

Ja de polestar zou in een soort van abonnement vorm komen, maar dat is mij nog niet helemaal duidelijk, een soort van operational lease vermoed ik, enkel laden zelf betalen.

Ik zal niet de hoofdbestuurder zijn, dat is Pa, en daarnaast mag ik zelf nog maar 1 Volvo zakelijk rijden, maar dat betekend dat alles voor de hobby privé moet, en weer BTW over alles betalen >:(


Enkel een Volvo oldtimer privé erbij nu dat nog niet helemaal verboden is  :eusa_shhh: ... Iets leuks wat op de bucketlist nog boven een V70R flash green met atacama staat van 40 jaar oud heb ik al in Zweden zien staan  ;D

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 28-02-2019 16:36:04
Ik kan niet in je beurs kijken maar het eerste jaar kost die Polestar 2 €60.000 en het jaar daarop komt er een goedkopere instap van €40.000

Wedden dat het je niet gaat lukken om die instap voor 40k aan te schaffen? Ik geloof al die 'beloftes' inmiddels niet meer  ::)

Ozzzz

Citaat van: V70R^2 op 28-02-2019 18:56:19
Iets leuks wat op de bucketlist nog boven een V70R flash green met atacama staat van 40 jaar oud heb ik al in Zweden zien staan  ;D

Vertel... ???

V70R^2

Pas als de deal gesloten is ;D Ik app je wel   :P

classicT5

40 jaar geleden  welke bijzondere volvo was er toen? Kan alleen 240 turbo bedenken :)

Jelmar

Die waren er nog niet in '79.  :P
850R

NinaPaul

Citaat van: elianmars op 28-02-2019 19:45:21
Wedden dat het je niet gaat lukken om die instap voor 40k aan te schaffen? Ik geloof al die 'beloftes' inmiddels niet meer  ::)

Model 3 is in de VS nu vanaf 35k te bestellen (350km bereik) ook is er een 37k versie die 35km verder komt.

Ik vind dit terugverdienmodel normaal.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars

#729
Citaat van: NinaPaul op 01-03-2019 08:37:51
Model 3 is in de VS nu vanaf 35k te bestellen (350km bereik) ook is er een 37k versie die 35km verder komt.

Ik vind dit terugverdienmodel normaal.

Citeer
Tesla verlaagt opnieuw de (Amerikaanse) prijs van de Model 3 nadat het concern eerder stopte met het dure doorverwijzingsprogramma. Tesla haalt nog eens 1.100 dollar van de prijs af, waarmee de goedkoopste variant van de Model 3 in de Verenigde Staten 42.900 dollar kost.

Na financiële voordelen vanuit de overheid kost de Tesla Model 3 ongeveer 35.000 dollar, volgens Tesla. Op Twitter zegt topman Elon Musk alles te doen wat hij kan om de kosten te drukken. Eerder dit jaar meldde Tesla ook al kosten te besparen door 7 procent van het aantal voltijdsbanen te schrappen.

Gevraagd naar een prijsdaling in Europa zegt hij dat een btw-tarief van 20 procent en importtarieven van 10 procent meestal resulteren in een 30 procent hogere prijs in Europa. Tesla leverde in het vierde kwartaal minder Model 3's dan verwacht en verlaagde de prijzen voor alle modellen van het concern om een verlaging van de financiële voordelen vanuit de overheid te compenseren.


Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/tesla-model-3-opnieuw-in-prijs-verlaagd/

NinaPaul

Ik kan me niet herinneren dat Musk ooit heeft geroepen dat ook de Europese prijs zo laag ging zijn.
(Laat staan de Nederlandse)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rjverbrugh

Prijs van de benzine in Polen. Vandaag maar weer eens wat 98 getankt, zodat er ongeveer 30 in de tank zit (rij oo gas). Ergens in de buitenwijken van Warschau, PLN 4,89 of te wel € 1,14 voor een liter... en hij rijdt er ook nog op!

hilko73

Over dat een in februari 2018 doorgegeven opzegging van lidmaatschap nu nóg niet correct verwerkt is...
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!