Koppakking versus garantie Druten

Gestart door JJP850, 03-04-2017 21:19:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JJP850

Dag forumleden, De ruilmotor blijkt een lekke koppakking te hebben. Hij wordt door het onderdelencentrum gerepareerd  vlg. garantie.
Er wordt alleen een koppakking vernieuwd. Vlg.  een garage is het een slechte zaak als de kop niet gevlakt wordt en er geen set pakkingen gebruikt wordt. Is het inderdaad ongebruikelijk alleen de koppakking te vernieuwen en wat is het risico?. Wat vinden jullie ?
Mvg JanJaap

NinaPaul

Je kan niet enkel de koppakking vernieuwen, dan gaat alles lekken!

Vlakken is niet altijd nodig, meten is weten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70 classic

Eens.
Een lekkage heeft altijd een reden.
Soms kom je weg met enkel een pakking set.
Soms zit je in de bonen en moet t halve blok uit elkaar.
Is allemaal afhankelijk van merk en type.
Bij industrie motoren is t niet vreemd.
Om voor 1 lekke pakking.
3 koppen te moeten demonteren.
Carter er vanonder zuiger eruit.
Bus lichten.
Blok uit kotteren, bus afdraaien.
En natuurlijk nog even minimaal 1, maar waarschijnlijk al die drie kopjes vlakken.  
Hoe ga je dat uitleggen.  :eusa_whistle:

Heb je toch mazzel als t enkel met vlakken in orde zou komen.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

JJP850

Hartelijk dank, het is wel een beetje laat :-\, maar ik wilde toch even laten weten dat jullie adviezen hebben geholpen in de onderhandeling. De 850 rijdt sinds dien als een tierelier.  :)
Mvg JanJaap

razorx