Even voorstellen

Gestart door Rene57, 18-12-2018 15:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rene57

Even voorstellen: mijn naam is René, sinds jaar en dag liefhebber van Volvo. Vroeger gereden in  een 240 sedan en 240 station en nu de trotse bezitter van een Volvo 850 (Automaat) uit 1996. Prima auto, rijdt geweldig. Vorig jaar zonder problemen door Europa gereden, heerlijke vakantie in Italië gehad en ook weer probleemloos naar huis.

Ik ben lid van het forum geworden omdat  er zich sinds kort een kwestie voordoet waar mijn garage (alle vertrouwen in hun kennis en kunde, ben daar al jaren kind aan huis om t zomaar eens te zeggen) nog geen oplossing voor heeft gevonden.

De auto start probleemloos, ook na een hele koude witte winternacht. Kort ritje gereden, auto geparkeerd, na 15 minuten weer starten en dan ...... de motor draait wel rond, slaat echter niet aan. De volgende dag weer geprobeerd (dus weer een koude motor) en ja hoor, starten en rijden. Geen enkel probleem. Weer eens tukje gereden (half uurtje) auto geparkeerd, na n kwartiertje weer gestart en dan............ wel weer een draaiende motor maar hij slaat weer niet aan.

Heeft iemand enig idee wat hier mis kan zijn? De auto staat nu weer bij de garage om weer na te kijken. Tot nu toe niets kunnen vinden.....

Ben benieuwd naar de adviezen 

Vriendelijke groet

René

volvobug

Ruikt de uitlaat naar benzine als hij niet start, dan zou hij te rijk starten bij warme motor en zichzelf verzuipen. Dan is de temperatuursensor of de stekkeraansluiting ervan bij de thermostaat verdacht.

ook een slechte soldering op relais 103 kan een oorzaak zijn. Dat is makkelijk uit te sluiten door dat relais tijdelijk te verwijderen en door te verbinden.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Rene57

Bedankt voor je reactie.

ik heb ondertussen verder gezocht op het net en kom dan vaker het relais 103 tegen als oorzaak. Ik ga het doorgeven aan mijn garage en hou je op de hoogte van de afloop.

nogmaals dank want niets zo vervelend als een oude vertrouwde Volvo die niet start.................

cornelis-b

Rene jammer dat je niet in je profiel hebt staan waar je woont, relais 103 reviseren kan ik zo voor je doen terwijl je een bak koffie drinkt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Rene57

Hoi Henk ik woon in Rijswijk Zuid Holland
Mijn auto staat bij mijn garage. Tot nu toe geen oorzaak kunnen vinden. Starten gaat 8 van de 10 keer probleemloos en twee keer dus in het geheel niet.
Behoorlijk frustrerend..... voor de monteur maar ook voor mij....