Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.

Gestart door Miyel, 22-10-2018 21:13:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

plumdeplakmuis

Voor 350 tot 400 pk zou BW EFR 6258 (pn. 179150) perfect moeten zijn.
Met een stock frame MHI TD04HL met grootste 58mm compressor wordt 350 redelijk eenvoudig gehaald. De 62mm BW compressor heeft substantieel meer flow capaciteit.

Je alternatief G25-550 is ook niet gek. Wij krijgen goede feedback in de rally van deze units. Het verwachte vermogen aan de hand van de maps en reliable met ALS.

Echter voor de Volvo applicatie is de EFR denk ik beter wegens 50% lichtere turbine wiel tov de G25. Dus betere transient response.
VAN DER LEE Turbo Systems - www.vdlee.com

Miyel

Thanks voor je antwoord!

Had hier nog niet gezegd wat ik in mijn blog wel heb gezet; ik heb een BW EFR6758 aangeschaft.. deze kwam niet alleen goed uit mijn vergelijk, ik kon er via mp heel gunstig aan komen.

De g25 heeft goede cijfers, alleen duur! En dan ook nog eens geen interne bov en wastegate, komt er dus nog eens bij!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet


Hans Duiven

Citaat van: Miyel op 31-01-2019 21:22:57
Thanks voor je antwoord!

Had hier nog niet gezegd wat ik in mijn blog wel heb gezet; ik heb een BW EFR6758 aangeschaft.. deze kwam niet alleen goed uit mijn vergelijk, ik kon er via mp heel gunstig aan komen.

De g25 heeft goede cijfers, alleen duur! En dan ook nog eens geen interne bov en wastegate, komt er dus nog eens bij!


Bij die gast in Panningen soms?
Wat een  turbo's heeft die te koop  :o

Miyel

Nou heren, ik denk dat ik jullie geduld wel op de proef moet stellen.. Die auto van mij rijdt voorlopig nog niet!   :eusa_silenced:

Citaat van: Hans Duiven op 02-02-2019 17:10:48
Bij die gast in Panningen soms?
Wat een  turbo's heeft die te koop  :o

Nee.. in Nederland is toch alleen maar brol te koop  :P Het was via Kleinanzeigen in DE. Aardige kerel die niet meer aan zijn Golf project toe kwam..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)