Auteur Topic: 23T een goed idee?  (gelezen 1427 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9700
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: 23T een goed idee?
« Reactie #30 Gepost op: 17-11-2018 11:35:17 »
Ja is ook wel zit meer ruimte op de turbine dus spool is wat relaxter... gelukkig maar ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2572
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: 23T een goed idee?
« Reactie #31 Gepost op: 17-11-2018 13:49:53 »
Boven de 2500 rpm spoelen komt meer door het (9 blads)turbine wiel, iets gemoedelijker inkomen, en bovenin niet teveel backpressure, dus lekker door boosten tot redline.

een 19t met dat wiel doet onderin ook niet (meer) zoveel, en zal ook redelijk zijn boost vast kunnen houden (nog 1,2 bar bij red-line geloof ik?)

12turbine bladen op een 23t zou onderin helemaal lijp doen maar bovenin geen bal meer net als een 19t die dan uitgespeeld is.


Het mooiste zou zijn, een nog iets groter turbinewiel  :eusa_whistle:

rappendaf

  • 1 leven leef het
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 779
  • Geslacht: Man
  • 850 t5 C70 T5 23t 850 alter 1
Re: 23T een goed idee?
« Reactie #32 Gepost op: 17-11-2018 14:18:32 »
En nou eerlijk wat moet je met boost onder de 2500 tm ??? ik vind het mooi zo
Anders had ik een 2.5t met een kinder feuntje ;D ieder zijn ding en ja hoor een 2.5 t zal ook mooi rijden koppel onderin maar ik wil power veel power om mensen met autos van meer dan 50000 euro mee te jennen en ja dat lukt aardig hoor :eusa_whistle: En een turbo die plug and play past geen uitlaten braaien olie leidingen aanpassen en weet ik veel wat nog . :eusa_snooty:

Wat de turbo aan vermogen gaat brengen weet ik niet wat ik wel weet is dat het meer dan zat is voor een fwd zelfs met sper en semi slicks

Mijn mening hee  ;D :D :angel:
« Laatst bewerkt op: 17-11-2018 14:25:43 door rappendaf »
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9700
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: 23T een goed idee?
« Reactie #33 Gepost op: 17-11-2018 14:45:17 »
Originele 850 heeft ook geen boost onder de 2500 rpm hoor :P

Het is geen tractor :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rappendaf

  • 1 leven leef het
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 779
  • Geslacht: Man
  • 850 t5 C70 T5 23t 850 alter 1
Re: 23T een goed idee?
« Reactie #34 Gepost op: 17-11-2018 14:56:19 »
Dacht ik ook mijn 850 t5 helemaal origineel heeft op 2500 ook geen boost volgens mij.
Maar we waren over de 23 t bezig niet over tracktors of treinen ect
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Maarten-t5

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 433
  • Geslacht: Man
  • 850 t5
Re: 23T een goed idee?
« Reactie #35 Gepost op: 17-11-2018 15:06:41 »
De std 850 t5 is ook ontzettend lui & traag onder de 3k rpm.
Spool onder de 2,5k rpm is erg prettig rijden moet ik zeggen. Hij voelt een stuk minder lui aan.
3k is wel echt het laatst dat ik spool zou willen icm de lage compressieverhouding van een 2.3
Je krijgt gewoon een trage luie auto anders als je iets anders doet dat wot doortrekken naar de 6k.
Met een slushbox heb je daar minder last van omdat die al vrij snel (irritant snel naar mijn smaak) terug schakelt.



classicT5

  • Jeroen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2727
  • Geslacht: Man
Re: 23T een goed idee?
« Reactie #36 Gepost op: 17-11-2018 15:17:53 »
Standaard TD04HL-16T zit toch al aan zijn maximum boost vanaf 1800 rpm voor zover mij bekend.

Maarten-t5

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 433
  • Geslacht: Man
  • 850 t5
Re: 23T een goed idee?
« Reactie #37 Gepost op: 17-11-2018 15:38:35 »
Wat zie je als max boost? 1.4 bar op 1800 is wel wat enthousiast.
Een stock R doet niet veel voor de 2500 rpm, maar dat is softwarematig zo geregeld.
De 15g op mijn t5 krijg ik ergens tussen rond de 2000 op positieve druk, maar het schijnt dat de 15g pas iets later efficiƫnt is dan de 16t.

Zoals in Raf zn filmpje is een beetje het uiterste wat ik zou willen hebben qua spool en dan zal ik wsl op lagere toeren de druk al gaan missen bij part throttle.
Het rijd gewoon erg prettig met name op part throttle.

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9700
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: 23T een goed idee?
« Reactie #38 Gepost op: 17-11-2018 15:45:25 »
Standaard TD04HL-16T zit toch al aan zijn maximum boost vanaf 1800 rpm voor zover mij bekend.

Nee dat is wel echt fabel. Maxi load zit ergens bij 5100 rpm.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rappendaf

  • 1 leven leef het
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 779
  • Geslacht: Man
  • 850 t5 C70 T5 23t 850 alter 1
Re: 23T een goed idee?
« Reactie #39 Gepost op: 21-12-2018 09:35:12 »
Sow effe update We kampte met spark blow out wat nu opgelost is door pen bobines die ik met hulp op afstand van arjen en piet er in gekregen heb waarvoor dank  :eusa_clap:

Een andere auto heb ik nu ;D geen sparkblowout meer en de auto loop stationair beter rijd beter dus nu kan er nog een beetje vermogen bij ik had nooit durven dromen dat de 23t zo veel verschil zou maken ten opzichte van de 19t zelfs de egt s blijven bij 931graden en dat zonder de water meth

Ondertussen heb ik de na nokkenassen erin gestoken en de watermethanol waar ik dadelijk aan ga verder doen  zit er ook bijna in  :eusa_whistle:
En een grote olie koeler 20 rijen ligt ook nog te wachten

Dus ga ik maar verder doen   :eusa_dance:

Dan moet de boel nog terug afgesteld worden  :angel:

En dan de dyno op ik ben benieuwd
« Laatst bewerkt op: 21-12-2018 09:40:04 door rappendaf »
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T