Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.

Gestart door Miyel, 22-10-2018 21:13:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jelmar

Schreeuwen is niet nodig. Voegt weinig toe ;)

Downpipe zelf maken kan prima, is geen rocket science. Zijn genoeg voorbeelden te vinden.

Mocht je ooit in de buurt van de randstad zijn ben je van harte welkom om eens langs te komen, heb hier diverse Garrett equipped voertuigen staan waar je mee kunt testrijden.
Van 1.3liter 4 cilinder tot 6liter 8 cilinder  ;D ;)
850R

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 23-10-2018 19:06:55
Eerlijk gezegd begrijp ik dit topic dan ook niet helemaal, marcel z'n V70N met dezelfde motor en K24 er aan doet 350 pk op de bank bij FT dus met die motor en die turbo ga jij dat ook voor elkaar krijgen.

Je hebt de turbo dus al in huis :P

Je wil pk's in midden gebied en snel spoelen dat doet een K24 gewoon. Dussss :P

Het zijn 22 pk's minder, Ar  ;D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vasquez


arjenT5R

Citaat van: vasquez op 24-10-2018 08:00:22
350pk met een K24 is best uitzonderlijk ;-)

Nou ik acht 320 pk met een 16T minder geloofwaardig :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

Die discussie is al vaker gevoerd.. waarbij de uitkomst is dat de FT bank wel wat positief zal zijn..
Feit is dat de curve mooi vlak was, er 319pk/470nm op de uitdraai stond en de auto ging als de spreekwoordelijke brandweer..

En belangrijker; ik er erg blij mee was.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Je hoeft je niet persee te verantwoorden hoor, ik ben ook niet uit op discussie  ;D
Maar ik bedoel dan meer als dat jou "ijk" pk's zijn dan moet je die 350 wel halen met de K24.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Net als Michel interesseren die cijfers me eigenlijk weinig. Het gaat mij er om dat het gewoon lekker rijdt en er ook nog rap vandoor gaat als het gaspedaal op de bodem ligt ;D

arjenT5R

Nuja de pk's interesseren hem wel degelijk wel want hij geeft aan dat ie minstens 350 hp wil :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

De waarden zijn puur als verduidelijking. Ik weet ook wel dat een andere vermogensbank andere waarden zal geven.. maar het getal 350 noemen maakt duidelijk dat ik;
1. Meer vermogen wil dan ik al had > logisch als je investeert in een grotere turbo..
2. Maar niet ga schreeuwen; mijn 600pk project! Want ik weet ook wel dat dat onlogische waarden zijn en het is voor mij geen pikkenmeetwedstrijd.

Niet dat je mij pissig maakt hoor (dat gaat jou niet lukken Arjen ;) ) maar hierboven wordt bijna gesteld dat TS (ik) er weinig van snap.. dat is niet zo; ik probeer realistisch te zijn. Daarom zeg ik ook 350pk bij een k24 en vraag ik naar Garrett ervaringen voor als ik iets meer wil.

Arjen, welke specifieke ervaring met Garretts heb jij? Daar vroeg ik immers om.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Oh is helemaal niet de bedoeling om je weg te zetten als iemand die er weinig van snapt, alleen je bent een weg in geslagen hebt een nieuwe turbo liggen etc.
En dan ga je weer twijfelen haha :P
Als je een 16T gewend bent gaat die K24 echt wel weer een stukje meer fun brengen.

Ik heb niets met Garrets sorry...

Maar je bent welkom om een keer een rondje mee te doen en te voelen wat een 20T kan ;-)

edit: zal nog even zeggen waarom geen garret :P ik vind het opschepperige amerikanen zooi  ;D en Rolf vind t ook rommel  :eusa_snooty: ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Benny850


vasquez

Citaat van: arjenT5R op 24-10-2018 16:51:40
edit: zal nog even zeggen waarom geen garret :P ik vind het opschepperige amerikanen zooi  ;D en Rolf vind t ook rommel  :eusa_snooty: ;D

Anytime, anyplace, anywhere  ;D

Liefst op een locatie met rollenbank  :P

arjenT5R

Citaat van: vasquez op 24-10-2018 18:54:51
Anytime, anyplace, anywhere  ;D

Liefst op een locatie met rollenbank  :P

Challenge accepted ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vasquez