23T een goed idee?

Gestart door arjenT5R, 11-11-2018 11:21:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rappendaf

Citaat van: de Boeing op 11-11-2018 11:58:17
Kromme drijfstangen in koersel  ;D ;D


Maar zonder gekheid, interessant pionierswerk!

(domme rook-ie vraag, zelfs zonder de zoekfunctie geraadpleegd te hebben, waar staat die T en G voor in de turbo aanduiding? 15G 16T 18T 19T 23T < K24 ?  ??? 8) ;D )
t en g staat voor het compresorwiel als ik me niet vergis
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

rappendaf

#16
Citaat van: arjenT5R op 11-11-2018 19:46:28
Rijdt ie daar nu nog altijd mee rond?


ja zeker is wat nieuw na het cycloontje  nu alu aditief :eusa_whistle:
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

arjenT5R

G type is superback en T type is flatback compressorwiel.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rappendaf

Citaat van: arjenT5R op 11-11-2018 20:03:17
G type is superback en T type is flatback compressorwiel.
mooi weer wat geleerd
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

rappendaf

#19
Zo we zijn net terug van duitsland en daar de Volvo en de 23 t de sporen eens gegeven
Er is nog wat afstel werk fine tuning en een sensor die niet mee wil werken maar ik kan wel al vertellen dat dit een monstertje is waar de 19 t met 6000 toeren flink inkakt stampt de 23t met 6000 toeren nog vrolijk verder met 1.6 bar wat hij zonder moeite doet tot 7000 tm .
Het verschil is echt best groot vind ik .ik heb nog een kort filmpje van op de autobaan richting bitburg mooi stuk gaat wel een beetje bergaf in het begin de laatste keer dat ik gas geef tot 250 is de baan vlak https://www.youtube.com/watch?v=O743v7i2jJc&feature=youtu.be
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Vulk

Hoe soepel is de auto nog met deze turbo? Hoe pakt hij op bij pakweg 2.500 toeren?

rappendaf

Ik zal eens een filmpje maken van normaal rijden   :eusa_angel: ;D dus woon werk verkeer ik kan hier lopen vertellen maar denk dat zo een filmpje duidelijker gaat zijn  :eusa_whistle:
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

henry classic v70

...wel super vet om na 200 nog eventjes heel vlot richting 260 te gaan  :eusa_clap: :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rappendaf

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

vasquez

Dat filmpje zegt helemaal niks, met alleen een toerenteller kan niemand vanaf een video zien wanneer je turbo echt druk begint op te bouwen ;-)

Naar wie zat je te toeteren en te vloeken?! LOL





rappendaf

#25
nou kijk dan naar de km   teller en vergelijk met wat je wil vergelijken  ;D :eusa_think:
Ik duwde op de toeter en vloekte op mezelf  :evil: :eusa_whistle:
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

freefall

That's all?

😁😁

Gaat lekker Raf
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

daanium

Mooi speelgoed! Klinkt lekker in de filmpjes ;D
Nog nooit gehoord van een 23T, nice dat je je ervaringen deelt met ons
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

arjenT5R

Citaat van: daanium op 17-11-2018 09:55:59
Mooi speelgoed! Klinkt lekker in de filmpjes ;D
Nog nooit gehoord van een 23T, nice dat je je ervaringen deelt met ons

Klopt ook wel is ook nooit zo geleverd natuurlijk, is gewoon een garret 2867 ish compressor wiel in een td04 compressorhuis.
En dan samen met 9 blads (geclipt) turbinewiel voor wat extra flow aan de turbine kant.

Het is wel heel leuk om te zien wat je kan winnen met dit soort Bolt-on aangepaste turbo's
Want daar is het natuurlijk het meest om te doen, liefst willen we het er zo aan kunnen hangen en maximaal vermogen maken.

En omdat er weinig dat soort ervaringen gedeeld worden hadden we zoiets van hop op dat forum er mee :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

Ik heb de indruk dat die pas bij hogere toerentallen (>2500 rpm) zijn boost begint op te bouwen?

Benieuwd wat de koppelkromme is op de bank