Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.

Gestart door Miyel, 22-10-2018 21:13:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miyel

....
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

V70R^2

Echt een leuk initiatief, gaat interessante grafieken geven!

Wat een super aanvulling zou zijn is iemand die met een kleine Garrett (of gelijkwaardig) met ongeveer hetzelfde vermogen zit als de billet-tuning-TD04's. Hoe verloopt die grafiek/koppelkommen.

de Boeing

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

En ook plek met een tribune bij de dyno? Ben best wel benieuwd hoe dit in zijn werk gaat allemaal.

Verder nomineer ik ook nog Rappendaf (of is 19T+versterkt blok niet exotisch genoeg?)

V70R^2

Rappendaf is aanwezig! Tegen die tijd al met een 23t, deze turbo is in de maak as we speak!

de Boeing

Ah kijk, ik moet dus weer eens wat meer onder de mensen komen ipv hier op het forum rondhangen, haha  ;D 8)

jellejas

Mag ik ook mee doen met mijn 2.0 met 13g? :D

Maar dit is wel een leuk topic om te lezen. Wordt hier veel informatie gedeeld.
BRAAAAAAAP STUTUTU

classicT5

Leuk initiatief! Erg benieuwd naar uitkomst, persoonlijk vooral naar koppelkrommes, piekvermogen is leuk maar zegt niet veel over driveability.

arjenT5R

Citaat van: classicT5 op 26-10-2018 15:53:17
Leuk initiatief! Erg benieuwd naar uitkomst, persoonlijk vooral naar koppelkrommes, piekvermogen is leuk maar zegt niet veel over driveability.

De frankenstein td04's zit qua koppelkromme sowieso wel goed. Dat spoelt wel zeg maar :P

Ben ook benieuwd en heb er zin in :)

Ostrich ecu mee dan kunnen we eventueel nog wat finetunen op de bank.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

eventueel een goed moment eens te kijken in hoeverre de nokkenastiming de boel beïnvloed, met echte cijfers ipv de butt-dyno.

GLT cams van mij op stock turbo timing, en overlap 4-5 graden uit elkaar en agressief de uitlaat-cam wat vroeger, gelijk de aftermarket rally/race cams.

Wibren

Ik ben ook benieuwd en wil dan ook graag langskomen om te rollen. Ben wel benieuwd wat een 19T met aangepaste compressor -en turbinewiel doet.
Gaat mij niet om piekvermogen, meer om dat het vermogen ook na 30 minuten trappen op het circuit blijft staan.

Circuit belasting is toch een beetje anders dan een keer trappen op straat :eusa_whistle:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

The Volvoboy

Leuk idee! Ik kom de "good old" 16T wel vertegenwoordigen. ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Vulk

Citaat van: The Volvoboy op 28-10-2018 09:25:39
Leuk idee! Ik kom de "good old" 16T wel vertegenwoordigen. ;D

Naar mijn mening nog steeds de meest aangename turbo op onze auto's voor dagelijks gebruik!

arjenT5R

Ik was blij met de 15g maar heb nooit vrienden kunnen worden met de 16T geen idee waar t aan lag... nu met 20T wel weer gelukkig :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

Citaat van: arjenT5R op 28-10-2018 13:16:27
Ik was blij met de 15g maar heb nooit vrienden kunnen worden met de 16T geen idee waar t aan lag... nu met 20T wel weer gelukkig :)

En na het monteren van een 999T ben je die 20T weer snel vergeten ;)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!