Auteur Topic: Stalling omgeving Oss / Den Bosch / Boxtel  (gelezen 284 keer)

TBoss3

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Stalling omgeving Oss / Den Bosch / Boxtel
« Gepost op: 17-09-2018 17:42:45 »
Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen tijd erg veel plezier gehad met mijn 850. Echter nu het nieuwe studiejaar is begonnen heb ik er weinig tijd en geld meer voor, aangezien ik ook op kamers ben gaan wonen.
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen, dus ik ben nu op zoek naar een stallingsplek/schuur/overdekte ruimte. Hoeft niet veel te zijn, als het maar droog is. Het is de bedoeling om de Volvo 6 maanden stil te zetten.

Is er iemand met of kent iemand een stallingsplek in de omgeving Oss, Den Bosch, Boxtel?
Ik heb zelf al gezocht, maar veel plekken zijn vol of té duur.

Alvast bedankt!

Spin!

• Bananenmaffia
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Helaas voor mijn vrouw spaar ik 1:1 schaalmodellen
    • Volvomakelaar
Re: Stalling omgeving Oss / Den Bosch / Boxtel
« Reactie #1 Gepost op: 17-09-2018 18:43:20 »
Niet te doen inderdaad. Ik zoek al bijna 2 jaar naar een fatsoenlijke ruimte hier in de regio. Ik heb dan iets meer te stallen...

Maar als het duurder is dan je wegenbelasting dan heeft het al geen zin. Een 850 kan goed tegen een half jaartje buiten staan. En anders ergens in een parkeergarage zetten en dan een ‘lost ticket’ dagkaart kopen om uit te rijden.

TBoss3

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 19-09-2018 16:00:07 »
Dankje!

Zijn er verder dingen waar ik op moet letten als ik hem stil zet voor 6 maanden?
Ik heb gelezen dat het goed is om de benzinetank vol te gooien, om roesten tegen te gaan. Alleen rijd ik op LPG en is de benzinetank sowieso altijd redelijk leeg. Is het dan ook beter om deze vol te gooien?

Zijn er nog andere dingen? (banden, accu, etc.)

gero

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Ardeca Doubble Esters 5W\40-K&N-Vialle- Fire Blade
« Reactie #3 Gepost op: 19-09-2018 16:43:20 »
 Ondanks dat je op gas rijdt , je benzine pomp draait altijd mee, het is dus beter om minimaal 35/40 ltr in je benzinetank te hebben, anders gaat je benzinepomp kapot.

Als je je Volvo op stalling zet je benzine tank zo vol mogelijk gooien, heb je minder kans op roest bij voorkeur bv   BP 98 Ultimate tanken , doe ik ook met mijn motor.
« Laatst bewerkt op: 19-09-2018 16:45:44 door gero »

classicT5

• Jeroen
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 19-09-2018 19:30:37 »
Je banden op zachte platen oid (rubber) zetten, voorkom je mee dat ze vierkant worden.  Beetje harder oppompen kan ook geen kwaad.

Accu eruit en aan de druppellader

Benzine, beste geen reguliere tanken ivm algvorming. Shell V-power of BP ultimate. Ik zou hem volgooien.

Aan de andere kant, 6 maanden is niet zo lang. In een hoek gooien en over 6 maanden startbooster erop en dat ding loopt dan wel weer ;) Echt gevoelige autos zijn het niet.

TBoss3

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 01-10-2018 17:22:56 »
Ik zit eraan te denken om hem gewoon op de extra oprit thuis neer te zetten.
Dit kost niks en hij staat lekker dichtbij, makkelijk met sleutelen.

Nadeel is natuurlijk wel dat hij dan niet droog/overdekt staat. Is het slim om dan een autohoes te kopen en deze er overheen te doen?
Dit vanwege de regen, die nu het herfst wordt toch steeds meer zal vallen. Blijft er geen vocht onder zo'n auto hoes zitten? Ik heb er zelf geen ervaring mee.

BBS

• "Bert - Jan," Clublid: 85011464
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 2.3RN T5
    • BBS Blog: v70 2.5T AWD Whapp, 0681927007
« Reactie #6 Gepost op: 01-10-2018 18:12:04 »
Gewoon neerzetten en zo af en toe een rondje rondom de kerk rijden.
Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat én het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.

Barracuda_82

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 01-10-2018 20:18:55 »
Nadeel is natuurlijk wel dat hij dan niet droog/overdekt staat. Is het slim om dan een autohoes te kopen en deze er overheen te doen?
Dit vanwege de regen, die nu het herfst wordt toch steeds meer zal vallen. Blijft er geen vocht onder zo'n auto hoes zitten? Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Als ie niet geschorst was zou ie ook elke dag in de regen staan, toch? Ik zie niet hoe het veel uit zou maken als ie wat langer stil staat. En een autohoes zou ik ook niet doen. Daar gaat vaak vuil onder zitten en als het dan waait wappert er een groot stuk schuurpapier over je lak.

Ik zou hem gewoon lekker buiten laten staan en er af en toe de bladeren van af vegen.

c70

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • 850 t5r dop , c30 ,c70 t5 bwjr 1998, 850 r dop
« Reactie #8 Gepost op: 01-10-2018 20:29:38 »
over welke bedragen hebben jullie het dan voor stalling ?