Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.

Gestart door Miyel, 22-10-2018 21:13:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miyel

Gisteren is Vasquez hier geweest, leuk gesprekje mee gehad en tevens zijn ervaringen met K24 vs Garrett gehoord.
En dat heeft mij aan het twijfelen gebracht (bedankt he..  ;) )  Ik heb een fabrieksnieuwe K24 liggen voor mijn project want; Geadviseerd door Johann gebaseerd op mijn wensen, niet zo duur en redelijk bolt-on.
Maar nu ik Vasquez zijn verhaal hoor begin ik toch te denken; Ik verbouw alles al, een Garrett pas maken is dan het werk ook niet.
Feit is dat meerdere mensen mij het al geadviseerd hebben, dus waarom zou ik het niet her-overwegen?

Mijn wensen en setup; Het wordt een 850 (dus FWD) met B5244T5 en een 6-bak met Quaife. Het moet een daily worden; fijn rijden, mee op vakantie kunnen, touren.. dus veeeel koppel en geen turbogat. De turbo moet dus vroeg inkomen, zegge bij 2000rpm (omdat 1500 overdreven is  :P ). Uiteraard wil ik ook veeeeel vermogen! Maar rijd dus niet constant op 6000rpm, al is af en toe wel leuk natuurlijk. Hij moet dus ook niet té klein zijn en buiten adem raken op hogere RPM's.
Om het haalbaar te houden; ergens rond de 350 pk of net iets meer. Max 400.

Goed.. een Garrett.. Mij is al eens de 2871 geadviseerd, of beter nog de 2860 als hij vroeg in moet komen.. Maar dan; de GT2860R of de RS? of de GTX28.. of de GTX29.. en dan reversed rotation? Ik snap het niet meer...
En dan een kleine 2860 met grote A/R voor lage backpressure of beter een grotere 28 of zelfs 29 met kleine A/R zodat hij eerder spoolt? Een Garrett heeft toch al minder weerstand dan de Mitsu's en 3K's?

Wie kan hierin adviseren? (ja, Garrett.. maar wat zijn jullie meningen?)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

Hey.. zit niet te f*cken en geef een fatsoenlijk antwoord!   ;D
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

V70R^2

Citaat van: arjenT5R op 22-10-2018 21:23:58
Borg warmer efr!

Ik lat de topic titel, heb nog niks gelezen, maar wilde dit ook sturen ;D

EFR 7670



:eusa_whistle: :eusa_whistle:

er is zelfs een plug&play uitlaat voor met montagebeugel op de motorsteun voor onze whiteblocks!

V70R^2

kijk nou wat een mooie combi Turbo+spruitstuk, is gewoon zo te koop!  :eusa_whistle:  ;D ;D ;D

Miyel

Oh... Ik dacht dat Arjen zat te kl*ten! Sorry Arjen.

Maarre.. die BW vraagt om meer uitleg.. vergelijkbaar met? Is dat ding fucking groot of juist klein? En hoezo 'met montagesteun op motorsteun'?

Edit; lama.. tis geen vrachtwagen!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Jep koppel vanaf 1500 tot 7500 rpm.

Nee ik zit niet te kloten! Haha dit moet je hebben dit is de nieuwe garret gewoon! Next level!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

oke, en nu zonder gekheid, een garrett dual ball bearing lijkt mij een hele goede keuze!

een gewone "GT" ipv GTX lijkt mij prima, er is ruimte genoeg voor een GT2867R o.i.d. kwijt te kunnen tussen schutbord & motor. Die lijkt mij voor jou ook ruim genoeg, waarschijnlijk zal je een stukje verder komen qua pk's dan je wenst, maar spoelen zal het echt wel doen. Dat 2.4 T5 blok is toch al een stukje efficiënter dan een 2.3 uit een T-5R.


Citaat van: Miyel op 22-10-2018 21:33:37
Oh... Ik dacht dat Arjen zat te kl*ten! Sorry Arjen.

Maarre.. die BW vraagt om meer uitleg.. vergelijkbaar met? Is dat ding fucking groot of juist klein? En hoezo 'met montagesteun op motorsteun'?

Edit; lama.. tis geen vrachtwagen!

Die EFR is er natuurlijk ook kleiner, gelijk een GT28.

En die steun erbij is omdat zo'n equal lenght spruitstuk dan stevig op zijn plek blijft, dat maakt de kans op scheuren een stuk kleiner. Iets wat soms met goedkoop werk weleens voorkomt.


Dit is nog een redelijk klein formaatje:

https://www.full-race.com/store/borg-warner-efr/turbos-efr-series/borgwarner-efr-6758-turbo-2/

eigenlijk een K24 maar dan veel effiecienter, geen bizar hoog vermogen, maar wat zal dat ding fijn rijden!


V70R^2

Citaat van: Jelmar op 22-10-2018 21:52:59
Garrett G25-550  ;D 8) 8)


Die kende ik nog niet!

Ziek compressormapbereik (helaas niet ingevuld met percentages) en beloofd potentieel, en dat met die (in verhouding) erg kleine compressor/turbine wiel diameters, hier is die naast zo'n B&W EFR gelegd:


Miyel

De G25 werd na het invullen van de gegevens op de Garrett site ook geadviseerd..

Kan iemand het verschil noemen in R, RS, en G GT en GTX?

Die BW 7670 vergelijkt men met een GT30.. mij te groot..

Houd wel de 350pk in gedachten, ik hoef niet boven de 400 uit te komen.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

elianmars


Miyel

Jij hebt al genoeg gekregen  ;D

Ruilen, tegen €875?  :P
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

vincen tdi

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

arjenT5R

K24's zijn pas leuk na wat upgrades :P

Es kijken of we daar een 9 blads turbina in krijgen ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!