Auteur Topic: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.  (gelezen 6191 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miyel

  • Club lid
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 996
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #60 Gepost op: 26-10-2018 11:43:26 »
....
« Laatst bewerkt op: 26-10-2018 15:05:50 door Miyel »
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2609
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #61 Gepost op: 26-10-2018 11:47:39 »
Echt een leuk initiatief, gaat interessante grafieken geven!

Wat een super aanvulling zou zijn is iemand die met een kleine Garrett (of gelijkwaardig) met ongeveer hetzelfde vermogen zit als de billet-tuning-TD04's. Hoe verloopt die grafiek/koppelkommen.

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1084
  • 855R AUT Lpi
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #62 Gepost op: 26-10-2018 11:52:35 »
 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

En ook plek met een tribune bij de dyno? Ben best wel benieuwd hoe dit in zijn werk gaat allemaal.

Verder nomineer ik ook nog Rappendaf (of is 19T+versterkt blok niet exotisch genoeg?)

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2609
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #63 Gepost op: 26-10-2018 12:45:43 »
Rappendaf is aanwezig! Tegen die tijd al met een 23t, deze turbo is in de maak as we speak!

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1084
  • 855R AUT Lpi
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #64 Gepost op: 26-10-2018 12:55:18 »
Ah kijk, ik moet dus weer eens wat meer onder de mensen komen ipv hier op het forum rondhangen, haha  ;D 8)

jellejas

  • Lid 100+
  • ***
  • Online Online
  • Berichten: 354
  • Geslacht: Man
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #65 Gepost op: 26-10-2018 15:26:28 »
Mag ik ook mee doen met mijn 2.0 met 13g? :D

Maar dit is wel een leuk topic om te lezen. Wordt hier veel informatie gedeeld.
BRAAAAAAAP STUTUTU

classicT5

  • Jeroen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2730
  • Geslacht: Man
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #66 Gepost op: 26-10-2018 15:53:17 »
Leuk initiatief! Erg benieuwd naar uitkomst, persoonlijk vooral naar koppelkrommes, piekvermogen is leuk maar zegt niet veel over driveability.

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9794
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #67 Gepost op: 26-10-2018 16:06:01 »
Leuk initiatief! Erg benieuwd naar uitkomst, persoonlijk vooral naar koppelkrommes, piekvermogen is leuk maar zegt niet veel over driveability.

De frankenstein td04's zit qua koppelkromme sowieso wel goed. Dat spoelt wel zeg maar :P

Ben ook benieuwd en heb er zin in :)

Ostrich ecu mee dan kunnen we eventueel nog wat finetunen op de bank.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2609
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #68 Gepost op: 26-10-2018 16:09:11 »
eventueel een goed moment eens te kijken in hoeverre de nokkenastiming de boel beïnvloed, met echte cijfers ipv de butt-dyno.

GLT cams van mij op stock turbo timing, en overlap 4-5 graden uit elkaar en agressief de uitlaat-cam wat vroeger, gelijk de aftermarket rally/race cams.

Wibren

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 698
  • Geslacht: Man
  • V70R ex-AWD, V70 T5
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #69 Gepost op: 26-10-2018 19:32:00 »
Ik ben ook benieuwd en wil dan ook graag langskomen om te rollen. Ben wel benieuwd wat een 19T met aangepaste compressor -en turbinewiel doet.
Gaat mij niet om piekvermogen, meer om dat het vermogen ook na 30 minuten trappen op het circuit blijft staan.

Circuit belasting is toch een beetje anders dan een keer trappen op straat :eusa_whistle:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver
1999 V70 T5: Daily driver

The Volvoboy

  • Koen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7926
  • Geslacht: Man
  • '98 - V70 2.3 T5 SE
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #70 Gepost op: 28-10-2018 09:25:39 »
Leuk idee! Ik kom de "good old" 16T wel vertegenwoordigen. ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 603.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 345.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16" Perfo - 296.000km

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10779
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #71 Gepost op: 28-10-2018 11:29:04 »
Leuk idee! Ik kom de "good old" 16T wel vertegenwoordigen. ;D

Naar mijn mening nog steeds de meest aangename turbo op onze auto's voor dagelijks gebruik!

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9794
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #72 Gepost op: 28-10-2018 13:16:27 »
Ik was blij met de 15g maar heb nooit vrienden kunnen worden met de 16T geen idee waar t aan lag... nu met 20T wel weer gelukkig :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

  • Club lid
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 996
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #73 Gepost op: 28-10-2018 13:38:44 »
Ik was blij met de 15g maar heb nooit vrienden kunnen worden met de 16T geen idee waar t aan lag... nu met 20T wel weer gelukkig :)

En na het monteren van een 999T ben je die 20T weer snel vergeten ;)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9794
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #74 Gepost op: 28-10-2018 13:48:34 »
Nee ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!