Auteur Topic: la blu italian C70 2.0 t5  (gelezen 60 keer)

Zoepertje

• Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
la blu italian C70 2.0 t5
« Gepost op: Gisteren om 21:39 »
Hallo Roffelaars,

Hierbij ook een blogje over mijn C70. Ik heb deze bij toeval gekocht aangezien de overheid is in 2020 begonnen is oude diesels het leven zuur te maken. Ik had de C70 al opgemerkt maar deze was al gereserveerd voor iemand anders.
Toen ik na een aantal weken vakantie weer terug kwam in Nederland bleek deze weer beschikbaar te zijn inclusief een prijsverlaging. Ik had nog een geïnteresseerde voor mijn V40 en na een ritje met de vijfcilinder was ik verkocht.
Voor €1600 was ik de nieuwe eigenaar van een C70 2.0 t5 met een setje winterbanden erbij.

Het betreft een italiaanse C70 met de kleine 2.0 t5 motor die in 2013 is begonnen aan haar leven in Nederland. De auto heeft 'maar' 218.000 gelopen, dit is altijd lastig te controleren is bij een geïmporteerde auto maar het lijkt allemaal in orde.
Voor €1600 mag je eigenlijk niks verwachten. De laatste eigenaar had al een andere auto en leek de liefde voor de C70 te hebben verloren. De auto was erg smerig (binnen en buiten), heeft wat schade en het blok was goed nat aan alle kanten, de auto staat op een  set linglong banden, heeft een gare klapperende schroefset van TA techNIKS :'( en mist interieurdelen. De auto liep en trok goed, heeft een dakraam :laugh: en had daarnaast net een verse apk gekregen (bij een vriends garage  :eusa_naughty:) dus daarom durfde ik het avontuur wel aan.

Voorlopige To Do list
:eusa_whistle:
HU1205 radio inbouwen met GROM bleutoothkastje
Motorsteunen nakijken en vervangen.
Carterontluchting vervangen en allerlei pakkingen
Distributieset plus multiriem vervangen
Lekkende radiator vervangen.
Standaard onderhoud (filters plus olie etc) .
Vaccuumslangen nakijken
Complete onderstel nakijken/vervangen.(Zit een TA techNIKS schroefset onder)
Onstekening nakijken en vervangen.
LPG/CNG laten inbouwen.

Ik wil jullie via deze blog een beetje op de hoogte houden van het C70 avontuur en zou in de toekomst wat foto's in de openingspost proberen te zetten. ;D
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 22:06 door Zoepertje »

Zoepertje

• Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
Re: la blu italian C70 2.0 t5
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 22:02 »
Probleempje en een Audioaanpassing 03-2020 218.000 km

Na een uitgebreide Aankoopcontrole door mijzelf een maat kwam er naast veel kleine aandachtspunten een groot probleem naar boven.

Bij de achterste motorsteun bleken twee van de drie bouten afgeknapt te zijn in de bak. Dit betekende dat deze bij last wissel behoorlijk met de turbo op het subframe kon klappen.
Tijdens de aankoop viel dit deels op, ik dacht alleen dat het om een paar gare motorsteunen ging.
Dit was een flinke tegenvaller, er is nog geprobeerd om de bouten eruit te boren onder de auto, maar dit is onmogelijk door het ruimtegebrek. Dit betekent dus VERSNELLINGSBAK ERUIT! :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Na deze conclusie heb ik besloten even te wachten met ander onderhoud en vanaf dat moment rustig te rijden.

Een klein lichtpuntje was dat ik via het forum een sleutel behuizing kon overnemen waardoor mijn CV weer werkte!

Daarnaast zat de originele radio vast in het code scherm. (ik geloof dat je je auto een paar uur contact moet laten staan om dit op te lossen). Aangezien ik in mijn V40 een Hu1205 radio had met GROM bluetooth kastje wat mij prima beviel, heb ik ook weer zo'n radio gekocht voor de C70. Ik heb online stekkers/kabels kunnen kopen waarmee je een volvo V40 radio in een andere auto kan aansluiten. Hiervan moesten maar 4 kabels omgesoldeerd te worden aangezien het geluid via de interne versterker van de C70 gaat. Vergeet niet een antenne verloopstekker te bestellen als je deze ombouw wilt doen.

Een klein probleem kwam naar voren met het installeren van de HU-1205 radio.

De radio wil niet helemaal terug in het dashboard en klemt op het frontje. Ik denk zelf dat dit komt door de Carbon sticker op het sierhout. Hierdoor past het frontje niet helemaal meer mooi in het dashboard.
Ik wil binnenkort alle Carbon stickers verwijderen en dan de radio goed installeren in het dashboard (tenzij iemand hier kan bevestigen dat een HU-1205 sowieso niet past in een C70 dashboard).
Daarnaast wil ik de plakkerig geworden Soft-touch Coating nog verwijderden van de radioknoppen. Ik heb in ieder geval weer geluid tijdens de langere ritten!

volvobug

• Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 LPi & V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
Re: la blu italian C70 2.0 t5
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 23:14 »
Welkom hier en leuk dat je een blog begint!

Als de bak er toch uit moet zou ik meteen blok met bak uit de auto tillen. Kun je meteen een hoop onderhoud van je lijstje in één keer meepakken als de boel toch naast de auto staat.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.