Auteur Topic: APK EN FOTO UPDATE Volvo 855 T-5R DOP AT LPi origineel OpknappeR  (gelezen 350 keer)

Philip850

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
APK update:

Gisteren bij de keuring viel het zoals verwacht mee, de volgende punten zijn afgekeurd (keurrapport aanwezig):

-Accu los
-Groot licht (lampjes, had recent onderweg dat de lampjes van dimlicht kapot gingen, had geen reserve bij me dus die van de verstralers even "geleend")
-Uitlaat lekt op het punt van de flens in het midden, montagefout van nieuwe uitlaat, kwestie van goed vastzetten met wat nieuwe montagepasta
-LA handrem bijstellen (kabel vorig jaar vernieuwd, blokken ook nog redelijk recent)
-Stuuruitslagplaatje ontbreekt op draagarm LV
-Retourslang/vacuumslang(?) aan de onderzijde moet hersteld of vernieuwd worden (makkelijk toegankelijk, als de auto op de brug staat kun je er zo bij)

Ik ga dit zelf niet meer doen, omdat ik het laatste weekend van deze maand op zijn vroegst pas tijd voor heb i.v.m. werk en volle agenda.

Gister ook wat foto's geschoten, zie onderaan. Verder was ik vergeten te zeggen dat de titans ook nog aanwezig zijn. Interesse? Doe een bod! :) Vraagprijs is 3000 euro.
Reacties per PB, bellen of appen kan ook, nul 6 vier 6 7 vier 5 acht 2 twee (take that spambots :) ).

Foto's:
https://photos.app.goo.gl/8MMmbRq6Zmkmd3SU8

Hoi allen,

Mijn doppie zal na 555k trouwe dienst binnenkort overgaan naar een nieuwe eigenaar.
Komt eerst hier te koop alvorens ik hem op de bekende kanalen zet omdat ik de voorkeur geef aan een liefhebber van hier.
Het is momenteel mijn daily, maar ik krijg een auto van de zaak en heb tijd noch ruimte om hem zo mooi te maken als hij verdiend te zijn.
Het gaat hier om en origineel Nederlands geleverde T-5R, AT, voorzien van Vialle LPi.
De complete set-up is standaard en dat ook altijd geweest.
Wat achtergrond:

De 850 is een gezamelijk project geweest van 1 van mijn beste vrienden en mijzelf. Wij waren de 3e eigenaar, tussen ons is hij een paar keer op en neer gegaan.
Hij heeft hem een paar jaar geleden als rijdbare opknapper gekocht, wat het nog steeds is, maar dan in betere staat.  :)
Dit stuk Zweeds staal roffelt en briest nog altijd trouw en start altijd.

Zo is er al een waslijst aan dingen aan gedaan. Denk hierbij aan het oplossen van een hardnekkige lambdastoring,het vervangen van de voorruit, het reviseren van de achteras (dus ook de grote rubbers zijn gedaan), binnen- en buitenste stuurkogels zijn vervangen, allerlei slangen vervangen zoals de turboslangen (siliconen set), de AT bak had zijn beste tijd gehad en is vervangen voor een sterker jonggebruikt en geflushed X70 turbo exemplaar, CV met afstandsbediening hersteld en zo nog allerlei kleine en grote zaken om hem eerst technisch in goede staat te krijgen, alvorens het optische te tackelen.

Natuurlijk is dit nog niet helemaal klaar en er voor de sleutelaar nog plezier aan te beleven, zoals:

-Schuifdak is een geleider onderdeeltje van kapot (vervangend deel al aanwezig). Het werkt nog wel verder, maar om het onderdeeltje te plaatsen moet het schuifdak even worden losgehaald
-23 jaar en 555k aan gebruikerssporen, dus de lak is niet meer zo shiney als het hoort te zijn en heeft rondom allerlei lichte schades
-Interieur kan een goede opfrisbeurt gebruiken maar is niet gescheurd of doorgesleten
-Rugleuning verstelling van de bestuurdersstoel doet t niet
-Achterbumper moet vervangen worden omdat een stuk rijden zonder sierstukje op de nieuwe uitlaat zijn gevolgen had voor t plastic  :eusa_wall:
-Trekt soms wat bij remmen
-Staat op winterbanden die nog kunnen maar niet geweldig zijn, set titans tevens aanwezig
-Airco wordt niet koud
-APK is recentelijk verlopen, ik heb een afspraak staan voor vrijdag om te kijken wat daar uit zal komen

En dan zal ik vast nog een en ander vergeten zijn. Gaat weg voor een reëel bod, ik zoek niet naar de hoofdprijs maar het is geen Facebook hier.

Hierbij een redelijk recente foto, ik zal van t weekend wat meer beeldmateriaal plaatsen.
Reacties via PB  8)

« Laatst bewerkt op: 13-10-2018 14:15:55 door Philip850 »
"Kijk die Volvo met pech langs de weg daar!" - NIEMAND

Current: Volvo 855 T-5R DOP
Previous: Volvo Amazon '67, VW Golf GTI, Volvo 480 ES/GT/Turbo, Volvo 850 oer GLT (2x) T-5 (2x) T-5R, Mercedes-Benz SLC 350 '72, Audi A3, Saab 9-3 Turbo, Citroën XM, Pontiac Fiero, Volvo Amazon Red & White '66,  Alfa Romeo 166 Nero Vulcano '01