Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

#1005
Citaat van: Marc O. op 23-03-2020 08:53:06
Het vervelende is dat de landen om ons heen wel in een lock-down gaan, of op zijn minst veel strengere maatregelen treffen dan wij. Daarmee zijn zij waarschijnlijk over een maand of twee door de ellende heen, terwijl wij hier nog maanden door-etteren met nieuwe corona gevallen. Wat op zijn beurt weer tot gevolg heeft dat onze handel met die omringende landen op zijn gat blijft liggen. Of, nog erger, dat er Nederlanders zijn die Belgen en Duitsers gaan aansteken waardoor het daar weer oplaait. En dan heb ik het nog niet over de mensonterende toestanden die je creëert door de hele bevolking er aan bloot te stellen om die groepsimmuniteit te kunnen realiseren. Ik snap ook wel dat een lock-down economische consequenties heeft, maar het voorzetten van het huidige beleid gaat net zo goed consequenties hebben (dat heeft het nu al).

Wij zijn geen van allen viroloog. Ik vaar dan toch liever op de maatregelen genomen op advies van de experts. Aangezien de WHO nu ook aangeeft dat een volledige lockdown niet de beste optie is denk ik dat we het hier verstandig doen.

Als je alle informatie bekijken, ook de staatjes, zie je dat een lockdown in eerste instantie een goede oplossing is voor het snel verminderen van besmettingen en dus zieken en doden. Maar zodra je de lockdown opheft ontstaat er weer een te grote piek. Dat is het probleem. Wij spreiden de besmettingen nu. Je krijgt hier nu zeker meer zieken dan met een volledige lockdown, maar tegelijk ook minder dan na het opheffen van een lockdown. Dat geeft meer mensen een kans geeft omdat er voldoende zorg beschikbaar blijft. Dat alle landen wat anders doen is inderdaad erg onhandig. Wat dat betreft zou meer Europese coördinatie hier op zijn plaats zijn.

Edit: Maestro was me voor. Maar precies dat dus.

Marc O.

Citaat van: Maestro12 op 23-03-2020 09:13:13
En dat schijnt volgens de WHO niet zo te zijn.
De landen die nu in lockdown gaan zullen inderdaad versneld het aantal besmettingen zien afnemen, maar op het moment dat het land weer opengaat, zullen de besmettingen explosief stijgen, met alle gevolgen van dien (Italiaanse toestanden) .
Laat ik nu die jongens van de WHO geloven omdat die meer verstand hebben van ziekten/virussen dan wij.

Maar dat is toch exact wat ik zeg?

Citaat van: Marc O. op 23-03-2020 08:53:06
Of, nog erger, dat er Nederlanders zijn die Belgen en Duitsers gaan aansteken waardoor het daar weer oplaait.
...The Nile isn't just a river in Africa...

NinaPaul

Citaat van: BBS op 21-03-2020 19:48:08
Ik stond ff bij de flappentap de bank te overvallen en komt daar ook zo'n trien aanlopen en in je nek staan hijgen om de bank te gaan overvallen. Vraag ik of ze anderhalve meter afstand te houden kijkt ze schaapachtig aan of het in Keulen hoort knetteren.
Maar ff een paar lopen hoesten zonder de mond te bedekken...... Weg was ze ;D

In België is dat een misdrijf, effectieve gevangenisstraf van 3 maanden tot 2 jaar.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Of het een misdrijf is in België doet er niet toe, sommige figuren willen gewoon niet luisteren, niet naar de adviezen die door de overheden worden gegeven en ook niet naar een verzoek van een individueel persoon. Ik zou het ook niet pikken als er iemand direct achter mij zou staan bij de pinautomaat corona of geen corona en ik begrijp de reactie van BBS helemaal. Nou kan er wel een groep zijn die hem hierom afbrand maar ga er zelf maar staan, het lijkt wel of er ineens een groep moraal ridders is opgestaan. HOU AFSTAND en doe je dat niet kan je een reactie verwachten, het zij een hoestbui of een paar tikken tegen het voorhoofd als je niet reageert op het verzoek afstand te houden. Zeker bij een pinautomaat !
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

knoertS70

Nina Paul heeft gewoon gelijk. Het IS een misdrijf. Maar Henkie, die toch, volgens al zijn berichten hier, in een risicogroep zit, vindt het allemaal goed. Wat ben je toch een mafkees!!
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

jellejas

Citaat van: knoertS70 op 25-03-2020 17:21:00
Nina Paul heeft gewoon gelijk. Het IS een misdrijf. Maar Henkie, die toch, volgens al zijn berichten hier, in een risicogroep zit, vindt het allemaal goed. Wat ben je toch een mafkees!!
Leg nou gewoon eens netjes, rustig en goed onderbouwd uit wat jouw probleem is met wat Cornelis-B heeft gedaan / denkt in plaats van hem namen te noemen... Je 3 (ofzo) reacties op Cornelis zijn niks anders dan beledigingen. Wat draagt dat nou bij aan een discussie? 

"Dat van dat uitverkochte wc papier snap ik wel hoor. Iedere keer als ik nies, schijten er 25 mensen om mij heen in hun broek." Dit is een post van jou, in de context van deze discussie ook niet helemaal ok, vind je niet?
BRAAAAAAAP STUTUTU

cornelis-b

Citaat van: knoertS70 op 25-03-2020 17:21:00
Nina Paul heeft gewoon gelijk. Het IS een misdrijf. Maar Henkie, die toch, volgens al zijn berichten hier, in een risicogroep zit, vindt het allemaal goed. Wat ben je toch een mafkees!!

John ik heb liever dat jij mij mafkees noemt dan iemand met zijn volle verstand. Ik zou het ook erg op prijs stellen als jij niet op mijn berichten reageert, je bijdrages voegen niets toe en echt ik heb er spijt van dat ik ooit naar je toe ben gekomen om je te helpen met je voormalige S70 die niet wilde starten omdat ie zonder voldoende brandstof op je oprit stond, met je mee ben geweest om naar een C70 te kijken in Zaandam die zonder olie stond en dat ik geheel belangeloos je ex rode V70 heb gepolijst. Over de koffie en het bier wat je hier op hebt gezopen zal ik het maar niet meer hebben.

Verder had je de pest in dat toen Dirk, die helaas niet meer onder ons is, een actie startte om een gasinstallatie in mijn voormalige 855R te realiseren, jij wilde die gelden wel op je rekening ontvangen maar je woonde in Spanje en Pim Remeeus heeft dat toen op zich genomen, wat voelde je, je toen gepasseerd. Ja en toen was ik dus de grootste oplichter van het forum, weet je nog John? Je probeerde me toen ook zwart te maken bij de broers Ditmar, ik had ze immers "klootzakken" genoemd, wat je er niet bij vertelde was dat ik deze uitspraak deed toen jou auto de witte 855 daar op de brug stond met de motorkap open in monteurs stand en deze een tik kreeg omdat hij tegen het dak van de loods kwam en er een knik in zat. Ja toen zij ik "wat een klootzakken dat ze dat niet zagen" een vrij logische reactie toch. Of had ik moeten zeggen "Foute Jongens"? Maar de broers hebben dat toch mooi voor je opgelost en voor jou geregeld dat ik de wagen toen ook nog volledig heb gepolijst.

Beste John doe mij een plezier en kruip weer onder je steen en geniet in Spanje van alles om je heen, Ik ben en was eigenlijk al helemaal klaar met je.

Ja en dit is on-topic want ik verbaas me er over dat nog steeds niet in wil zien dat je hier geen drol mee bereikt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elianmars

Wat is het hier weer gezellig... :eusa_shifty:

Snellebaksteen

Pfffffff.

Ik blijf maar weer een maandje weg denk ik. Hier heb ik geen zin in.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

diederickvolvo

Henk het was weer eens gezellig op het forum, zullen we dat ook zo houden ?

cornelis-b

#1015
Natuurlijk ik ben weer de boosdoener, ik had ook niet anders verwacht. Maar laat ik het zo zeggen ik ben dit gedoe meer dan zat en ik snap niet waar het voor nodig is, maar het blijkt dat er personen zijn die andere in een kwaad daglicht kunnen zetten zonder dat er een reden voor is en als er dan een normale reactie op wordt gegeven dan is die persoon weer de klos. Ik heb gelukkig een dikke huid en blijf nog steeds bij mijn standpunt dat ik de reactie van BBS nog steeds goed kan begrijpen. En wat jou betreft Diederickvolvo ............. wat ben ik blij dat ik niet in je ex Volvo ben gaan rijden, je wilde mij wel eens laten ervaren hoe die reed, je weet wel welke ik bedoel waar je de kentekenplaten van een Mercedes op had gezet. Was blij dat ik het zag toen ik je had geholpen hier voor de deur. Over de keren dat je mij belde huilend aan de telefoon omdat je in de koude schuur moest slapen zullen we het maar niet hebben.

Ook dit is weer on-topic want het verbaasd me dat jij mijn naam op deze manier weer gebruikt. Het zijn ook altijd de zelfde die op mij moeten reageren om niets, maar als er een onder zijn steen vandaan kruipt komt de volgende er wel achteraan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Citaat van: Snellebaksteen op 25-03-2020 23:36:56
Pfffffff.

Ik blijf maar weer een maandje weg denk ik. Hier heb ik geen zin in.

Nou, inderdaad ::)
Sorry dat ik het zeg, maar dit forum voegt nog maar weinig toe aan mijn Volvo-hobby.

diederickvolvo

Citaat van: cornelis-b op 26-03-2020 00:35:27
Natuurlijk ik ben weer de boosdoener, ik had ook niet anders verwacht. Maar laat ik het zo zeggen ik ben dit gedoe meer dan zat

Als je het meer dan zat bent, niemand verplicht je nog om hier te blijven toch? Je 850 is al verkocht voor zover we weten

volvobug

Citaat van: )()()sT op 26-03-2020 06:13:31
Nou, inderdaad ::)
Sorry dat ik het zeg, maar dit forum topic  :azn: voegt nog maar weinig toe aan mijn Volvo-hobby.

Forum is verder weinig mis mee...
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

@ diederickvolvo: Dat mijn Volvo verkocht is heeft er niets mee te maken, ik ben blij dat ik nog heel veel personen van dienst kan zijn met kennis en reparaties. En ja dat doe ik nog steeds met veel plezier.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien