Mijn tweede (eigen auto) Roffel + het onverwachte project

Gestart door Menno3274, 26-11-2018 22:25:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Menno3274

Haha, dat is wel de bedoeling ;).

Daar ga ik zeker eens naar kijken. Ik wil eerst eens kijken of er druk op het systeem gezet kan worden, om in ieder geval eens te zien waar hij nu allemaal al lekt en dan eens op het gemakje vervangen of wellicht niet. Eerst kijken hoe de auto zich houdt. Wellicht komt er wel een leuke andere 850 of classic voorbij ;D

Citaat van: volvobug op 29-11-2018 19:48:51
Lekker bezig met die rooie, het glimt alweer!  :D. Aircodelen vervangen is goed te doen, maar zoals je zelf al zegt: geen haastkarwei van maken.

Ik heb er destijds voor de verdampervervanging deze sticky bij gebruikt: https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=18749.msg343210#msg343210. Weliswaar voor de x70 maar afgezien van een ander bovendek en wellicht wat details op het kachelhuis ook bruikbaar voor de 850 denk ik.

Menno3274

#16
Kleine update:

R voorveren en station achterveren via het forum bemachtigd.
Evenals een set Columba's.



Zaterdag gaan de veren met Koni dempers eronder. Ook de veerpootbrug wordt gelijk meegenomen.



Vanavond even naar familie gereden en deze heeft alvast een beginnetje aan het poetsen gemaakt.
Verschil mag er wezen, al zeg ik het zelf. :D

Verschil:


Beide kanten voor de helft gedaan:


V70geRwin

Goed bezig, rood is een dankbare poetskleur  :eusa_clap:

elianmars

Heb je de auto niet eerst gewassen voordat je ging poetsen?  :eusa_shifty:

Menno3274

Klopt, was haasten om er te komen. Maar de bovenkant, wat nu gedaan is, was niet zo vies als onder de strip.

Citaat van: elianmars op 07-12-2018 10:38:51
Heb je de auto niet eerst gewassen voordat je ging poetsen?  :eusa_shifty:

Menno3274

Ja, ik werd er blij van. De auto denk ik ook :P

Citaat van: V70geRwin op 07-12-2018 10:11:52
Goed bezig, rood is een dankbare poetskleur  :eusa_clap:

Menno3274

#21
Kleine update.

Afgelopen weekend de kvs temperatuursensor en thermostaat vervangen.
Hij komt weer keurig omhoog en blijft daar, even het peil in de gaten houden.

Ook nog de resterende station achterveer laten monteren.
Het weekend ervoor waren de R voorveren (was even puzzelen) en 1 station achterveer met Koni FSD dempers al gelukt.
Een achterveer zat zo vast dat dat even een weekje later werd.




Veren moeten nog klein beetje zetten, maar zag er in het begin al iets lager voor (+- 2cm) en achter hoger (+- 3cm) uit.


Nu weer een auto in balans met goede dempers, alleen nog de veerpootbrug monteren en uitlijnen.
Gaten van de OMP veerpootbrug moeten iets opgeruimd worden, deze past nu net niet.


Aankomend weekend naar Hedel (BTC) voor het koppelings verhaal.

Menno3274

#22
Weer een kleine update.

In Hedel geweest vandaag. Het wordt gewoon leren leven met het kraakje. Wel gaan de schakelbussen en remolie nog vervangen worden.

Veerpootbrug heb ik met mijn vader passend gemaakt en zit er nu op. Ik ben benieuwd.
Gasveren van de achterklep ook maar eens vervangen, dat is een flinke verbetering.
En het plastic armpje vernieuwd voor de recirculatieklep, zodat deze ook weer dicht kan.

As zaterdag zal de auto verder gepoetst worden.

Menno3274

#23
Laatste update van dit jaar.

Donderdag in Hedel (BTC) mijn remvloeistof vervangen. Dat scheelt een hoop na zoveel jaren niet gedaan.

Zaterdagochtend het dak en de motorkap laten poetsen. Ziet er weer een stuk beter uit. (Rood is helaas op de foto's wat minder mooi.)
Thuis de bumpers ook even ingesmeerd, ziet er net weer wat mooier uit  :).





Mistlamp gaten zijn ook gemaakt. Nu uitzoeken welke parkers/bouten gebruikt worden om de mistlampen vast te maken.


--
Foto's toegevoegd

Menno3274

Toch nog even de lampjes met mijn vader eronder gehangen. ;D


Fijne jaarwisseling iedereen! :)

Menno3274

#25
Inmiddels de Facet rotor en verdelerkap vervangen door Bosch. Geen verschil met starten. Eens in de zoveel starts, start hij wat schokkend, maar loopt daarna altijd goed. Wellicht iets met een injector of benzinedruk. Nu met het vriezen heb ik er meer last van.

Ook heb ik de schakelbussen vervangen door lagertjes (608RS), schakelt toch wel (heel) anders. Wel fijn :).

De auto ook eens uit laten lijnen en de Columba's met winterbanden gemonteerd. Helaas blijft de auto licht naar rechts lopen en trilt bij bepaalde snelheid. Wellicht ook even het balanceren opnieuw laten doen. Voor de rest hoor ik af en toe een plok met sturen, wordt ook weer uitzoeken.



Velgen plannen omgegooid en nu een setje Comets overgenomen van Spin! als zomerset. Moet nog wel het zwarte eraf zien te krijgen. Dat gaat helaas niet makkelijk, zal schuren en waarschijnlijk daarna spuiten worden.


V70R^2

De mooiste classic velg, of weer strak zwart maken, staat goed onder een rode!

Menno3274

Ik zit nog te twijfelen, maar ik denk toch wel dat het de originele kleur weer gaat worden. Foto's komen uiteraard :)

Citaat van: V70R^2 op 22-01-2019 22:55:18
De mooiste classic velg, of weer strak zwart maken, staat goed onder een rode!

V70geRwin

Goed bezig, gewoon ff stralen die velgen...

cornelis-b

Lekker bezig bet deze rode rakker maar een ongewassen auto polijsten is echt niet de manier, elke zandkorrel / vuil onder je polijstschijf veroorzaakt krassen in de lak. Als het snel moet dan beter eerst door de wasstraat dan zo beginnen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien