standaard veren C70 2004

Gestart door Cabriopeter, 25-10-2018 19:06:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cabriopeter

Hallo allen,  Mijn C70 cabrio softtop uit het laatste productjaar (2004) is verlaagd. Maar naar mijn smaak teveel verlaagd; hij wordt er niet comfortabeler van en een scheurijzer wordt het toch nooit. Ik wil dus graag de oude, originele veren eronder (laten) zetten.
Maar....het schijnt niet mee te vallen om er achter to komen wat de originele veren zijn. Volvo gebruikt een systeem van kleurenstippen (?). Is er iemand die er wat zinnigs over kan zeggen? Of is er iemand die een sloper weet/heeft van die laatste bouwreeks? Vast dank!
Peter

Hengeveld

Plaats even een foto van je typeplaatje naast de accu. Daar staat welk type veer origineel in de fabriek gemonteerd is. Dan kunnen we aan de hand daarvan een onderdeelnummer noemen.

Cabriopeter

Beste Hengeveld,
Excuses voor de zeeeeer late reactie. Waar zit dat typeplaatje? ik heb gezocht in de buurt van de accu, maar...
Groet  Peter

cornelis-b

Binnenzijde van het scherm net voor de accu, is een aluminium plaatje.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjenT5R

Wss met chassis nr bij de dealer ook wel te vinden.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Hengeveld

Citaat van: arjenT5R op 28-02-2019 13:47:44
Wss met chassis nr bij de dealer ook wel te vinden.

Dat valt tegen.

vasquez

Heb ik zelf ook geprobeerd, was toch niet overal even duidelijk.

Zijn gewoon heel veel combinaties geleverd, handbak/automaat, sportonderstel of niet, nivomat, etc, etc.

Setje tweedehands veren van een donor C70 scoren een idee?

Robin Visser

Ik heb een originele nette set liggen. Net uit mijn auto gehaald in verband met het plaatsen van een verlagingsset! Als je interesse hebt, stuur me een mailtje naar robin@mr-robinvisser.nl.
Wat een feest zo'n dakloze T5!

Cabriopeter

Dank voor je aanbod Robin en voor het meedenken en sorry voor een late reactie. Ik heb via MP een gratis setje standaardveren van iemand gekregen en er onder laten zetten. Wat een verschil!!! Eindelijk rijdt hij nu echt lekker. Meteen mee op vakantie geweest naar O'rijk. Super.
Dank allemaal   Peter