Auteur Topic: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.  (gelezen 3668 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Volvoboy

  • Koen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7914
  • Geslacht: Man
  • '98 - V70 2.3 T5 SE
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #90 Gepost op: 29-10-2018 08:17:54 »
Naar mijn mening nog steeds de meest aangename turbo op onze auto's voor dagelijks gebruik!

Ik vermaak me er ook nog steeds prima mee. :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 576.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 340.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16" Perfo - 291.000km
'99 - Volvo V70 2.4 140pk Polar - Dark Olive Pearl - 16" Perfo - 327.000km

vasquez

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 213
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #91 Gepost op: 29-10-2018 09:24:53 »
Ik vermaak me er ook nog steeds prima mee. :D


Waarom is dat precies?

Wat vind je zo fijn t.o.v. andere turbo's?

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10524
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #92 Gepost op: 29-10-2018 17:27:54 »

Waarom is dat precies?

Wat vind je zo fijn t.o.v. andere turbo's?

Hij spoelt lekker snel op en houdt het bovenin ook nog redelijk goed vol. Fijn voor dagelijks gebruik.

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2263
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #93 Gepost op: 29-10-2018 18:22:06 »
Denk dat de meningen daar heel erg over verschillen, ik zie een 16t bovenin bijzonder weinig doen, zelfs een 19t is dan van 1,5 terug naar 1bar turbodruk gevallen.

Maar voor de meeste is dat natuurlijk geen enkel probleem, die vinden een bar boost met zo'n 16t over het hele toerengebied meer dan prima.

Persoonlijk heb ik met zo'n 16t het idee dat ik met vol gas stil blijf staan ;D

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10524
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #94 Gepost op: 29-10-2018 18:32:08 »
Denk dat de meningen daar heel erg over verschillen, ik zie een 16t bovenin bijzonder weinig doen, zelfs een 19t is dan van 1,5 terug naar 1bar turbodruk gevallen.

Maar voor de meeste is dat natuurlijk geen enkel probleem, die vinden een bar boost met zo'n 16t over het hele toerengebied meer dan prima.

Persoonlijk heb ik met zo'n 16t het idee dat ik met vol gas stil blijf staan ;D

Zo is het, alles went.

freefall

  • pro beun tuner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 809
  • Geslacht: Man
  • Nee
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #95 Gepost op: 29-10-2018 19:07:30 »
Zo is het, alles went.

En helaas veel te vlug ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

classicT5

  • Jeroen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Geslacht: Man
Re: Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.
« Reactie #96 Gepost op: 29-10-2018 21:23:17 »
Ach alles is relatief :) pas met een getunede amg gereden, op de bank bij brabus  700 pk wat een beest. Maar erna met snelste tesla gereden, die sprint zelfs die amg  nog eruit.

Maar zou geen van beide willen ;) funfactor in oude auto's vind ik veel hoger.