Auteur Topic: Aansturing LPI pomp  (gelezen 873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9064
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: Aansturing LPI pomp
« Reactie #30 Gepost op: 19-10-2018 08:13:12 »
Ogja t is gewoon een beetje kort door de bocht grote halen snel thuis gebeuren :P
Een map sensor kan ook stuk evengoed als een maf sensor.

Beide werken t zelfde hoe hoger de load waarde hoe hoger de load ofwel hoe meer lucht er in gaat...
Dat het bij een map systeem wat beter te begrijp is oke, want daar is de load waarde van een meer begrijpelijk getal ;D

Other than that heb je ook een ontstekings tabel, VE tabel etc.

Kijk zo'n nieuw standalone management is een stuk moderner natuurlijk dus t zal ook wel beter en sneller werken.

En je zit niet meer met dat achterlijke TCV duty cycle map ding, maar gewoon een goede regeling  ;D

Og nu heeft Jelmar toch weer z'n zin :P Een reactie op z'n LMM delete mod. ;D

Het is voor de normale mens wat minder binnen handbereik een standalone ecu met 12 injector kanalen loopt al snel richting een rooie...  >:(
« Laatst bewerkt op: 19-10-2018 08:16:05 door arjenT5R »
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5536
  • Geslacht: Man
Re: Aansturing LPI pomp
« Reactie #31 Gepost op: 19-10-2018 09:09:20 »
Tja en het is ook een stukkie meer werk om aan te leggen zo’n stand alone.
Niet onoverkomelijk, maar toch.. voor velen net weer een brug te ver.

Jelmar

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 608
Re: Aansturing LPI pomp
« Reactie #32 Gepost op: 19-10-2018 09:12:05 »
850's zijn inmiddels 20+ jaar oud, en ook jij weet dat storingslampjes om de meeste vage redenen kunnen gaan branden (en soms ook weer vanzelf uit).
Vriendin rijd behoorlijk kilometers met de auto, en dat moet gewoon zonder geneuzel gebeuren.
Daarom 2018, nieuw materiaal erin.
En zoals het er nu uitziet kan ik de boel straks aansturen vanuit 1 ecu, daar word ik dan vrolijk van.








« Laatst bewerkt op: 19-10-2018 13:19:37 door KIM »
8 valves is more than enough.

classicT5

  • Jeroen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Geslacht: Man
Re: Aansturing LPI pomp
« Reactie #33 Gepost op: 19-10-2018 10:35:47 »
Kun je wat meer details geven over hoe je dit gedaan hebt? Puur uit interesse. Bv wat voor ECU, hoe je dat dan programmeert, welke sensoren je nog wel nodig hebt en welke niet. Bv als je de TCV laat vervalle, hoe meet je dan de druk?

Er zijn meerdere wegen die naar Rome gaan, benieuwd welke route Jelmar kiest :)

Jelmar

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 608
Re: Aansturing LPI pomp
« Reactie #34 Gepost op: 19-10-2018 12:43:06 »
Kun je wat meer details geven over hoe je dit gedaan hebt? Puur uit interesse. Bv wat voor ECU, hoe je dat dan programmeert, welke sensoren je nog wel nodig hebt en welke niet. Bv als je de TCV laat vervalle, hoe meet je dan de druk?

Er zijn meerdere wegen die naar Rome gaan, benieuwd welke route Jelmar kiest :)

Misschien dat ik daar nog eens in een ander topic wat licht op laat schijnen.
Vragen mag altijd, maar laten we hier niet tever off-topic gaan.
Voor nu, eerst maar eens een beetje stoeien met de LPi pomp. ;D
8 valves is more than enough.