40% verschil in remvermogen voorwielen

Gestart door parts, 12-10-2018 22:03:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

parts

Hallo allemaal,
Verschillende klussen geklaard aandrijfas wissel, koplamp wissel, automaatbak steun onder.
En wat denk je afgekeurd  :-\
40% remverdchil op de vooras in mijn geval rechts voor remt minder.
Alles gangbaar gemaakt en toch niet goed heb alleen de zuiger niet nagekeken die zal wel vast zitten.
Heb nog donor klauwen liggen die maar eronder zetten.

Iemand dit ook al eens meegemaakt?

Ries van de Zilverschuit

Niet dat de auto daardoor afgekeurd is, maar wel dat ik ooit eens een zuiger had die vastgeroest zat, omdat het afdichtrubber gescheurd was. Heb ik hersteld voor de apk. 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjenT5R

Dat moet je toch merken man :P als je rechtuit rijdt en je remt flink moet ie 1 kant op trekken :P

Ja komt zat voor... klauwen reviseren of vervangen...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

eric vermeer

Ja inderdaad vanaf de 30% moet je het stuur al flink vasthouden met remmen
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

parts

#4
Niets gemerkt ik laat vroeg het gas los en rem bij i.p.v hard rijden hard remmen.
Heb gezien dat de helft van de schijf mooi blank is de andere helft lichte vliegroest.
De remmen test bij de apk is onderhand een noodstop op het laatst net voordat de rollen stilstaan.

Daarom niets gemerkt dus de klauw van de donor auto erop.

parts

Hallo allemaal,

Remklauw rechts vervangen (van donor) de slang laten zitten deze is niet los te krijgen.
Door gespoeld alles goed (dacht ik) oude klauw uit elkaar gehaald niets te zien perfect van binnen.
Naar het keuringsstation en 38% remverschil  :eusa_wall:

Kan het aan de abs remdruk verdeler liggen? ik weet het niet meer.

Groeten Patrick.

V70geRwin

Citaat van: parts op 15-10-2018 10:25:02
Hallo allemaal,

Remklauw rechts vervangen (van donor) de slang laten zitten deze is niet los te krijgen.
Door gespoeld alles goed (dacht ik) oude klauw uit elkaar gehaald niets te zien perfect van binnen.
Naar het keuringsstation en 38% remverschil  :eusa_wall:

Kan het aan de abs remdruk verdeler liggen? ik weet het niet meer.

Groeten Patrick.

Slang verstopt?
Hoe ging het ontluchten van de klauw, stroomde het wel lekker door?

parts

Volgens mijn vrouw ging links makkelijker dan rechts en beide kanten kwam er 10cc uit.
Zal ik de gehele leiding + slang vernieuwen deze heb ik al uit de donor gehaald in perfecte staat.
Of zal ik de abs controller vervangen heb ik ook al uit de donor of beide?
Op de slangen staat 08-06-15 is dit 8 Juni 2015 ?

Ik heb gelezen over (deels) verstopte leiding en over klepjes van een abs controller die blijven hangen.
Misschien toch maar eerst de leiding van het rechterwiel +slang.

Wat denken jullie? :-\

classicT5

10cc?

Das erg weinig, is het de eerste keer dat je ontlucht?

parts

Er komt geen lucht alleen olie en pedaal van beginstand tot bodem is 10cc remvloeistof per wiel.
links was het remvermogen perfect rechts 38% minder.

Hetzelfde met draaiende motor (stationair in de P) stilstaande wielen.
Moet ik draaiende wielen doen i.v.m. abs sensoren?
Wel gezien dat rechte abs sensor erg vuil was ook kleine ijzer deeltjes kan dit nog iets doen tijdens de apk?
Auto had de 11e afgemeld moeten zijn heb de post van de rdw al binnen. >:(

V70R^2

Post al binnen in de zin van een boete?

Zolang je niet rijd en je wagen niet op straat staat mag je tot 2 maanden verlopen APK hebben.



Ik zou beginnen met de boel eens goed doorspoelen/ ontluchten. Als die andere abs-cumputer goed is kan je die altijd wisselen ja, maar ik zou het probleem toch ergens anders verwachten.

parts

Zoals je zegt nog geen boete (gelukkig) dus de abs computer als allerlaatste dus.
Dan ga ik de rechter leiding maar vervangen en slang krijg de messing nippel toch niet meer los.

Iemand nog tips of hetzelfde ooit gehad.
M.v.g, Patrick.

arjenT5R

Neehoor je hebt al na een week kans op een bekeuring als ze register controle doen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

#13
Citaat van: arjenT5R op 16-10-2018 00:01:29
Neehoor je hebt al na een week kans op een bekeuring als ze register controle doen.

Dat was vroeger inderdaad zo, is echt al heel wat jaren geleden versoepeld:


Citeer
Twee maanden stil staan op openbare weg

Door bepaalde omstandigheden kan het gebeuren dat een voertuig niet op tijd APK-goedgekeurd is. Artikel 11 van het Besluit voertuigen is ingesteld om ruimte te geven alsnog aan de APK-keuringsplicht te voldoen. Dit geldt voor een gekentekend motorrijtuig of aanhangwagen waarvoor de APK-keuringsplicht (artikel 72 van de Wegenverkeerswet 1994) van toepassing is. Het voertuig mag tot maximaal 2 maanden na het verlopen van de APK-vervaldatum op de openbare weg stilstaan, zonder dat de RDW een registercontrole uitvoert. Na deze periode moet het voertuig APK-goedgekeurd zijn of moet de geldigheid van het kenteken geschorst zijn. In het laatste geval mag het voertuig niet op de openbare weg staan. Lees hier meer over schorsen.



bron:

https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/apk/wanneer-en-hoe-vaak-apk-keuren/uitstel-van-apk-plicht

arjenT5R

pfff zou je met terugwerkende kracht je poen terug kunnen krijgen? :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!