Wat heb je gedaan vandaag?

Gestart door JohanR, 16-06-2018 23:49:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rpakuypers

Citaat van: arjen850 op 09-08-2018 17:02:06
Citaat van: rpakuypers op 09-08-2018 13:43:24
Vanmorgen maar eens even de achterveren vervangen door een set verzwaarde veren voor de S70. Binnenkort komt er weer 1600 kg op de knobbel en dan is dat beetje extra hoogte hard nodig .....

https://image.ibb.co/hdNnMU/IMG_20180809_110553771.jpg

https://preview.ibb.co/norE1U/IMG_20180809_110544773_HDR.jpg

Linksachter was de veer overigens gebroken, gelukkig helemaal bovenaan  :eusa_think:

Groet,
Roger

Welke veren heb je geplaatst?

De verzwaarde versie voor een sedan van ES. Op de 850 had ik de verzwaarde veren voor een estate maar dat was vanwege de lpg-tank. Was me nu te gortig want die dingen zakken echt niet in. De veren die standaard op de S70 zaten hadden al moeite met 4 personen en een volle tank .....

Groet,
Roger
.


rpakuypers

Citaat van: elianmars op 09-08-2018 16:45:14
Citaat van: vincen tdi op 09-08-2018 16:40:54
Met 1600 kg op de knobbel doen nivomats het ook niet meer hoor.
De kogeldruk is toch 75 kg 😁


Idd. Er mag dan wel 1600 kilo achter hangen, de kogeldruk zal wel een stukje minder zijn ;D


Dit stond na een stukje rijden weer netjes op hoogte (overvolle bagageruimte en 80 kilo kogeldruk)  :)

https://myalbum.com/photo/dPZ7o4eAkwwK/360.jpg

Om wat gewicht te verdelen gaat er een hoop in de auto en dan was die 75kg aan druk waarschijnlijk net teveel ..... Bovendien was een veer defect daar had ik liever niet mee gereden met die sleurhut.

Groet,
Roger

Benny850

Hier ook nog steeds tevreden met enkel verzwaarde veren. Die standaard veren zijn te slap als je hem gaat belasten. Mijn ervaring was dat de kogeldruk dan ook geen moer meer uitmaakt hij zakt dan toch wel door.

rpakuypers

Citaat van: Benny850 op 09-08-2018 19:58:42
Hier ook nog steeds tevreden met enkel verzwaarde veren. Die standaard veren zijn te slap als je hem gaat belasten. Mijn ervaring was dat de kogeldruk dan ook geen moer meer uitmaakt hij zakt dan toch wel door.

Tja, die druk maakt dan ook niet zoveel meer uit maar ik heb geen zin om telkens mijn nieuwe spatlappen vast te zetten ..... ;) Kont staat nu netjes omhoog en daar hou ik wel van.

Groet,
Roger

Benny850

Ben ik met je eens. Klein beetje hoogte, hou je ook iets meer reserve over en het rijdt prettiger dan tegen de bump stops aanzitten.

Thunderbird

Dit weekend de S70 ontdaan van alle stof wat we in twee weken in Zweden hadden opgepikt. Daarna de poetstol er even over heen gezwierd en het geheel weer voorzien van een nieuwe laag Gyeon Prime keramische coating.

Niet onaardig na 21 jaar en 692000km ervaring. ;D




There's no substitute for cubic inches. (Roffel komt aardig in de buurt)

san


cornelis-b

Naar moeder geweest in het verzorgingshuis en daar een kist druiven uit eigen tuin gebracht en op de terugweg een bak koffie gedronken bij Yits en Saskia.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

#53
Grote schoonmaak aan het houden, omdat ik dat niet aan het einde van de vakantie wil doen. Gelukkig al op de helft, wet een takkewerk is het toch :D

Dan kan ik morgen (eindelijk) beginnen met de muziek installatie voor in de handgeschakelde '92 850 van mij en mijn dochter. Zou ze 1350Watt rms aan speakers genoeg vinden?!  :eusa_whistle:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 15-08-2018 12:43:20
Grote schoonmaak aan het houden, omdat ik dat niet aan het einde van de vakantie wil doen. Gelukkig al op de helft, wet een takkewerk is het toch :D

Dan kan ik morgen (eindelijk) beginnen met de muziek installatie voor in de handgeschakelde '92 850 van mij en mijn dochter. Zou ze 1350Watt rms aan speakers genoeg vinden?!  :eusa_whistle:

Waar plaats je de 2de dynamo?  ;) ;D

Ben wel benieuwd, plaats je de vorderingen hier ook?
Moet ook nog een 6 kanaals versterker inbouwen nl.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Citaat van: V70geRwin op 15-08-2018 14:45:47
Citaat van: NinaPaul op 15-08-2018 12:43:20
Grote schoonmaak aan het houden, omdat ik dat niet aan het einde van de vakantie wil doen. Gelukkig al op de helft, wet een takkewerk is het toch :D

Dan kan ik morgen (eindelijk) beginnen met de muziek installatie voor in de handgeschakelde '92 850 van mij en mijn dochter. Zou ze 1350Watt rms aan speakers genoeg vinden?!  :eusa_whistle:

Waar plaats je de 2de dynamo?  ;) ;D

Ben wel benieuwd, plaats je de vorderingen hier ook?
Moet ook nog een 6 kanaals versterker inbouwen nl.

Normaal gebruik je al het vermogen natuurlijk niet (of zeker niet lang), maar ik heb gekeken voor een extra dynamo op de plek van de aircopomp.

Ben geen DIY en foto man ;) maar het zijn gewoon 4 mtx roadthunder mono blocks voor de 120watt rms mtx compo sets en een mtx thunder 1500 watt mono versterker voor de mtx 750 watt square sub.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 15-08-2018 19:56:45
Citaat van: V70geRwin op 15-08-2018 14:45:47
Citaat van: NinaPaul op 15-08-2018 12:43:20
Grote schoonmaak aan het houden, omdat ik dat niet aan het einde van de vakantie wil doen. Gelukkig al op de helft, wet een takkewerk is het toch :D

Dan kan ik morgen (eindelijk) beginnen met de muziek installatie voor in de handgeschakelde '92 850 van mij en mijn dochter. Zou ze 1350Watt rms aan speakers genoeg vinden?!  :eusa_whistle:

Waar plaats je de 2de dynamo?  ;) ;D

Ben wel benieuwd, plaats je de vorderingen hier ook?
Moet ook nog een 6 kanaals versterker inbouwen nl.

Normaal gebruik je al het vermogen natuurlijk niet (of zeker niet lang), maar ik heb gekeken voor een extra dynamo op de plek van de aircopomp.

Ben geen DIY en foto man ;) maar het zijn gewoon 4 mtx roadthunder mono blocks voor de 120watt rms mtx compo sets en een mtx thunder 1500 watt mono versterker voor de mtx 750 watt square sub.

Mooie upgrade  :eusa_clap:

Sbv

samen met gisteren half Europa doorgereden  :eusa_dance:

elianmars

Citaat van: Sbv op 16-08-2018 22:09:16
samen met gisteren half Europa doorgereden  :eusa_dance:

Samen met wie?  :eusa_think: ;D