Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Citaat van: classicT5 op 28-02-2019 22:33:54
40 jaar geleden  welke bijzondere volvo was er toen? Kan alleen 240 turbo bedenken :)


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70R^2

Het lijkt erop dat de koop wat lastig wordt, de wagen is niet goed rijdbaar, valt koud uit, en eenmaal warm valt die weer uit bij teveel gas geven.

Hij staat ergens rond de poolgrens in Zweden, dus zo terugrijden is een te grote gok, en transport zal wel €2000+ zijn  >:(

Al is de kans groot dat het slechts de carburateurs zijn die aandacht nodig hebben, wagen heeft 5 jaar stilgestaan..


Oh ja, het betreft een Volvo C303 6x6 ;D  8)

Sbv

met auto ambulance die kant uit gaan zeker geen optie ? Wel mooie roadtrip

Zo een laplander Volvo is wel grappig. Geen idee of het wat rijdt

FGG

Citaat van: V70R^2 op 13-03-2019 13:09:38
Oh ja, het betreft een Volvo C303 6x6 ;D  8)

Voor de beeldvorming:


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Benny850

In het terrein is het erg leuk zo'n laplander, ben er al eens in meegereden. Als hij een gat induikt gaat heel de neus naar beneden. Je zit vrij kort op het glas dus de beleving is heel anders.

classicT5

Wat weegt zon ding?

Autoambulance, denk dat het om meerdere redenen lastig wordt. Gewicht -> verwacht dat het ding zwaarder is dan 2,5 ton (wat max is van de meeste ambulances). Trekgewicht van de auto, zijn niet veel autos die een combi van zo te zien meer dan 3,5 ton dit kunnen/mogen trekken. Lengte van het apparaat, dat past maar op weinig ambulances zo te zien.

V70R^2

Citaat van: Sbv op 13-03-2019 13:28:50
met auto ambulance die kant uit gaan zeker geen optie ? Wel mooie roadtrip

Zo een laplander Volvo is wel grappig. Geen idee of het wat rijdt

Het idee was erheen vliegen met vrienden als de temperatuur het toe laat en dan terugrijden, dat is dan al een leuk deel van het avontuur, dus op transport zou kunnen, maar is lang niet zo leuk.

Zo'n wagen is 3300kg leeg, het idee was dat ik de wagen zou preparen om met 3 stellen op reis te kunnen, grote LPG tank erin (2x200L o.i.d) en dan zonder bestemming zo nu en dan een maand (of twee) op reis.



Citaat van: FGG op 13-03-2019 13:41:30
Voor de beeldvorming:



Precies deze uitvoering, die zijn vrij zeldzaam en zitten al snel boven mijn budget. Perfect plat dak, i.t.t. een ambulance of huifdak type. De hardtop passen 3 daktenten precies naast elkaar!

classicT5


V70R^2


arjenT5R

Wat zit er uberhaupt voor motor in?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rob850/480


V70R^2

B30, met andere nokkenassen voor meer koppel onderin, minder pk's bovenin.

115 a 120pk zijn ze, topsnelheid ongeveer 95km.h verbruik op de weg 1:4 als je je best doet. Als een 300 á 400L aan LPG-tanks zou kunnen en dat een actieradius geeft van 1000km is dat nog te doen qua kosten.

De 4x4 is wel ietsje sneller en zuiniger, maar lang niet zo gaaf.

eric vermeer

S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

V70R^2

B30A = B30, de A is toegevoegd toen er ook injectiemotoren kwamen en er onderscheid gemaakt moest worden.

Deze is nog oldskool met carbs  8)

Maar ik heb geduld, misschien is het er nog wat te vroeg voor en moet ik even doorsparen, de reis zelf zal ook al genoeg kosten, hoewel ik de 30 nu gepasseerd ben, heb ik nog wel wat goeie jaren  ;D

Maar voor er van die kleine vrijheidsbeperkers komen...  :eusa_whistle:  ;D ;D

arjenT5R

B30 daar past direct een holset op van een truck
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!