Blauwe rook na gebruik turbo en gas los

Gestart door Wouter1973, 17-09-2018 14:43:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter1973

Ik ga me daar zelf niet aan wagen, zonder hulp. Klepseals vervangen...krijg het al benauwd bij het idee.

V70R^2

Het valt opzich wel mee qua werk, persoonlijk haal ik altijd de cilinderkop los, kan je de boel echt grondig aanpakken, maar dan zijn de kosten een veelvoud en tijd x 10 ;D

Wouter1973

Citaat van: V70R^2 op 18-09-2018 21:53:59
Het valt opzich wel mee qua werk, persoonlijk haal ik altijd de cilinderkop los, kan je de boel echt grondig aanpakken, maar dan zijn de kosten een veelvoud en tijd x 10 ;D
Tsja, en die optie heb ik niet. Het is mijn dagelijkse vervoersmiddel. Een dagje of twee zonder gaat nog lukken, maar langer wordt lastig.

razorx

Het is ook geen wedstrijd. Vergeet dat niet. Doe wat je wil doen en waar je je comfortabel bij voelt. ;)

freefall

Citaat van: Wouter1973 op 18-09-2018 22:03:38
Tsja, en die optie heb ik niet. Het is mijn dagelijkse vervoersmiddel. Een dagje of twee zonder gaat nog lukken, maar langer wordt lastig.

Je kunt proberen een knap koppie te bemachtigen. Die op je dooie akkertje opknappen en erop zetten. Dan ben je in een dag wel klaar, als je niks aan de zuigerveren doet tenminste, anders komt er een paar uur bij.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Wouter1973

Citaat van: razorx op 18-09-2018 20:02:48
https://www.lidl-shop.nl/ULTIMATE-SPEED-Olie-afzuigpomp/p100232419
Een heel fijn ding. ook voor de stuursappen. Voor het bedrag mag hij nog eens kapot gaan.
Super, ga 'm meteen bestellen. Krijg je hiermee ook de laatste restjes olie uit het carter? Is het handig om dan de auto met de voorwielen even op een stoeptegel te zetten o.i.d.?

Vulk

Is het niet beter om na een flush via de carterplug te werken?
Of haal je er met zo een pomp minstens evenveel uit?

The Volvoboy

Ik vind 4 a 5 uur voor klepseals nog steeds een pittig korte tijd hoor. Heb nu aardig wat klepsealklusjes gedaan samen met Yannick, maar een uurtje of 8 ben je zomaar kwijt.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

NinaPaul

#53
Citaat van: The Volvoboy op 19-09-2018 08:29:25
Ik vind 4 a 5 uur voor klepseals nog steeds een pittig korte tijd hoor. Heb nu aardig wat klepsealklusjes gedaan samen met Yannick, maar een uurtje of 8 ben je zomaar kwijt.

Mensen die het voor de eerste keer doen hebben vaak al 5 uur nodig voor de distributie. (zelfs een hele dag à 10 uur is geen uitzondering!)
(Even een voorbeeld filmpje binnen kijken, even koffie, gaat toch echt niet los, meer filmpjes kijken, etc. etc.)

Laat je niet gek maken door tijden die de meeste mensen "van horen zeggen" hebben. Het lijkt hier wel een piemol-meet-contest af en toe.

EDIT:
En vergeet niet dat de meeste dingen die na een reparatie de soep in lopen komen door te snel (niet zorgvuldig genoeg) werken.
Dat kan gaan van carterplug vergeten, tot aan wielen niet vast zetten.


"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70R^2

Daarom, een klus van 5 uur lukt ook zelden in 5 uur.

Kan aan de koffiepauze's liggen, maar ook aan bouten die breken of dol zijn en zo een uur of meer frustratie en vertraging opleveren.

Wouter1973

Als ik bij de klepseals uit ga komen, hou ik rekening met 8 uur. Ik laat dat doen trouwens.
De flush durf ik zelf wel aan met het pompje. Hoop alleen dat je via de peilbuis echt alles uit het carter kan krijgen.

freefall

Citaat van: NinaPaul op 19-09-2018 11:18:10
Mensen die het voor de eerste keer doen hebben vaak al 5 uur nodig voor de distributie. (zelfs een hele dag à 10 uur is geen uitzondering!)
(Even een voorbeeld filmpje binnen kijken, even koffie, gaat toch echt niet los, meer filmpjes kijken, etc. etc.)

Laat je niet gek maken door tijden die de meeste mensen "van horen zeggen" hebben. Het lijkt hier wel een piemol-meet-contest af en toe.

EDIT:
En vergeet niet dat de meeste dingen die na een reparatie de soep in lopen komen door te snel (niet zorgvuldig genoeg) werken.
Dat kan gaan van carterplug vergeten, tot aan wielen niet vast zetten.




++
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Piet

#57
Mja, ik heb er bij de C70 een ochtend over gedaan.
Maar dat was dan wel met de (ruil)motor op een standaard nog voordat ie ingebouwd werd.
Als het om een motor nog in de auto gaat waarbij er ook nog van alles uit en weer ingebouwd moet worden ben je er wel ff langer mee bezig ja.
Je moet er ook gewoon geen haast mee hebben, hoe lang je er over doet is ook totaal niet belangrijk.

(Waar die piemol-meet-contest insinuatie nou ineens vandaan komt is me overigens niet helemaal duidelijk)

NinaPaul

bedekte beschuldiging?! De metafoor lijkt me toch niet echt verdekt opgesteld.

Het is gewoon een vaststelling, op dit forum komen regelmatig vragen voor mbt tijd. En er worden vaak tijden genoemd waar anderen dan weer onder gaan zitten.
Net als in het dagelijks leven de een nog ongeloofwaardiger dan de ander. Ik hoop dat ik de metafoor nu voldoende heb uitgelegd?

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet