Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

H_Rovers

Ik verbaas me over de prijs van een v70n phase 2 tegenwoordig (grofweg 2006-2008). Voor eentje met niet teveel km (<250dkm) ligt de vraagprijs vaak richting de 10k :O ik heb het idee dat de vraagprijzen flink omhoog gegaan zijn. Wat is hier aan de hand?

Taranis

De 850-rijders betreden het nieuwe millennium denk ik :eusa_whistle:

Benny850

Youngtimers worden over het algemeen gewoon erg duur.

Snellebaksteen

Dat valt voor de diesels nog wel mee hoor....
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

-D©©©L-

Citaat van: Benny850 op 30-08-2019 18:03:35
Youngtimers worden over het algemeen gewoon erg duur.

Eigenlijk alle auto's met een beetje ruimte, beetje luxe en een non-diesel aandrijving.

Benny850

Citaat van: -D©©©L- op 31-08-2019 12:11:40
Eigenlijk alle auto's met een beetje ruimte, beetje luxe en een non-diesel aandrijving.

Klopt ook inderdaad!

haasje

Een vriend van me heeft een andere auto gekocht. Een S60 2.4 op lpg van 2002. Aan de auto waren wat dingen mis (oa het bekende tellerprobleem). Nu kan ik die dingen redelijk makkelijk op mijn werk maken dus vanavond zijn teller uitgebouwd en daarna mee naar huis genomen. Zojuist wilde ik de teller vast (deels) demonteren zodat ik straks sneller klaar ben. Nu zag ik met uitbouwen al een naam en datum in het de kunststof achterkant gesmolten staan, ik heb dus een vermoeden wie de reparatie uitgevoerd heeft. Ik weet het echter niet 100% zeker, ik ga dus de naam niet hier vermelden. Maar dit is wat ik aantrof (dit zijn overigens slechts een aantal solderingen die ik op de foto gezet heb, allemaal hebben er teveel tin opzitten (ja ok het werkt misschien).

Modificatie om afgebroken kunststof deel te repareren (ik vermoed om slechte demontage te verhelpen):







en om te zorgen dat je het niet weer per ongeluk los schroeft kwak je gewoon een partij tin op de schroef:



en dan gaan we solderen kliederen met tin:







en om niet teveel werk te krijgen doen we gewoon de helft niet (die blauwe lak moet eraf om te kunnen solderen):



oa het ic voor het display (1 van de meest voorkomende problemen met deze tellers) is dus helemaal niets aan gedaan.

-D©©©L-

Hoe verwijder je die blauwe lak een beetje effectief en vlot? Aceton ? Glasvezel borsteltje ?

haasje

aceton of ethanol (volgens mij staat er bij ons 641) en wattestaafjes


Benny850

Welja veel zuiniger ook staat er ;D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

nwestenbrink

volvo 850 gltg3 volvo 850 2.5g3 volvo s70 2.5tdi audi a8 4.2g3 volvo v70g3 volvo s70 2.5b volvo v70 2.0b jaguar xj6 3.2g3 volvo s70 2.5g3 volvo 2.5b volvo v70 2.0b opel movano 2.5 d volvo v40 1.8b volvo v70n 2.3 t5 855 R

V70R^2

Citaat van: Benny850 op 05-09-2019 19:37:28
Welja veel zuiniger ook staat er ;D
Als het nog waar zou zijn dan zou er wel wat voor te zeggen zijn, maar mijn praktijkervaring leert dat een 2.5t toch echt zuiniger is dan een 10V...

Snellebaksteen

Dat zal geen strepentrekker meer zijn dan.
Wel een mooie wagen maar met een beetje lijnolie ziet hij er toch weer een stuk netter uit.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.