Aansturing LPI pomp

Gestart door Jelmar, 18-10-2018 15:35:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Interessant topic.

Wat zouden de voordelen zijn van de pomp zelf aan te sturen?

arjenT5R

Dat je van de LPE computer en alle zever af bent :P

Met LPE kun je zelf niets, hoe meer we t zelf in de hand hebben hoe beter natuurlijk.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jelmar

@Vulk; precies wat Arjen zegt, ik heb het liever zelf onder controle op mijn manier. Zodoende heb ik de motronic er ook al uit geknikkerd.
850R

volvobug

Citaat van: Jelmar op 18-10-2018 17:59:03
...... Zodoende heb ik de motronic er ook al uit geknikkerd.

??? ik nie snap nie
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jelmar

Onze 850 draait inmiddels op een stand-alone ecu.
850R

razorx

Interessant topic Jelmar! Wat was je bezwaar tegen Motronic?
Vialle hanteert als minimum toerental 500rpm.

Piet

Citaat van: arjenT5R op 18-10-2018 17:53:04
Met LPE kun je zelf niets, hoe meer we t zelf in de hand hebben hoe beter natuurlijk.

Dat duurt ook niet lang meer  ;)

Jelmar

Yits, ik vind(!) het hele diy tuning tunerpro verhaal mega interssant maar ook vreselijk omslachtig (bij gebrek aan een beter woord).
Ook voor lh-jetronic heb ik het wel gebruikt icm een Ostrich, maar het is gewoon niet mijn ding.

Dat gecombineerd met mijn afgunst ten opzichte van luchtmassameters, de toegang tot een dyno en een leuke aanbieding van de ecu was de keuze redelijk vlot gemaakt.
Auto doet wat ik wil, en daar hou ik wel van.
Als ik nu het voor elkaar krijg om de lpe ook nog eens te verwijderen heb ik het helemaal naar mn zin.
850R

arjenT5R

Trouwens best simpel, je kan met de vialle software een pomp toerental instellen.
Dus als je dat doet en je meet op de stuurdraad watvoor spanning ie geeft dan weet je welke spanning bij welk pomptoerental hoort.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jelmar

Citaat van: arjenT5R op 18-10-2018 18:31:48
Trouwens best simpel, je kan met de vialle software een pomp toerental instellen.
Dus als je dat doet en je meet op de stuurdraad watvoor spanning ie geeft dan weet je welke spanning bij welk pomptoerental hoort.

Niets is moeilijk, als je weet hoe het zit.
850R

Piet

#25
Helemaal waar.
Geldt ook voor de M44.

Zo'n stand alone systeem is ook heel mooi om mee te werken b.t.w., dat dan ook weer wel.

Jelmar

Enige originele ecu welke 'gehackt' is en fijne software heeft om er mee te werken is Honda.
Hondata werkt ècht super, in dat geval zou ik ook zeker geen stand-alone kiezen. Maargoed, die werken dan ook al met mapsensor  ;D
850R

arjenT5R

10V heeft ook een mapsensor nou ook niet echt een masterpiece of engineering... :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jelmar

Citaat van: arjenT5R op 18-10-2018 22:04:42
10V heeft ook een mapsensor nou ook niet echt een masterpiece of engineering... :P

Hoeft toch ook geen masterpiece of engineering te zijn, dat was t doel niet van dit 'project'.
En om peekaas en newtonmeters gaat t ook niet.

Eindeloze reliability en zo min mogelijk gesleutel als t spul draait. Dat is het doel.
Dan zeurt de vriendin ook niet dat er weer een lampje brand in haar auto ;D het is immers haar daily..
850R

Piet

Mja ... ieder zijn meug, map of maf, whatever.
Alles heb zijn voor- en nadeel.
Het zou niet  eens zo vreselijk ingewikkeld zijn om de M44 map gestuurd te laten werken ipv maf gestuurd.
Maar het werkt bij mij, mafgestuurd , al jaren naar tevredenheid zonder brandend lampje.
Ik zou dan ook niet weten waarom ik het dan ineens map gestuurd zou moeten maken.

Maar andersom werkt dat evenzogoed ook zo, als je vertrouwd ben met mapgestuurd en dat gaat naar tevredenheid heb je ook geen reden om naar maf gestuurd over te stappen.

Maf ..map.. met beide lukt het prima, sinds de begrenzing van de maf kwa capaciteit, althans voor het vermogensgebied waar wij ons met onze volvo's in bewegen er niet meer is.