Bedankt voor je leuke reacties.
De Volvo Amazon heb ik ongeveer 2,5 jaar geleden gekocht. Toen werd deze dagelijks gebruikt door de vorige eigenaar. Hierdoor was hij ook in een iets mindere staat, zo waren de dorpels links en rechts achter compleet verrot. Deze kwam daardoor ook niet door de apk heen. Toen de hele boel laten lassen.
De kleur is inderdaad ook niet origineel. Het is een metallic lak. Zo ben ik rustig de boel aan het opknappen. In het geval van de dorpels was het mij wat te veel werk en heb ik dit laten doen. Daarna wel zelf strak gemaakt, kleur laten inscannen en gespoten.
De voorbumper is ook iets anders dan de meesten. De Amerikaanse versie heeft een soort van beugel bovenop de standaard voorbumper zitten. Deze heb ik een tijdje geleden gekocht en erop gemaakt. Zo hebben VW kevers dat soms ook.
Paar technische dingen over de auto:
- Er zit een 1.8 blok in.
- Net een nieuwe versnellingsbak onder gemonteerd, 4 versnellingen + overdrive.
- Ik rij er alleen mee op benzine, maar er zit ook een gastank achterin.
- Auto is rondom voorzien van schijfremmen.
- Auto is rondom 4 cm verlaagd.
- Uitlaat heb ik van voor naar achter een rechte buis lopen (simons buis) met daarna een cherry bomb.
- Interieur heb ik vervangen. Alles zwart.
- Radio systeem ingebouwd, speakers mooi weggewerkt en een hoedenplak gemaakt met zwart leer en daarin speakers verwerkt.
Verder ben ik nu rustig dingen verder aan het opknappen. Zo wil ik eigenlijk een dubbele uitlaat achter hebben, nieuwe achterbumper (deze is niet mooi meer).