Ford Focus ST

Gestart door reneetje, 22-09-2018 21:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reneetje

Zit een beetje te flirten naar een Focus ST met de 2,5 ltr turbo motor , maar zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben ?

Is dit dezelfde 2,5 ltr turbo motor die oa. in de V70 2,5T zit en nog weleens tot problemen leidt door de dunnere cylinder wanden...

De ST is er ook in 2,0 uitvoering , is dit ook de 2,0 van Volvo ?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

classicT5

Voor zover mij bekend is dat 5 cylinder blok vrij probleemloos. Vraag anders DCCCL eens, die heeft zon blok in zijn Kuga zitten.

De 4 cilinder van recente bouwjaren zijn berucht om brekende kopbouten en nog meer narigheid. Google er maar eens op, ik zou zon ding niet aandurven.

Maar dat geld ook voor een V60 hybrid, mij teveel horror ervaringen, terwijl er ook zat zijn zonder een enkel probleem.

vasquez

Hmm, zelfde motor = zelfde problemen

Spookverhalen die je aanhaalt zijn zeker geen 'verhalen', in NL ken ik er al een stuk of 6 (Volvo weliswaar, geen Ford) die een 2.5 hebben laten klappen, getuned EN ongetuned, en op onderhoud was in meeste gevallen echt niet bezuinigd, dus dat zegt helemaal niks.

Die 2.5R motoren zijn gewoon niet zo nuke-proof als de 2.3 variant.

Doe voor de gein maar eens een zoekopdracht in Google op : cracked liner symptoms
Voor de Focus of S60R/V70R is het een heeeeel vaak voorkomend probleem.

Dat je het hier niet vaak hoort is geen teken dat het fenomeen niet bestaat.

Raad je aan om eens goed op internet te gaan zoeken en lezen, genoeg te vinden




Staat mij trouwens iets van bij dat die motoren (Ford en Volvo) niet helemaal gelijk zijn, de diepte van de sleuf tussen de cilinders is geloof ik niet hetzelfde  :eusa_think:

Boeijke

Johann hier op het forum heeft er 1 (gehad)
In zijn blogs nog wel iets van terug te vinden denk ik

reneetje

Citaat van: Boeijke op 23-09-2018 02:18:34
Johann hier op het forum heeft er 1 (gehad)
In zijn blogs nog wel iets van terug te vinden denk ik
Niet te vergelijken , dat was een splinternieuwe RS500 met 350 pk

Ik zoek in het 10 jaar oude segment  ;) , oftewel de troep van een ander  ;D

Vind het een best wel leuk model (lees niet gedateerd) , zeer compleet en volgens de cijfers wil het ook nog wel van de plek..

Maar eens serieus verder kijken  8)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

reneetje

Citaat van: vasquez op 22-09-2018 23:06:03
Hmm, zelfde motor = zelfde problemen

Spookverhalen die je aanhaalt zijn zeker geen 'verhalen', in NL ken ik er al een stuk of 6 (Volvo weliswaar, geen Ford) die een 2.5 hebben laten klappen, getuned EN ongetuned, en op onderhoud was in meeste gevallen echt niet bezuinigd, dus dat zegt helemaal niks.

Die 2.5R motoren zijn gewoon niet zo nuke-proof als de 2.3 variant.

Doe voor de gein maar eens een zoekopdracht in Google op : cracked liner symptoms
Voor de Focus of S60R/V70R is het een heeeeel vaak voorkomend probleem.

Dat je het hier niet vaak hoort is geen teken dat het fenomeen niet bestaat.

Raad je aan om eens goed op internet te gaan zoeken en lezen, genoeg te vinden




Staat mij trouwens iets van bij dat die motoren (Ford en Volvo) niet helemaal gelijk zijn, de diepte van de sleuf tussen de cilinders is geloof ik niet hetzelfde  :eusa_think:

Als ik google op "cracked liner symptoms" krijg ik veel hits idd over de ST , maar alleen in het Engels , en dat beheers ik niet op wat vakantie Engels na  ::)

Heb je ook zoiets waar ik het in het Nederlands kan lezen ?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

vasquez

Hmm, Nederlandse info heb ik helaas niet voor je, althans geen die ik als bruikbaar beschouw.
Volgens mij is er op volvoforum.nl wel eens e.a. besproken over de kwetsbaarheid van de 2.5R motor, maar 2/3e van de reacties is gebakken lucht en niet echt gebaseerd op feiten.

Denk dat Johann je inderdaad e.a. kan vertellen in het Nederlands en je zeer bruikbare info kan geven.

Kan/wil overigens niet zeggen dat het altijd kapot gaat, maar meer een attentie dat het al wat jaartjes ouder is, je nooit precies weet wat je koopt en de kans zeer groot is dat het stuk gaat en dan dus flink in de papieren gaat lopen.

Vraag is dus meer of je het echt zo leuk vind dat je bereid bent om dat risico te lopen  ;)



V70R^2

Op Engelse fora zijn ze ook helemaal overtuigd dat met enkel de shims erin de boel niet meer stuk zal lopen. (€90,- weekendje werk, wel nog kop vlakken een paar 100 euro aan pakkingen bouten keerringen nodig)

glenfiddich1983

#8
Citaat van: vasquez op 22-09-2018 23:06:03
Hmm, zelfde motor = zelfde problemen

Spookverhalen die je aanhaalt zijn zeker geen 'verhalen', in NL ken ik er al een stuk of 6 (Volvo weliswaar, geen Ford) die een 2.5 hebben laten klappen, getuned EN ongetuned, en op onderhoud was in meeste gevallen echt niet bezuinigd, dus dat zegt helemaal niks.

Die 2.5R motoren zijn gewoon niet zo nuke-proof als de 2.3 variant.

Doe voor de gein maar eens een zoekopdracht in Google op : cracked liner symptoms
Voor de Focus of S60R/V70R is het een heeeeel vaak voorkomend probleem.

Dat je het hier niet vaak hoort is geen teken dat het fenomeen niet bestaat.

Raad je aan om eens goed op internet te gaan zoeken en lezen, genoeg te vinden




Staat mij trouwens iets van bij dat die motoren (Ford en Volvo) niet helemaal gelijk zijn, de diepte van de sleuf tussen de cilinders is geloof ik niet hetzelfde  :eusa_think:

Bij mijn weten zijn er de afgelopen jaren ook diverse waar de motor vervangen is (kvs verlies bij 2.5t.. zal wel een gescheurde cillinderwand zijn) terwijl er vervolgens géén gescheurde cillinderwand is aangetroffen of waarbij na het vervangen niet meer is gekeken of hij inderdaad gescheurd was (of althans waarover het na het vervangen angstvallig stil bleef).
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

vasquez

Begrijp je reactie niet....

Anyway, van horen zeggen koop je niks voor, ervaringen uit eerste hand zijn veel bruikbaarder

vasquez

Geen idee of je nou op mij doelt, vermoed van niet want jij hebt gezien waar ik in rijd  ;D

Anyway, ik spreek uit eigen ervaring en heb mijn research vervolgens heeeeeeel goed gedaan....

Technisch gelijk of niet, die motoren staan bekend om hun cracked liners, waarheid als een koe, kunnen we niks anders van maken  :eusa_snooty:

Los van de oorzaak, je kunt maar beter gewaarschuwd zijn voor je tot aankoop overgaat  :eusa_whistle:

-D©©©L-

Prima wagens, niks mis mee. Geweldig onderstel en relatief goedkoop onderhoud.
Er rijden er behoorlijk wat. Er gaat wel eens wat stuk, maar dat blijf je toch houden met wagens die in de markt gezet worden als scheurijzers.  Een 1.6 kan ook kapot lopen.


reneetje

De Focus ST geeft 226 pk op , terwijl dezelfde motor in de oa. V70 210 pk opgeeft , is dit puur software matig ?

Riem wissel geeft de ST met 2 ton op , bij de V70 180 dkm ?

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

classicT5

In de Ford S-Max zat dat blok ook, kan me niet herinneren dat daar veel problemen mee zijn, behalve dat die erg dorstig is

-D©©©L-

Puur software idd.
Interval op 200k is wel bijzonder. Vooral omdat ford het model spanner nog levert waar volvo wegens problemen mee gestopt is.
Multiriemspanners willen (net als bij v50)  wel eens scheef gaan lopen. Geen strechbelt zoals bij v70nn. Ook geen direct aangedreven stuurbekrachtiging zoals bij v70nn, deze is elektrohydraulisch.
V70nn heeft variabele slag aircopomp, st niet.
Brandstofvoorziening (regeling) is geheel anders. koelwaterniveausensor afwezig, oliekwaliteitsensor ook niet aanwezig in st.
Er zijn aardig wat ecu updates geweest bij ford modellen, deze software pakketten zijn vrij verkrijgbaar. (Wel werkuren). De abs (esp) software en de ecc software doen gekgenoeg veel in het rijgedrag.


Leuke wagens!