Zo mannen maar weer eens een groupbuy!
Omdat een koudere thermostaat voor onze
Turbo Hokken onvindbaar leek voor een net bedrag heb ik bij verschillende bedrijven gevraagd of ze konden helpen met een alternatief.
Er werkt een forummer bij RenD carparts (diederik) en die was behulpzaam om eea aan thermostaten te testen in de "bedrijfs 850R".
Het is dus de 82 graden Saab thermostaat geworden.
Hier ben ik wel vatbaar voor, service hoog aan t vaandel voor een onderdeeltje van 18,99 euro (excl. Btw)

Dus sowieso al een pluim voor R&Dcarparts.nl
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderdelen/8817538/rd8817538Bovenstaande thermostaat lijkt niet alleen heel erg op de onze maar past dus ook gewoon

Dus even snel geteld kwam ik al op een stuk of 15 thermostaten in wat app groepjes, ik dacht we doen weer eens een groupbuy.
Geen idee of er veel met de prijs te doen valt laten we eerst een zien hoeveel we er kunnen gebruiken? stuk of 30 moet toch lukken zeker?

REDEN: De motoren worden met de gebruikte 90 graden thermostaat gewoon te warm zeker bij flinke tuning, de koelwater temperathuur gaat in veel gevallen gewoon boven de 100 graden.
Hoge temperatuur = hoge druk = hoge belasting koelsysteem.
Radiateurs en kachel radiateurs scheuren bij de vleet vanwege hoge temp/druk evenals expansie vaatjes en slangenwerk.
Nou komt u maar! Lijstjeeee:
ArjenT5R
ArjenT5R
KIM
KIM
Piet
Piet
MaartenT5
V70R^2
Freefall
Vasquez
Ozzzz
Voetnoot, hier aub geen discussies gaan voeren over het nut en welles nietes koudere thermostaat.
Als hier behoefte aan is open ik met liefde een ander topic.
edit: leveren maar weer in Leerdam bij V70R^2 ? Volgens mij was iedereen daar wel tevreden over.
Heren ik krijg verschillende pb's dat dezelfde thermostaat ergens goedkoper vandaan kan komen al dan niet imitatie.
De mannen van R&D hebben hun 850 open gesleuteld om de Saab thermostaat te passen/testen.
Dit soort service zie je maar zelden dus ik gun het hun ook gewoon dat de groupbuy bij hun gedaan wordt, dan ga ik niet zeuren om een paar euro verschil.
Daarbij heb ik zeer slechte ervaringen met imitatie thermostaten dus voor mij enkel nog origineel (saab in dit geval).
RenD heeft ook een goedkoper exemplaar op de site staan maar ze zeggen zelf ook, don't go down that road