Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Verbaasd is misschien een groot woord, maar soms sta ik toch te kijken wat "cookies" op een computer doen.

Kijk ik rond voor een nieuw salon, dan word langs alle kanten overstelpt met topaanbiedingen voor salons, zetels en bijhorende tafeltjes. Deze morgen was ik enkele wandelroutes aan het bekijken via google maps, een half uur later krijg ik een aantal aanbiedingen in mijn mailbox om een hotel te boeken in die buurt.

Niet dat het een nieuw fenomeen is, maar soms is het wel benauwelijk. Aan de andere kant, als je een computer deelt met uw partner, dan weet je wel op voorhand wat je krijgt voor Kerst. ;D

Marc O.

Citaat van: Vulk op 08-12-2019 13:49:40
Verbaasd is misschien een groot woord, maar soms sta ik toch te kijken wat "cookies" op een computer doen.

Graag gedaan, wij verdienen o.a. hier onze boterham mee :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vulk

Ha geweldig. Dus hoe meer ik op de reclamelinks klik, hoe meer jullie verdienen?

Marc O.

Nee, zo werkt het niet. We krijgen voornamelijk betaald voor onze werkzaamheden, dus feitelijk de uren die we 'draaien'. Bij een aantal klanten hebben we daarbovenop een performance based fee, dus hoe meer de klant verkoopt dankzij onze inspanningen, hoe meer we betaald krijgen. De eigenaar van de website krijgt meestal idd wel betaald op basis van het aantal kliks, en soms op basis van het aantal maal dat een banner vertoond wordt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

#919
En daarom verwijder ik elke week de cookies. En met de Apples staat in de beveiliging ook aan gevinkt dat websites mij niet volgen.
In de router staat ook een VPN geconfigureerd zodat ik niet elke PC of device een aparte VPN moet laten draaien. Op de devices hebben wij samen een dusdanig dikke databundel dat we buitenshuis geen WiFi meer nodig hebben.

Het is even werk maar surft gewoon een stuk prettiger. :)
1 nadeeltje dan wel weer, Facebook denkt soms dat wij in Praag of Moskou zitten ;D

Edit: tikvout
Volvoloos....

Vulk

Wat is een PVN? Google verwijst me naar de Petanquevereniging van Nieuwegein.

BBS

Citaat van: Vulk op 08-12-2019 14:27:20
Wat is een PVN? Google verwijst me naar de Petanquevereniging van Nieuwegein.
Is een tikvout. Moet zijn VPN.....
Volvoloos....

Vulk

Ah, wist niet dat dat eigenlijk "fix" in de router kon. Dat is een betalende service dan?

BBS

Dit was een eenmalige aanschaf voor de router en apps voor op de iPhones. Zo heel af en toe een update voor in de router maar dat is het dan ook. Alleen het eenmalig instellen is even een secuur klusje maar als het eenmaal ingesteld is heb je er ook geen omkijken meer naar.
Volvoloos....

Marc O.

Citaat van: Vulk op 08-12-2019 14:37:29
Ah, wist niet dat dat eigenlijk "fix" in de router kon. Dat is een betalende service dan?

Veel routers ondersteunen 'out of the box' het gratis OpenVPN. Daar heb je dan ook weer een (gratis) app voor op je telefoon. Enige lastige kan zijn dat je in die OpenVPN app het ip adres of url van je eigen internetverbinding moet instellen. De meeste mensen hebben echter geen vast ip adres. De internetprovider kan je dus steeds weer een ander ip adres geven (in de praktijk valt dat echter mee). Oplossing daarvoor is een dynamic dns service, maar dat moet die router dan ook weer ondersteunen. Daar zijn overigens ook gratis oplossingen voor, dus in principe hoeft dat allemaal geen geld te kosten.

Overigens blijf je dan nog steeds die reclame banners zien op basis van je eerdere surfgedrag, dus daais het geen oplossing voor ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

#925
Heeft niets met Volvo's te maken, of een heel klein beetje dan wel. Ik heb er nooit echt opgelet maar de laatste tijd valt mij wat op aan de hulpverlenings voertuigen. Of eigenlijk eerder wat niet opvalt.....
Met de komst van de nieuwe generaties voertuigen, o.a. de Volvo XC90 en de nieuwe versies VW transporters van de ambulance diensten, maar ook de nieuwe Mercedes en Audi's van de politie valt mij op hoe weinig lawaai de sirenes maken. :eusa_eh:
Het zijn allemaal die nieuwe "elektronische" roeptoeters die een zeer kunstmatig sirene geluid maken. Als je de radio maar iets aan hebt -hoeft helemaal niet heel hard te zijn- hoor je die sirenes in de auto gewoon niet meer. Ze kunnen je zowat op de bumper hangen maar horen doe je die dingen eigenlijk niet meer. Het gene waardoor je ze nog wel opmerkt is meer de geflikker van de blauwe lampen dan van de sirenes.
Vandaag kwamen ze alledrie in korte tijd voorbij razen waarbij de politie en ambulance bijna niet hoorbaar waren, de brandweer dan weer wel ;D Ik was dan wel onderweg met de puppy power DAF maar toch.....


Ligt het nou aan mij of worden die dingen afgesteld op 79 dB geluid :eusa_think:
Volvoloos....

marc-850

B-J: misschien van de week even je oren langs brengen: www.beterhoren.nl ?
;D

Maestro12

Vandaar dat  in Roosendaal al een tijdje een proef met luide(re) sirenes loopt (nagenoeg het 'oude' volume), die hoor je dan weer wel....
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Snellebaksteen

Ik merk ze eigenlijk alleen nog maar op doordat m'n Flitsmeister appje me waarschuwt.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

The Demon

Is al jaren een probleem bij politie en ambulance, de brandweer gebruikt nog gewoon luchthoorns en die hoor je van verre.
Het hoe en waarom weet ik niet maar het zal wel met overlast in de nachtelijke uren te maken hebben en daar is het ondertussen doorgeslagen.