Welke motorstuenen bij een B5244T5 blok?

Gestart door Miyel, 08-12-2018 11:10:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miyel

De ombouw is al vaker uitgevoerd dus het antwoordt moet ergens zijn!

Ik ben gisteren begonnen met het 'passen' van alle onderdelen in mijn auto; ik heb een C70 convertible subframe geplaatst zonder problemen. Vervolgens leg ik hier mijn '06 B5244T5 blok met M66 versnellingsbak er bovenop.
Alleen is er geen enkele motorsteun die past!
De rechter motorsteun moet er één van het nieuwere type worden wegens het C70 subframe (8631702). Dat heb ik al uitgevogeld.
Die aan de achterzijde op het stuurhuis moet een custom made bracket voor komen wegens de M66 bak, dat was bekend.

Alleen de voorste aluminium bracket, welke aan het blok zit onder de startmotor, die krijg ik niet passend!
Als ik degene van de B5244T5 gebruik schuift het gehele blok teveel richting de distributiekant wegens een offset in de gaten.
Het originele bracket van de 850 past echter niet op het motorblok, slechts één boutgat komt overeen;


Links het 850 bracket (9434203), rechts het B5244T5 bracket met offset (08649262)


Van het oude bracket past alleen het bovenste gat (verschil m8/m10 is wel op te lossen)

Nu heb ik 'de boeing' deze vraag ook al gesteld maar ongeduldig als ik ben hoop ik dat iemand anders mij ook kan vertellen hoe dit eerder opgelost is?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

de Boeing

#1
Boeing to the rescue, haha

Je hebt een motorsteun nodig van een X70 classic van > '99 (als ik me niet vergis)

(zit zelf ff zijn eigen blog te doorspitten want dacht er toch echt ergens een foto van te hebben...)

de middelste heb je dus nodig:

van een classic met ME7 motor...

- en edit nr3 (was ff zoeken): volvo 9186828 -

T5-4life

#2
Van welk jaar is het c70 subframe?
Het kan maar zo dat de plek van de gaten veranderd is half '99.
C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

Nice mr. Boeing! Thanks.. Ik had zoiets al verwacht aangezien de my00 classic zo'n Volvo zelfbouw fusie versie was.. Maar helaas heb ik geen slopert staan zoals Arjen dat wel heeft..

En inderdaad Arjen, voegen we deze toe aan de lijst met delen die ik toch al van jou wagen kwam halen!

En het C70 subframe is van... een convertible. Verder heeft AutoRima niets vrijgegeven natuurlijk.
En er zit inderdaad verschil in de bestelnummers <'00 >'00 volgens Vida. De ...02 is nogal gangbaar voor de V/S/C70 dus die bestel ik eerst.. Moet ik toch de ...03 voor de C70 >00 hebben, kan ik de 02 nog verkopen.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

koen.s

Gebruik zelf de steun van een 99 V70 me7 motor.

Zit de locatie van het motorrubber van een convertible op een andere plaats dan de 850 s/v70?
Naar mijn idee op dezelfde locatie als de classic modellen

Miyel

De positie van de voorste steun is bij een convertible hetzelfde. De '00 alu bracket is de oplossing zo blijkt.
De cabrio van na '00 heeft een ander nummer rechter motorsteun bij de distributie. Die van een 850 past sowieso niet. Hoop dat die van een V70 met 4-punt draagarmen wel past.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

koen.s

Citaat van: Miyel op 08-12-2018 18:28:43
De positie van de voorste steun is bij een convertible hetzelfde. De '00 alu bracket is de oplossing zo blijkt.
De cabrio van na '00 heeft een ander nummer rechter motorsteun bij de distributie. Die van een 850 past sowieso niet. Hoop dat die van een V70 met 4-punt draagarmen wel past.

Oh dacht dat het alleen om de voorste steun ging, maar dan idd de 99 en 00 steun voor de voorste.

Rechter steun past idd niet van de 850 bij dat type subframe.
Zelf keer omgebouwd van V70 subframe naar 850 met alu draagarmen, daar paste de rechter steun niet en moest ik 850 hebben.
Dan zou jij voor de rechter steun het type moeten hebben van de s/v/c 70 versie met de 4 bouts draagarmen.