Voorruitje vervangen, misschien zo makkelijk nog niet..

Gestart door Benny850, 15-08-2018 23:11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Benny850

4 weken geleden scheur in de ruit, nouja prima dan maar een nieuwe erin. Als we hem bij Carglass laten vervangen hoeven we alleen maar 75 euro eigen risico te betalen. Prima gaan we daarheen die zetten genoeg ruiten toch. Bij een andere ruitenzetter hadden we zelf 150 moeten betalen aan de verzekering, dus dan denk je probeer dit maar. Zo werken die dingen nou eenmaal..

Afspraak 1 werdt verschoven omdat ze de verkeerde ruit hadden besteld. Oke dat kan.
Afspraak 2, nieuw ruitje der in zag er goed uit prima zo. Gewoon Pilkington, 2 dagen later veel windgeruis aan de bovenzijde van de ruit. Ja dit kan natuurlijk niet he. Weer gebeld, jullie kunnen na jullie vakantie terugkomen dan is de kit goed uitgehard en kunnen we de oude goed verwijderen.

Ik ga niet rond rijden met zo een ruit, dus onze andere caravantrekker maar gepakt..

Afgelopen maandag dus terug geweest, weer een nieuwe ruit erin. Dit keer had ik er vertrouwen in maar sinds vandaag veel gekraak en gewring te horen rondom de ruit en het dashboard. Nu is het wel zo dat de onderste strip bij de parafaan nog ontbreekt ze konden de oude niet herbruiken maar denk dat dit los staat van het gekraak.
Ze gaan deze nog wel monteren overigens!

Optelsommetje;

Mijn oude ruit was gescheurd maar wel lekker stil ;D
Ruit 2 die zat eigelijk gewoon los boven maar was wel stil 8)
Ruit 3 zit op het zicht prachtig maar kraakt tot nu toe als de neten.

Dus bij elkaar is dit nog wel wat geworden zo..

Als hij morgenochtend nog kraakt gaan we weer met Carglass bellen. Het lijkt mij sterk dat de ontbrekende strip bij de parafaan dit veroorzaakt..

Misschien kan Carglass er ook niet per se wat aan doen maar het loopt niet echt lekker zo.

MikeyQR

#1
Persoonlijk zou ik er al genoeg van hebben en moeten ze het nu goed oplossen.
Kraken hoort gewoon niet.

Heb zelf ook geen goede ervaaring met carglass er is altijd wel wat, of ze behandelen de randen goed waar het raam op ligt, en gaat de boel roesten, heb dit al vaak gezien en heb een CY gehad die een nieuw voorraam had door carglass vervangen die dus niet goed was behandeld en op de randen was gaan roesten, en wordt dan zo erg dat ook je dak gaat roesten, die CY had dat dus.

Zelf ga ik altijd naar glasgarage Mijdrecht, ken die lui goed en leveren perfect werk af.
Zelf echt nooit terug moeten gaan voor iets van kraken of windgeruis of wat dan ook.
En ze kunnen zelfs aan huis komen als het moet.

BBS

Hier ook geen goede ervaringen met Carglass. Ik ben voor jaren terug naar autotaalglas geweest en dat ging wel goed. Ben er bij gebleven en de ruit zit goed en zat in de kit. Auto ook netjes schoongemaakt en schoon teruggekregen. Al met al meer tevreden dan Carglass en die kunnen van mij persoonlijk de roemruchte boom in....
Volvoloos....

arjenT5R

Bij de dealer laten doen... Die 75 extra eigen risico nemen ze voor hun rekening.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

NinaPaul

Ik ken genoeg dealers die de auto gewoon ook naar een glaszetter brengen. (Vele merken)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

v0lv0freak

Carglas leeft sowieso van de verzekeringen. Ik ben er (bewust) niet voor verzekerd.
Een nieuwe ruit bij carglas kost voor de 850 €500,- exclusief de strip. Carglas rekende hier bijna €100,- extra voor!
Bij autotaalglas €230,- inclusief de strip.
Het was mij snel duidelijk bij welk bedrijf ik de ruit moest laten vervangen :)

KIM

Citaat van: arjenT5R op 16-08-2018 09:07:33
Bij de dealer laten doen... Die 75 extra eigen risico nemen ze voor hun rekening.

Zij zijn minder ervaren in deze klussen. In dit geval verkies ik zo'n glaszetter boven de dealer. Ik heb alleen ervaring met Autotaalglas en een onafhankelijke.

De laatste heeft naar volle tevredenheid een originele voorruit in de R geplaatst in combinatie met het herplaatsen van de achterste ruiten na het spuiten. Hij heeft voor het spuiten van de R ook de ruiten voor mij er uit gehaald.

Autotaalglas heeft voor mij een achterste zijruitje van de XC vervangen.


Voor het werk ontwikkelen wij trainingsmaterialen voor Saint-Gobain en ik kan je vertellen dat het personeel echt heel veel tools en trainingen tot hun beschikking heeft. Nog steeds is het geen eenvoudige klus.

Jeroentjuh

Waarschijnlijk de ruit te diep erin gelijmd, kit niet hoog genoeg (18mm hoog/8mm breed), afstandsblokjes/vulstukken (9133716) niet gebruikt....

V70geRwin

Onlangs nog op eigen kosten laten doen, wel verzekerd maar was "normale" slijtage na 21 jaar.
https://voorruit-herstel.nl/

Kleine zelfstandige met prima service, nieuwe originele Volvo strip aan de bovenkant en dat voor rond de 240,-
Dat gun ik hem dan liever dan een grote keten.

Bovenste strip kwam weer los, geen effect op het raam, alleen cosmetisch maar keurig hersteld (hij kwam naar mij toe toen ik weer in de buurt was).

Maar even los daarvan is een nieuw voorraam toch wel een van de beste upgrades die je kan doen!

Benny850

Baal er ook van dat we voor Carglass hebben gekozen, aanstaande woensdag komt de monteur wel weer bij ons langs om de nog ontbrekende strip te monteren. Maar ik ben bang dat hij voor wat anders langs mag komen. De ruit zal waarschijnlijk weer opnieuw gezet moeten worden.

Denk inderdaad dat hij aan de bestuurderskant te diep ligt, het dashboard zit daar heel dicht tegen de ruit aan. Aan de bijrijderskant is er meer ruimte (genoeg).


irian paul

Citaat van: V70geRwin op 16-08-2018 11:05:46
Onlangs nog op eigen kosten laten doen, wel verzekerd maar was "normale" slijtage na 21 jaar.
https://voorruit-herstel.nl/

Kleine zelfstandige met prima service, nieuwe originele Volvo strip aan de bovenkant en dat voor rond de 240,-
Dat gun ik hem dan liever dan een grote keten.

Bovenste strip kwam weer los, geen effect op het raam, alleen cosmetisch maar keurig hersteld (hij kwam naar mij toe toen ik weer in de buurt was).

Maar even los daarvan is een nieuw voorraam toch wel een van de beste upgrades die je kan doen!

Jaa, hier ook goede ervaringen met Leroy!

Peultje

Citaat van: irian paul op 16-08-2018 11:16:49
Citaat van: V70geRwin op 16-08-2018 11:05:46
Onlangs nog op eigen kosten laten doen, wel verzekerd maar was "normale" slijtage na 21 jaar.
https://voorruit-herstel.nl/

Kleine zelfstandige met prima service, nieuwe originele Volvo strip aan de bovenkant en dat voor rond de 240,-
Dat gun ik hem dan liever dan een grote keten.

Bovenste strip kwam weer los, geen effect op het raam, alleen cosmetisch maar keurig hersteld (hij kwam naar mij toe toen ik weer in de buurt was).

Maar even los daarvan is een nieuw voorraam toch wel een van de beste upgrades die je kan doen!

Jaa, hier ook goede ervaringen met Leroy!

Ik ook heel goede ervaring met Leroy
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Benny850

Het gekraak is nu met 90% afgenomen. Het kon nog aan de kitlaag liggen dat deze vorige week nog niet helemaal uitgehard zou kunnen zijn en dit het gekraak veroorzaakte. Het volledig uitharden van de kit kan 2 weken duren. Mochten er later nog problemen mee zijn lossen ze dit op is gezegd.

peteRRR

Met dat verlijmen hoort de auto ook minimaal 3 a 4 uur op een vlakke ondergrond te staan drogen
en dan pas gaan rijden met de auto.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70geRwin

Citaat van: peteRRR op 23-08-2018 13:13:38
Met dat verlijmen hoort de auto ook minimaal 3 a 4 uur op een vlakke ondergrond te staan drogen
en dan pas gaan rijden met de auto.

Groet

En 7 dagen niet wassen...