Auteur Topic: Mijn tweede (eigen auto) Roffel  (gelezen 6657 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter96

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 110
Re: Mijn eerste (auto) Roffel
« Reactie #60 Gepost op: 30-08-2019 11:39:43 »
Wat mensen zeggen over een 2.0l kan ik me wel in vinden. Wij hebben hier een vals platte oprit de snelweg op, ik moest altijd flink trappen om met 100kmh in te voegen  :eusa_shifty: Die van mij deed helemaal niks onder de 3000rpm. Als ze je auto niet willen kopen toch maar een t5 blok inleggen dus  ;D

Betreft t hikken, stappenmotor gereinigd? Gecontroleerd op krokante vacuümslangen/bochtjes?

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (412-21) '97
Re: Mijn eerste (auto) Roffel
« Reactie #61 Gepost op: 30-08-2019 12:15:23 »
Zeker waar. Maar een giga verschil met een 2.5 (verschil van 18pk) geloof ik niet helemaal ;D. T5 zou zeker mooi zijn, gaat ie niet meer weg.

Stappenmotor heb ik laatst gereinigd, maar of dat voldoende gereinigd is? Die slangetjes zal ik nog eens nakijken, wellicht de gasklep ook nog eens doen. Het is ook niet constant aanwezig, dat maakt het lastig. Wel regelmatig.


Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (412-21) '97
Re: Mijn eerste (auto) Roffel
« Reactie #62 Gepost op: 30-08-2019 18:25:07 »
Ik heb een setje velgen (volgens mij Titan) gekocht.
Hoe kan ik zien of dit imitaties of echte zijn?

Titan (1)
Titan (2)
« Laatst bewerkt op: 30-08-2019 18:30:36 door Menno3274 »

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7369
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: Mijn eerste (auto) Roffel
« Reactie #63 Gepost op: 30-08-2019 19:58:30 »
Ik heb een setje velgen (volgens mij Titan) gekocht.
Hoe kan ik zien of dit imitaties of echte zijn?

Titan (1)
Titan (2)

Er zijn geen imi titans voor zover ik weet, ziet er goed uit hoor.
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (412-21) '97
Re: Mijn eerste (auto) Roffel
« Reactie #64 Gepost op: 30-08-2019 20:05:49 »
Oke, dat zou mooi zijn. Dank voor de reactie :). Ja ze zijn nog redelijk strak. Eens kijken of ze nog mooier dan de Comets staan. Anders een winterset ervan maken of meer waarschijnlijk een (andere) liefhebber blij maken.

Er zijn geen imi titans voor zover ik weet, ziet er goed uit hoor.
« Laatst bewerkt op: 30-08-2019 20:34:21 door Menno3274 »

Maestro12

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 234
  • Geslacht: Man
  • V70, 2.5 10v 1999, 481481km
Re: Mijn eerste (auto) Roffel
« Reactie #65 Gepost op: 01-09-2019 08:30:31 »
Zeker waar. Maar een giga verschil met een 2.5 (verschil van 18pk) geloof ik niet helemaal

Het zijn niet alleen de pk's, het koppel en wanneer dat beschikbaar is zegt ook heel veel

Volvo 850 Combi (LW) 2.0 10V (benzine, 1994)   170 Nm @ 4800 tpm
Volvo 850 Combi (LS) 2.5 10V (benzine, 1991)   206 Nm @ 3600 tpm

Dus, 18pk minder, 36 Nm minder en ook 1200 tpm later beschikbaar, dat is zelfs voor een leek goed merkbaar.
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (412-21) '97
Re: Mijn eerste (auto) Roffel
« Reactie #66 Gepost op: 01-09-2019 10:23:26 »
Dat zal het zijn. Ik zeg maar zo het geluid blijft het leukste bij de 10 kleppers ;D

Het zijn niet alleen de pk's, het koppel en wanneer dat beschikbaar is zegt ook heel veel

Volvo 850 Combi (LW) 2.0 10V (benzine, 1994)   170 Nm @ 4800 tpm
Volvo 850 Combi (LS) 2.5 10V (benzine, 1991)   206 Nm @ 3600 tpm

Dus, 18pk minder, 36 Nm minder en ook 1200 tpm later beschikbaar, dat is zelfs voor een leek goed merkbaar.

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (412-21) '97
Re: Mijn eerste (auto) Roffel
« Reactie #67 Gepost op: 22-09-2019 19:29:30 »
Inmiddels voor een enigszins leuke prijs een S70 T5 handgeschakeld met 337k km op de klok gekocht (2 weekjes geleden), met de kleur 412 blauw-groen metallic. Zit nog wat werk aan, ook voor de nieuwe apk. Remblokjes voor, stuurkogels en nog wat filters zijn onderweg. Remleiding gemaakt, gelijk nieuwe vloeistof erin en een paar vacuümslangetjes zijn al vervangen.

Wel een vraagje voor de kenners. Er zitten witte injectoren in, volgens mij is dat wel standaard. De vorige eigenaar zei dat hij getuned is, maar de beugel zit nog over de ecu (ik denk niet aangepast), dus ik vraag mij af of hij toch niet gewoon standaard is. Weet iemand dat toevallig?

Voorzichtig de rode maar op internet aan het zetten.. Net een nieuwe apk (10 nov. 2020), rijd gewoon goed en loopt netjes zonder olieverbruik. Hopelijk is er een liefhebber te vinden. :)
« Laatst bewerkt op: 25-03-2020 14:30:45 door Menno3274 »

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (412-21) '97
Re: Mijn tweede (auto) Roffel
« Reactie #68 Gepost op: 02-11-2019 09:57:43 »
Zo, de rode (850) is net verkocht. Toch wel jammer :(

Maar we gaan door met de S70, die heeft een paar dagen geleden een nieuwe apk gekregen en is nu ontschorst. Nu een demper vinden, want het is oorverdovend zo zonder demper ;D

Op dit moment nog op de to-do lijst:
- Schade laten repareren
- ABS module opnieuw laten solderen en lampje weer monteren
- Knoppen met soda en water schoonmaken
- Remleiding over de achteras repareren
- Remblokken voor vervangen
- Stuurkogels vervangen
- Interieur- en luchtfilter vervangen
- Einddemper plaatsen
- Draagarmen vervangen
- Uitlijnen
- Bougiekabels, rotor, verdelerkap, bougies en bobine vervangen
- Stroomkabels checken/vervangen (bij ramen omhoog/omlaag dimt mijn verlichting (buiten en binnen) erg
- Gasklep en stappenmotor schoonmaken
- Vacuümslangen vervangen
- Leder stuurwiel plaatsen
- Dynaudio speakers plaatsen
- Deurpanelen vinden waarvan het (zwarte) leder nog strak is en dan plaatsen
- Lekkende radiateur vervangen, thermostaat en sensor ook gelijk meenemen
- O-ring peilstok en peilstokbuis vervangen
- Vervanging van de distributieriem is onbekend, dus deze (laten) vervangen
- Waarschijnlijk lekkende krukaskeerring (laten) vervangen
- Klep voor de einddemper laten monteren
- Uitlaatspruitstuk vervangen voor een Japanifold met alle pakkingen etc. erbij en een goede 16T turbo vinden/monteren
- Carter ventilatie checken en wanneer nodig vervangen
- Motor laten flushen en daarna nieuwe olie met nieuw oliefilter
- Injectoren laten reinigen (of met een spulletje in de tank)
- Lambdasondes laten controleren
- Versnellingsbak olie verversen
- Motorsteunen vervangen (2 bovenste, versnellingsbak, distributie, achterste en voorste) + TPS
- Veerpoten laten controleren en eventueel vervangen (gelijk een paar cm laten zakken dan)
- Voorbumper vervangen voor eentje met koplampwissers gaatjes en dan gelijk mistlampen zien te vinden

« Laatst bewerkt op: 01-04-2020 15:00:57 door Menno3274 »

Died850

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1304
  • Geslacht: Man
  • 855 Turbo AT 1994 (411)
Re: Mijn tweede (auto) Roffel
« Reactie #69 Gepost op: 02-11-2019 19:38:36 »
Ben wel benieuwd naar plaatjes van die S70 T5  :D. Zo vaak zie je die tegenwoordig niet meer.

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (412-21) '97
Re: Mijn tweede (auto) Roffel
« Reactie #70 Gepost op: 02-11-2019 20:32:45 »
Haha, heeft nog wel wat schade wat nog gefixt moet worden.
En een hoop slangetjes etc. checken.

Ik moet nog ff een nieuwe site voor foto's vinden dan komen die eraan.


Ben wel benieuwd naar plaatjes van die S70 T5  :D. Zo vaak zie je die tegenwoordig niet meer.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020 19:14:51 door Menno3274 »

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (412-21) '97
Re: Mijn tweede (auto) Roffel
« Reactie #71 Gepost op: 22-11-2019 21:46:41 »
Zo, een paar weekjes aan het sturen met de S70. Gelukkig een originele einddemper eronder kunnen zetten, weg harde brom. Misschien ooit nog een vacuumklep erop laten lassen (die heb ik nog liggen). Ook overal de orginele speakers geplaatst, stuk aangenamer om naar te luisteren.

De geweldig gelaste pijp ;D:


Originele einddemper ophalen:


Originele einddemper gemonteerd:


Helaas kwam ik er achter dat de lampjes abs en tracs eruit zijn gedraaid en dat soms de teller even uitvalt en de cruise control soms wel soms niet werkt. Tijdens acceleren en remmen merk ik ook dat de hulpmiddelen niks doen. Dat wordt dus de module laten fixen..

Voor de rest zijn er nog wat rammeltjes waar ik achter wil komen. En met remmen trekt hij naar rechts, dus morgen de draagarmen vervangen (meyle hd) en de voor remklauwen vervangen voor betere exemplaren. :)

Ontsteking (rotor, verdeler, kabels en bobine) is volgens mij nog de eerste set, dus die moet ik met de tijd vervangen voordat ik er problemen door krijg. En uiteraard kijken naar de vacuumslangetjes, carter ventilatie en even het olieverbuik in de gaten houden.

Maar al met al een rustigere cruiser dan de 850 10V (en ik haal toch nog ruim de 1 op 10). Tot je voorbij de 3200 toeren komt dan krijg je ineens een flinke schop in je rug ;D
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020 18:09:26 door Menno3274 »

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (412-21) '97
Re: Mijn tweede (auto) Roffel
« Reactie #72 Gepost op: 18-12-2019 07:49:32 »
Inmiddels de ABS controller door Henk laten repareren, de draagarmen, linker voor remklauw vervangen voor een betere (de rechter kwam niet uit met de huidige slang, dus de oude laten zitten wel schoongemaakt maar is deels verroest) stabilisator stokjes, achterklep gasveren en bougiekabels vervangen en de auto uit laten lijnen. Ook een redelijk net leder stuur ingebouwd (plakt soms lichtjes) en een sterretje in de voorruit geprobeerd te vullen. Auto blijft met remmen toch lichtjes naar links gaan, jammer.

Helaas lijkt het erop dat mijn radiator lek is aan de plastic kant waar ook de oliekoeler zit, de koelvloeistof heeft ook een donkere/bruine kleur (wellicht roest?). Dus dat wordt de volgende samen met de motorsteun boven, distributie en diegene bij de versnellingsbak. Overigens zie ik wat nattigheid bij de aansluiting van de bak op de motor.. Dan weer sparen voor de volgende dingen.

Het verbruik is nog steeds netjes te noemen (+- 1 op 10.3) met 95 E10 (tank of 6), nu overgestapt op 98 E5 en kijken of hij het daar beter op doet.

« Laatst bewerkt op: 28-01-2020 18:03:15 door Menno3274 »

KIM

  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10455
  • Geslacht: Man
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
Re: Mijn tweede (auto) Roffel
« Reactie #73 Gepost op: 18-12-2019 08:55:20 »
De kans op roest is niet heel groot. In onze motoren zijn in het natte deel eigenlijk voornamelijk de cilinderbussen van staal. Bij gietijzeren blokken kwam dit nog wel eens voor. Wat wel kan is dat je oliekoeler is doorgeslagen. Als de koelvloeistof echt een vetlaag gaat krijgen is het dan belangrijk om eerst je radiator te vervangen.

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (412-21) '97
Re: Mijn tweede (auto) Roffel
« Reactie #74 Gepost op: 18-12-2019 10:00:44 »
De kans op roest is niet heel groot. In onze motoren zijn in het natte deel eigenlijk voornamelijk de cilinderbussen van staal. Bij gietijzeren blokken kwam dit nog wel eens voor. Wat wel kan is dat je oliekoeler is doorgeslagen. Als de koelvloeistof echt een vetlaag gaat krijgen is het dan belangrijk om eerst je radiator te vervangen.

Dank voor de reactie. Dan zal ik eens goed kijken/ruiken of dat het is. Dan moet na vervanging het systeem zeker goed doorgespoeld worden met water of iets dergelijks? En dan met de nieuwe radiator wel of niet aangesloten? En kan het koelwater expansievat schoongemaakt worden?
« Laatst bewerkt op: 18-12-2019 11:48:03 door Menno3274 »