Auteur Topic: LMM  (gelezen 1891 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter1973

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1498
  • Geslacht: Man
  • 855 T5-AT-1994-G3
Re: LMM
« Reactie #15 Gepost op: 29-11-2018 21:59:49 »
LMM is een 0 tot 5V sensor de ecu meet het voltage wat de LMM afgeeft en rekent dit om adv een maf-tabel.
De originele maf zoals wij die hebben meet lucht tot 825 kg/h.
Het sensor verloop; meer spanning = meer luchtmassa is niet lineair het is een curve.

Omdat ik de waarden kan loggen heb ik het verschil gelogd tussen een nieuwe en een oude (378.000 km).
Dit is niet noemenswaardig.

Ik heb er al een paar stuk gehad bij andere auto's ze kunnen niet zo goed (lees niet) tegen olie (van "powah" filters) en niet tegen backfires (van lpg installaties).
Echt stuk geven ze geen enkele waarde meer gewoon 0 volt zeg maar = open.

Zoiets? :)
Is het niet waarschijnlijker dat het om olieafzetting van oliedampen via de carterventilatie gaat? Dus motorolie i.p.v. olie van Green / K&N filters?

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2555
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: LMM
« Reactie #16 Gepost op: 29-11-2018 22:08:15 »
nee, dat komt een stukje later in het traject pas in de inlaat.

Wouter1973

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1498
  • Geslacht: Man
  • 855 T5-AT-1994-G3
Re: LMM
« Reactie #17 Gepost op: 29-11-2018 22:54:19 »
nee, dat komt een stukje later in het traject pas in de inlaat.
Bij draaiende motor wel. Maar als de motor net uitgezet wordt?

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2555
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: LMM
« Reactie #18 Gepost op: 29-11-2018 23:05:46 »
Dan ook niet..