Benzine Euro95

Gestart door hendrik75, 14-07-2018 09:58:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hendrik75

Beste Lezers,

Wie o wie tankt nog Euro95 met z'n 850?
Laatste jaren heb ik goedkoop getankt en er de groene slang in gehangen, bij gelegenheid eens een RON98, maar verwaarloosbaar weinig.

Nu heb ik laatste keer keuren last gehad met m'n emissie waarden en hakken over de sloot goed gekeurd.

Komend jaar de tijd om die emissies op een beter niveau te trekken .
Ik heb reeds additieven aan de brandstof toegevoegd om de verstuivers schoon te maken, maar ik vermoed dat ik er goed aan ga doen om de duurdere variant brandstof te gaan tanken.

Is onze Euro95 (inmiddels) hetzelfde als E10?

Wat is de zin of onzin van de Shell V-powers, Total excellium en BP Ultimates??

Wie tankt wat in zijn of haar pre-2K Volvo 5 pitter met of zonder T?

Groeten
Hendrik

RoelNL

emissie waardes doen mij al snel denken aan stage 0 en lambda sensor. succes
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Benny850

Meestal gewoon euro95. Soms tankje 98.. buitenland altijd 98!

marc-850

Nog nooit anders getankt dan euro95. Nooit problemen mee gehad.

NinaPaul

Het niet halen van de emissie waarden is zeer zelden te wijten aan slechte brandstof.

Meestal is het een samenspel van sensoren, brandstofsysteem, ontstekingssysteem en uitlaat traject. Het kan dus van alles zijn.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

hendrik75

Ik ga hem dan even uitlezen.. altijd handig.

Dus niemand significante verbetering van prestaties of beter lopen van de motor met de duurdere benzine varianten?

rpakuypers

Citaat van: hendrik75 op 14-07-2018 12:30:39
Ik ga hem dan even uitlezen.. altijd handig.

Dus niemand significante verbetering van prestaties of beter lopen van de motor met de duurdere benzine varianten?

Hoger octaan gehalte wel, maar een leger scrobbende borsteltjes ...... 😂

Groet,
Roger

hendrik75

Citaat van: rpakuypers op 14-07-2018 12:34:27
Citaat van: hendrik75 op 14-07-2018 12:30:39
Ik ga hem dan even uitlezen.. altijd handig.

Dus niemand significante verbetering van prestaties of beter lopen van de motor met de duurdere benzine varianten?

Hoger octaan gehalte wel, maar een leger scrobbende borsteltjes ...... 😂

Groet,
Roger

ik meen dat vroeger onze Euro95 gemeng werd met 2% en later met5% biospul ( gelijk aan E5 )... nu kan het tegenwoorig zijn dat sommige Euro95 gelijk gaat worden aan E10.. dus 10% bio ethanol.

Zo langzamerhand veranderd dus de samenstelling van onze Euro95, binnenkort komen er allemaal stickertjes op de pomp bij geplakt om het ons en onze buren makkelijk te maken.

Nu vraag ik mij af of voorheen euro95 zonder probleem werd verteerd door onze auto's maar nu met hedendaagse bio bijmenging wat slechter....

of die bio bijmenging zorgt voor extra vuilafzetting ?

NinaPaul

Citaat van: rpakuypers op 14-07-2018 12:34:27
Citaat van: hendrik75 op 14-07-2018 12:30:39
Ik ga hem dan even uitlezen.. altijd handig.

Dus niemand significante verbetering van prestaties of beter lopen van de motor met de duurdere benzine varianten?

Hoger octaan gehalte getal wel, maar een leger scrobbende borsteltjes ...... 😂

Groet,
Roger

Betere prestaties, dat hangt af van de ecu software. Er is wel een verschil in calorische waarde, waardoor je iets zuiniger kan rijden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

olaf ovlov

euro 95 met een b5202.heb nieuwe bosch verdeler en rotor gemonteerd en liep veel mooier en soepeler. hoe zit het nu met die bio-zooi? wat gaat het worden met dat e5, e10 zooi? kunnen onze roffels tegen e10? ik heb nl zeer slechte ervaring van 1x tanken bij de aral in de brd. was ineens veel vermogen kwijt.

rpakuypers

Citaat van: NinaPaul op 14-07-2018 14:22:54
Hoger octaan gehalte getal wel, maar een leger scrobbende borsteltjes ...... 😂

Groet,
Roger


Betere prestaties, dat hangt af van de ecu software. Er is wel een verschil in calorische waarde, waardoor je iets zuiniger kan rijden.


Dank voor de correctie, was in de war met LPG want dat is een mengeling van butaan en propaan ........ maar mijn S70 uit '99 doet het prima op E10.

Groet,
Roger

Maarten-t5

Ik heb jaren op e10 van de haan gereden. Totaal geen probleem en iets meer voorontsteking mogelijk dan met e95 van voordat er meer ethanol in ging. In duitsland ook altijd e10. Ff slangetje van je benzineleiding naar je drukregelaar in de gaten houden en vervangen voor een wat ethanol bestendiger exemplaar. In totaal iets van 5 jaar op e95 en 5 op e10 gereden. Nu overgestapt op lpg en ik wil nooit meer terug, veel te duur.

Timo

Tank eur 98 sinds ze in Belgiƫ ethanol bij de 95 gedaan hebben.
Door de ethanol zouden de leidingen kunnen verstopen door algen zei een taxateur mij. Veel oldtimers hebben hier problemen mee.
Dit is niet van toepassing als er vaak met de wagen gereden wordt lijkt me.

Of het een probleem geeft voor de rest van de slangen enz voor dagelijks gebruik? Geen idee.
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.