Wat heb je gedaan vandaag?

Gestart door JohanR, 16-06-2018 23:49:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Mijn vrouw werkt sinds deze week volledig thuis. Vorige week was het om-en-om maar deze week volledig thuis.
Ik rijd mijzelf 7 slagen in de rondte om alle levensmiddelen het DC in te krijgen omdat de winkels leeg gehamsterd worden.
Normaal rijden er 2 wagens van ons op het binnenland, nu zijn het er al 5 die elke de DC's volrijden.
Hygiene is echt een dingetje omdat je overal de toegang tot de sanitaire voorzieningen geweigerd wordt.

Ik heb net nog net 1 jerrycan weten te bemachtigen om te vullen met water en zelf maar zeep meenemen om onderweg toch een keer je handen te kunnen wassen.
Dat Coronavirus maakt echt iedereen bang, ik krijg formuliertjes onder de neus geschoven waarin ik moet verklaren "schoon" te zijn en als door mijn toedoen het bedrijf besmet raakt ik persoonlijk verantwoordelijk ben. Ja doei, die krijg je zo terug en teken ik niet, dan maar met die zooi terug naar het magazijn.....
Wij moeten door omdat we in de "vitale" groep zitten, maar ik twijfel wel steeds meer om het stuur aan de wilgen te hangen...... En met mij een hoop anderen.
Volvoloos....

vasquez

Pfff, ruk man! Dit soort dingen zetten je aan het denken, kan goed begrijpen dat jij er zo over denkt.

Het is de angst die steeds meer gaat overheersen lijkt, das ook begrijpelijk, maar niet echt constructief  :eusa_wall:

Hopen dat (de meeste) mensen het hoofd nog enigzins koel kunnen houden en geen rare dingen doen waarmee zij zichzelf of anderen schaden.

cornelis-b

Dat de angst gaat overheersen is natuurlijk niet vreemd gezien de impact die dit wereldwijd heeft op de mensen en alles er omheen. Echter begrijp ik vele niet die gewoon denken met een griepje te maken te hebben en die gewoon met z'n allen het park in gaan en totaal geen afstand houden van elkaar. Vandaag moest ik naar de garage met de tractor, ik had twee afgebroken bouten en een uitgelubberde bout van het bovenste motorsteun dus het blok zakte tot op het subframe. Gelukkig kon ik gelijk terecht maar ondanks dat ik er iedereen ken hebben we toch wel de anderhalve meter goed in acht gehouden, en kan ik weer rijden na toch wel een beste klus. Uitboren van de oude delen van de bouten en nieuwe draad tappen.

De supermarkt, ja ik moet er ook heen, is hier in het dorp dagelijks helemaal leeg geplunderd, geen toiletpapier en ook de groente afdeling zo goed als leeg. Blik en andere conserven totaal geplunderd. Ik snap niet waarom dit asociale gedrag nodig is en had begrepen dat beide supers hier in het dorp spullen gelimiteerd gaan aanbieden zodat er voor iedereen spullen te koop zijn.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Snellebaksteen

Ik zou je haast uitnodigen om hier in de dorps Spar boodschappen te komen doen, alles gewoon aanwezig, handpompje met desinfectant bij de ingang, geen paniek, gewoon rustig blijven, afstand houden en boodschappen doen.

Maar om nou vanuit Zaanstad naar Brabant te rijden voor boodschappen is wellicht ook niet het meest verstandige..
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Maestro12

Ik ben gewoon aan het werk als machinist, de lessen die ik normaal de helft van mijn werktijd aan machinisten geef, zijn allemaal geschrapt, dus gewoon 100% treinen rijden.
Heel onwerkelijk de stilte op de stations (maar wel nodig dus)
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

cornelis-b

@ Snellebaksteen: Brabant is voor mij zeker geen optie, ik blijf er verre van weg. Mijn moeder van 93 bezoeken in Teteringen is ook niet meer mogelijk, het verzorgingshuis is hermetisch gesloten. Absoluut niet leuk maar wel begrijpelijk, ze hebben wel de optie om te video bellen maar vanwege haar dementie is dat niet mogelijk. Tot op heden zijn er in de Gemeente Zaanstad 2 geregistreerde besmettingen dus ik ga zeker nog naar de winkel en ik blijf uit de buurt van anderen. Normaal was het hier ook een "zoete inval" maar ook dat is nu tijdelijk afgeschaft.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Snellebaksteen

Brabant klinkt heel eng maar bij mij in de gemeente hebben we ook maar 2 bekende gevallen....
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

de geneRaal

Hamsteren ga je tegen door de methode die ze in Denemarken handhaven.
1pak wc papier of desinfecterende middelen enz voor de normale prijs. De 2e van hetzelfde is gewoon 175 euro.
Dan hamster je niet
Blackstone under construction

Snellebaksteen

Nee, dan ga je een week lang 2 keer per dag. Nog meer besmettingsmomenten.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

marc-850

Citaat van: cornelis-b op 20-03-2020 22:09:45
Brabant is voor mij zeker geen optie, ik blijf er verre van weg.

Noord-Holland staat anders goeie derde, v.w.b. het aantal corona besmettingen...  :eusa_think:



rjverbrugh


Maestro12

Niks aan auto's gedaan, maar eens begonnen met deuren te maken.
Kopen/laten maken van de deuren is niet leuk, oud huis met niet standaardmaat deuren, dus onbetaalbaar.
Dus gewoon een plaat mdf van 12mm gehaald, daar stroken van gezaagd, met de bovenfrees pofiel eraan gemaakt en hopla we hebben een deur van 36mm dik in de goede maat voor nog geen € 20,-
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

volvobug

Citaat van: Maestro12 op 08-04-2020 16:26:58
Niks aan auto's gedaan, maar eens begonnen met deuren te maken.
Kopen/laten maken van de deuren is niet leuk, oud huis met niet standaardmaat deuren, dus onbetaalbaar.
Dus gewoon een plaat mdf van 12mm gehaald, daar stroken van gezaagd, met de bovenfrees pofiel eraan gemaakt en hopla we hebben een deur van 36mm dik in de goede maat voor nog geen € 20,-

Nice! Creatieve oplossing  :eusa_clap:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Je hebt groot gelijk. Netjes hoor!

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...