40% verschil in remvermogen voorwielen

Gestart door parts, 12-10-2018 22:03:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marc-850

Citaat van: parts op 24-10-2018 20:36:32
Het probleem is mee gegaan nu links 40% verschil  >:( ik zoek eigenlijk een wit hete emoji.
Dus door een klemmende remklauw, (volgens mij op de beugel en niet op de cilinder) heb ik blokken of eentje die niet meer functioneert.
En dat na 2 jaar en 50dKm eronder en nog niet veel afgesleten.
Morgen alles nieuw erop van Bosch nu zit er Vdt onder als ik het goed lees iemand bekent hiermee.

Dus het probleem zit in de remblokken?
Maar als je dan nu die remklauw niet reviseert of vervangt, krijg je vanzelf weer hetzelfde probleem terug... of zie ik het verkeerd?

Doorgaans zit het probleem toch écht in de cylinder. Ik heb onlangs alle 4 de remklauwen gereviseerd, remt nu weer super.

parts

#46
Blijkbaar kan het frictie materiaal remvermogen verliezen door hitte denk ik.
Remklauw is vervangen van donor (zie een van de vorige berichten) oude uit elkaar gehaald niets aan te zien.
Zag er perfect uit chroom laag geen krasje.
De geleide pennen erg stroef in de rubbers had een dikke schroevendraaier nodig om het eruit te krijgen pennen zagen er niet zo goed uit.
Bij donor klauw lijken de pennen wel nieuw en schuift perfect.

Het lijkt erop dat de klauw dan scheef gedrukt wordt en daardoor verkleuring op de schijf te zien alsof de schijf een binnen en een buitenring heeft dit is nu al weg.

Vandaag beide klauwen voorzien van nieuwe Bosch blokken likje kopervet op de bekende punten.
Morgen weer naar de keuring.


arjenT5R

Good luck! Lag wss aan de geleidepennen dus? Merk je met een proefritje verschil?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

parts

Was om 21:30 klaar niet meer getest.

peteRRR

En gefeliciteerd alvast,...je bent hoe dan ook dichter bij dan ooit met dit euvel.

Wat mij betreft heb je de taart al verdient ;)

En idd ook gewoon op de weg blijven testen die remmen voor de info.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70geRwin


volvobug

7 keer is scheepsrecht? (of zoiets....)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

parts

#52
inderdaad de aanhouder wint  :eusa_clap: met maar 2% remverschil op de vooras  :eusa_dance:
auto lekker koersvast met remmen trok inderdaad iets naar rechts volgens mij maar echt niet extreem vraag me niet waarom.

Dat door een aangelopen klauw (kan niet veel zijn geweest) een remblok (waarschijnlijk de buitenste) zijn frictie vermogen verliest verglaast of structuur veranderd vind ik wel heel apart  ???

ik ben van mening dat onze geleidepennen meer onderhoud nodig hebben dan bij bijv. renault megane(bj 2000).
Deze 8 jaar gehad 125dkm mee gereden op lpg G3, alleen maar blokken en of schijven wisselen nog nooit vloeistof gewisseld/ ververst geleidepennen of andere enge dingen.

er kan vuil/stof tussen de pennen omdat dit niet helemaal voorzien is van een harmonica rubber afdichting.
M.a.w. je ziet een stuk van de geleide pen (blinkend gedeelte).

Ik laat hem Maandag nog uitlijnen heb tenslotte (apk opmerking van vorig jaar) de linker as gewisseld vanwege speling op de homokineet met gescheurde hoes (wat een vetzooi overal).

razorx


V70geRwin


parts

zal ik nog iets wisselen (al weet ik niet wat) en dan voor de 8e keer terug naar het apk station.
En dan zeggen ik ga voor 0% verschil  ;D

Het was een heel avontuur maar de auto is weer goed, de tank is weer gekeurd.
Tot op een DOP of andere Volvo meeting.
M.v.g. Patrick.

Wouter1973

Wat een drama zeg, 7 keer terug! Maar goed dat het is opgelost, mag je weer een jaartje :)

arjenT5R

 Haha de aanhouder wint! Mooi kerel!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!